3

تعطیلی کارخانه ها نشان می دهد اقتصاد مقاومتی عملیاتی نشده است

  • کد خبر : 192672
  • ۱۶ تیر ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۳

امام جمعه مشهد گفت: تعطیلی کارخانجات و افزایش بیکاری در جامعه نشان می دهد که اقتصاد مقاومتی در مرحله اقدام و عمل شکل نگرفته است و اگر اقدامی صورت گرفته مردم را در جریان قراردهید.

کراپ‌شده - آیت الله علم الهدی

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی صبح چهارشنبه در خطبه‌های اقامه نماز عید فطر در حرم رضوی با بیان اینکه حضور بانوان در مسابقات ورزشی ابتذال آفرین است، اظهار کرد: اگربنا باشد در کنار برگزاری ورزش قهرمانی در کشور یک عده دختر و پسر در کنارهم جمع شوند و هیجان پیدا کنند، کف و سوت بزنند و به هوا بپرند، این رفتارها ابتذال و این مظهر گناه است.

وی با اشاره به حضور بانوان در مسابقات والیبال لیگ جهانی در ماه مبارک  رمضان در ورزشگاه آزادی گفت: در ماه مبارک رمضان که ماه بندگی خداوند است، این ابتذال را در این مملکت اجرا کردند، کسانی که این اجازه را دادند و دست به این کار زدند بدانند که جهنم تنها جای گناهکاران نیست بلکه جای کسانی است که مسیر اسلام را منحرف کردند حال با هر انگیزه‌ای که دست به این کار زده باشند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: با کمال بی‌باکی می‌گویم اجرای کنسرت در کشور ایران ابتذال است، در هر نقطه که بخواهد اجرا شود و اجرای کنسرت در شهر مشهد بی حرمتی و جسارت به امام رضا(ع) است.

وی با اشاره به پافشاری‌ها در زمینه حجاب گفت: اگرما مسئله حجاب را به عنوان یک مسئله مهم اجتماعی مطرح می‌کنیم به خاطر این است که بی حجابی موجب خشم خداوند می شود، اگرخواهران ما بی حجاب باشند در و دیوار جامعه را گناه فرا می‌گیرد و زندگی اجتماعی ما گناه آلوده می‌شود.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به اینکه چنانچه ابتذال به صورت رسمی در زندگانی ما اجرا شود این زندگانی مظهرخشم خداوند است، افزود: اگر قرار باشد مظهر گناه درجامعه  حاکم باشد، این نشان می‌دهد که در زندگی اجتماعی از غیر خداوند جدا نشده‌ایم و به خداوند متصل نشده‌ایم، ما باید در حوزه فرهنگ و مسائل اجتماعی به خداوند وصل شویم به گونه ای که ابتذال در عرصه زندگانی فرهنگی به چشم نیاید.

وی با اشاره به تفاوت میان کنسرت و موسیقی گفت: اجرای برنامه موسیقی به فتوای مراجعه تقلید مربوط می‌شود و هر کسی تابع فتوا مرجع خود است اما کنسرت تنها موسیقی نیست بلکه حاشیه کنسرت ابتذال آفرین است، اینکه به یک باره عده‌ای دختر و پسر کف و صوت می‌زنند و اظهار هیجان می‌کنند شکلی از گناه است که در زندگی اجتماعی ما بروز پیدا کرده است.

امام جمعه مشهد بیان کرد: بدتر از همه این است که این ابتذال در سرزمین امام هشتم اجرا شود، به‌والله کسی با خوشحالی مردم مخالف نیست اما برگزاری کنسرت صرفا خوشی نیست و عین ناخوشی است، اجرای کنسرت جامعه را فاسد می‌کند وهیچ گونه شیرینی برای جوانان ندارد بلکه حاصل آن شیرینی شیطانی است که بر جوان تلقین شده است.

آیت‌الله علم‌الهدی یادآورشد: هر کاری که در حاشیه آن بنا باشد هیجان‌های نامشروع صورت گیرد حتی اگر آن کار مقدس باشد، حرام است حتی اگر آن کار ورزش باشد.

وی خاطرنشان کرد: درحوزه اقتصاد راهنمودهای حکیمانه رهبری زندگی اجتماعی ما را به خداوند وصل کرد و از غیر خداوند برید.

وی ادامه داد: نقطه اتصال در عرصه اقتصادی زندگانی به خداوند وبریدن از غیرخدا اقتصاد مقاومتی است.

امام جمعه مشهد با اشاره به شعارسال و اجرای آن گفت: چهارماه ازسال جدید گذشته است اما هیچ حرکتی در اجرای شعار سال از سوی دولت مردان اجرا نشده است.

وی ادامه داد: امروز کسانی که اجناس خارجی به کشور وارد می کنند بر روی آن می نویسند اقتصاد مقاومتی اقدام وعمل و درواقع به فرمایشات رهبری دهان گجی می کنند که بالای یک جنس وارداتی بنویسند اقدام و عمل، آیا این اقدام و عمل است مسئولان اقتصادی شما تا کی می خواهید در عرصه اقتصاد امروز و فردا کنید و به جلسه و حرف زمان را از دست دهند.

وی با اشاره به تعطیلی کارخانجات و بیکاری جوانان گفت: تعطیلی کارخانجات و افزایش بیکاری در جامعه نشان می دهد که اقتصاد مقاومتی در مرحله اقدام و عمل شکل نگرفته است اگر اقدامی صورت گرفته مردم را در جریان قراردهید.

وی با اشاره به اتمام ماه مبارک رمضان گفت: مردم یک ماه تمرین مقاومت کردند و این نشان می دهد که مردم می توانند بر روی پای خود ایستادگی و مقاومت کنند و سرنوشت خودشان را خود تعیین کنند و به دست بیگانگان ندهند.

وی بیان داشت: اقتصاد مقاومتی تبدیل به توپ بازی شده است مردم به مسئولین پاس می دهند مسئولین هم به مردم برادران دستوری رهبری هم به ملت بود هم به دولت بود شما در طول این چهارماه چندبار برای خرید پوشاک و لوازم خانگی به محصولات داخلی کشور اکتفا کنید و به واردات خارجی پشت پا بزنید تنها مسئولین در مسئله قاچاق کالا و واردات مقصرنیست بلکه مردم و ما نیز مقصر هستیم اقدام و عمل یعنی اینکه ما باید شروع کنیم و اجناس خارجی خریداری نکنید واز ورود کالای  قاچاق جلوگیری کنید.

وی ادامه داد: بزرگترین افتخار انسان درماه مبارک رمضان در عرصه زندگانی جدا شدن از غیر خداوند و وابستگی به خداوند است حال چه در زندگی فردی و چه در زندگی اجتماعی، در زندگی فردی بریدن از غیرخداوند به صورت واضحی مشخص است، انسان در عالم خود می دادند چگونه باید به خداوند وصل شود و چگونه از غیرخدا جدا شود اما چیزی که مهم است این است که انسان در زندگی اجتماعی نیزازغیرخداوند جدا شود زیرا در زندگانی اجتماعی همه انسان ها به هم گره خوردند لذا باید در دوران زندگی اجتماعی نیز به خداوند متصل باشیم.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه کشور ایران در عرصه سیاسی با راهنمودهای امام خمینی (ره) و رهبری و فداکاری شهدا و جانبازان موفق بوده و ما  تنها مردمی در دنیا هستیم که در عرصه سیاسی از غیر خداوند بریده ایم و اسیرقدرت شیطانی سیاسی نشده ایم اما در عرصه فرهنگی هم باید این گونه عمل نمایم و از غیر خدا جدا شویم و به خداوند متصل شویم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=192672

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر