2

وزیر نفت: آتش پتروشیمی ماهشهر احتمالا ۱۵ ساعت دیگر خاموش می شود

  • کد خبر : 192834
  • ۱۸ تیر ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۵

وزیر نفت گفت: به دلیل حجم وسیع آتش سوزی در واحد پتروشیمی بوعلی ماهشهر احتمالا عملیات اطفای حریق تا ۱۵ ساعت آینده ادامه داشته باشد.

به گزارش ایرنا بیژن نامدار زنگنه عصر جمعه در جمع خبرنگاران رسانه های جمعی مستقر در محل آتش سوزی افزود: متاسفانه به دلیل حجم وسیع آتش سوزی در مخزن ۲۵ هزار تنی پتروشیمی بوعلی ماهشهر عملیات نهایی تیم اطفای حریق که از طریق زمین و آسمان انجام شد ناموفق بود هر چند این پیش بینی هم از قبل محتمل بود.
وی اظهار کرد: تا کنون بخشی از مواد درون این مخزن تخلیه و بخشی سوخته شده اما تخلیه کامل آن هم غیر ممکن بوده و هم به صلاح نبود و به همین دلیل این آتش سوزی تا کنون مهار نشده است.
وزیر نفت اظهار کرد: تیم اطفای حریق این واحد برای جلوگیری از گسترش آتش سوزی به دیگر واحدها اقدام به ایجاد فوم در اطراف مخزن یاد شده کرده و سایر مخازن اطراف آن که حامل و مواد اشتعالزای بنزن، ال.پی.جی و اپیلن هستند را سرد کرده تا این مخازن نیز دچار حریق و آتش سوزی نشوند.
وی گفت: ما تنها باید منتظر بمانیم تا مواد داخل این مخزن به طور کامل تخلیه و یا سوزانده شود تا اقدامات لازم برای اطفاء حریق صورت گیرد.
وی گفت: خوشبختانه مجموعه امدادگران نفت، شهرداری ماهشهر، استانداری خوزستان و واحدهای پتروشیمی ماهشهر با تمام قوا در حال امداد رسانی برای اطفاء حریق هستند و همین امر باعث شده تا آتش سوزی در بخشهای اصلی این واحد در روز گذشته مهار شود.
وی تنها صبر و بردباری را لازمه کار دانست و گفت: با حساسیت بالا کار را پیگیری می کنیم و امیدواریم در سریعترین زمان ممکن حتی قبل از زمان پیش بینی اطفاء حریق بتوانیم آتش سوزی در این واحد را کنترل کنیم.
زنگنه افزود: خوشبختانه در این حادثه هیچ فردی مصدوم یا کشته نشده است.
وی خسارات مالی این واحد پتروشیمی را قابل توجه دانست و گفت رقم دقیق خسارات وارده بعد از اطفاء کامل حریق توسط کارشناسان وزارت نفت انجام خواهد شد.
واحد پتروشیمی بوعلی ماهشهر از عصر چهار شنبه طعمه حریق شد که با تلاش تیم امدادی بعد از چند ساعت مهار شد اما این آتش سوزی در صبح روز پنجشنبه به دو مخزن دیگر این واحد کشیده شد که یکی از آنها بعد از چند ساعت خاموش ولی یک مخزن ۲۵ هزار تنی هنوز مهار نشده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=192834

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر