1

بانک مرکزی با پرداخت تسهیلات به ۸۸ هزار مسکن مهر مخالفت کرد

  • کد خبر : 194052
  • ۳۰ تیر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۸

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مخالفت بانک مرکزی با پرداخت تسهیلات به ۸۸ هزار مسکن مهر گفت: بر اساس مصوبه دولت حدود ۱۳۰۰ میلیارد تومان از آورده متقاضیان مسکن مهر برای خدمات زیربنایی و روبنایی برداشت شده است.

مهرآبادی

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم  قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به پرسش تسنیم در خصوص مبلغ هزینه شده از آورده متقاضیان مسکن مهر برای خدمات روبنایی و زیربنایی، اظهار کرد: این کار بر خلاف قانون نبوده و بر اساس مصوبه دولت صورت گرفته است. بر اساس مصوبه دولت مجوز داده شد که از محل آورده مردم و منابع شرکت عمران شهرهای جدید برای خدمات زیربنایی و روبنایی هزینه شود.

وی با یاد آوری این‌که حدود دو سال پیش به این جمع بندی رسیدیم که در این زمینه به مردم ظلم شده است، افزود: در شهر جدید پردیس (فاز ۱۱) ۱۲ میلیون تومان برای خدمات زیربنایی و روبنایی دریافت شده و در شهر پرند نیز قرار بود ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برای این کار دریافت شود که این مبلغ به ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان کاهش یافته است.

وی مبلغ دریافت شده از محل آورده متقاضیان مسکن مهر را برای خدمات زیربنایی و روبنایی حدود ۱۳۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و در پاسخ به پرسش دیگر تسنیم در خصوص احتمال برگشت این مبالغ به مردم گفت: به دنبال این هستیم  این کار را انجام دهیم.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که در شهر پردیس ساخت ۳۳ هزار واحد از ۸۲ هزار واحد به اتمام رسیده است، گفت: در حال حاضر زمینه تامین آب و برق ۳۵ هزار واحد مسکن مهر این شهر فراهم شده است.

مهرآبادی با یادآوری این‌که ۲۳۰ هزار مسکن مهر سراسر کشور فاقد خدمات زیربنایی هستند، افزود: تا هفته دولت امسال ۱۰۰ هزار واحد مسکن مهر سراسر کشور افتتاح می‌شود.

وی با بیان این‌که تاکنون به طور میانگین ۴۰ هزار میلیارد تومان برای مسکن توسط مردم تامین شود، اظهار کرد: تا امروز ۴۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات به مسکن مهر مهر پرداخت شده است. در مجموع برای مسکن مهر بدون احتساب  قیمت زمین ۱۰۵ هزار میلیارد تومان هزینه خواهد شد.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در خصوص فروش اقساطی مسکن مهر، گفت: در سال ۹۳ قرار بود ۷۰۰ هزار واحد فروش اقساطی شود، بعدا گفته شد که چنین قراری نداشته‌ایم. بانک مرکزی یک مجوز نیم بندی داد که می‌توان از آن برای برخی پروژه‌های مسکن مهر جهت افزایش سقف ۵ میلیون تومانی آنها استفاده کرد.

مهرآبادی با یادآوری این‌که بانک مرکزی با پرداخت تسهیلات به برخی از پروژه‌های آغاز شده در انتهای سال ۹۱ و اوایل ۹۲ مخالفت  کرد، ادامه داد:  با سود ۴ درصد نمی‌توانیم این تسهیلات را پرداخت کنیم، قرار بر این شد که تسهیلات با سود ۱۴ درصدی پرداخت شود و دولت ۷ درصد آنرا یارانه بدهد.

وی با تاکید بر این‌که در مجموع به ۸۴ هزار واحد تسهیلات پرداخت نشده که ۵۵ هزار مسکن مهر  به بانک مسکن معرفی شده است، افزود: روند ساخت این واحد خیلی کُند شده و از بانک مرکزی خواهش می‌کنیم که به مردم کمک کنند.

وی میزان وصولی تسهیلات مسکن مهر ۱۰ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: ۸۳ درصد این مبلغ در این دولت وصول شده که حدود ۱۳۰۰ میلیارد تومان آن مابه التفاوت افزایش وام به ۳۰ است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=194052

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 14در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱۴
  1. با سلام ، در جواب اظهارات آقای مهندس مهرآبادی باید عرض کنم ، مثل اینکه شما از سود بانک مسکن پردیس خبر ندارید همین الان هم سود ۳۰ میلیون را ۶% حساب میکنند و اگر اون ۳ میلیون و ۵۰۰ سود مشارکت هم بهش اضافه بشه متوجه میشوید که سود بانکی چند درصد میباشد لطفا شخصا به این موضوع رسیدگی کنید .
    ومن الله توفیق ….

  2. مردم واقعا دیگه پولی ندارن که بخوان بدن،اخه چطوری و از کجا میشه برای فاز ۱۱ ، ۱۲ میلیون تومان دیگه پرداخت کنن که واحدشون رو تحویل بگیرن

  3. باسلام و احترام
    لطفا صدای مردم بیچاره روبه گوش مسئولین برسونید
    هزینه شهرسازی و عدم کارشناسی صحیح اولیه جهت ایجاد شهر پردیس رو چرا باید مردم بدهند
    شرکت عمران در چندسال گذشته و با تصمیم های اشتباه -برداشت غیرقانونی از حسابهای مردم – جهت تکمیل زیرساخت و امکانات اولیه شهر نشینی که قاعدتا متولی دیگری دارد ، بزرگترین ظلم رو به ما متقاضیهای بیچاره کرده.
    باتشکر از انعکاس خبرهای مسکن مهر.

  4. این هم سیاستی جدید برای اعلام افزایش قیمت البته بصورت کلاه شهری ، آقای مهرآبادی شما ما متقاضیان را چی فرض کردی ؟ ما از قشر ضعیف جامعه هستیم اما بی سواد نیستیم ، شما بفکر ما هستید یا بانک و سرمایه داری ، ۴ سال انتظار و ۳ بار افزایش قیمت بس نیست ؟ کی میخواهید دست از سر ما متقاضیان بردارید ؟

  5. چرا بانک به از ما بهترون میتونه وام با درصدهای پایین بده ولی به قشر ضعیف و متوسط جامعه که دستشون به جایی بند نیست نمیتونه. ما به خاطر این مسکن بی مهر در شرایط بسیار سختی بسر میبریم.

  6. سلام روزتون خوش
    تشکر بابت تحویل یک سری از واحدها البته از مسئولینی که زحمت کشیدن
    شما به جای اضافه کردن نزول به پول ها لطفا وام های کلان که به یک سری اقایون میدین بدون باز پرداخت جلو بگیرین درضمن نیازی به وام نبست بتبت گرونی خونه ها لطفا خونه هارو گرون نکنید ممنون

  7. سلام ، واقعا متاسفم . دیگه شورشو در آوردین این همه میلیارد میلیارد از بانکا می خورن بعد برای مردم بیچاره می خوان ۲ زار اعتبار بزارن توش موندن . دیگه دردمون رو به کی بگیم.

  8. بعد از این همه اذیت کردن در عوض اینکه راه اسونتر کنید هی راه سختتر و سخت تر میکنید ما با سود ۴٪ قبول کردیم

  9. با سلام و خسته نباشید،
    حالا که انتظارات متقاضیان مسکن مهر پردیس داره به پایان میرسه این کم لطفی بانک مرکزی اصلا توجیهی نداره،
    قشر ضعیف مسکن مهری چه گناهی کردن که با بی لطفی مسئولان و طولانی شدن تحویلها حالاهم باید وامهای با درصد بالا را متقبل بشن
    کسی هستت مارا یاری کند؟

  10. واقعا خدا ازتون نگذره… آخه چرا باید هرچی بدبختی سر مظلوم و ندارها بیاد اونوقت آقایون حقوقهای آنچنانی به جیب بزنند.. خونه ای که با بدبختی بهمون میدید درازای آن چقدر باید پس بدیم.. وجدان و انصاف هم خوب چیزیه که ندارید

  11. سلام .این که میگن سیر از گشنه خبر نداره حکایت این خبره….سود پول ما که از سال ۹۱ پرداخته شده چند درصد محسوب میشه؟ضرر زیان ما که تمام زندگیمون رو فروختیم که اورده متقاضی رو به موقع پرداخت کنیم بجاش الان اواره هستیم چند درصده؟ضرر و زیان تاخیر ۱۸ ماه که شده ۴ سال چند درصده؟اخه کمی هم انصاف خوب چیزیه .اقای مهر ابادی میدونی وقتی پول پیش خونت رو بریزی تو شکم مسکن مهر و الان پول نداشته باشی کرایه های سرسام اور رو پرداخت کنی چه دردی داره؟میدونی اوارگی چیه؟ماها حقوقهای نجومی نداریم که به راحتی افزایش کرایه خونه رو تحمل کنیم .

  12. با سلام
    این دیگه چه صیغه ایه ! ما میگیم نره اینا میگن بدوش. ما مثل شما حقوق چند میلیونی نمی گیریم که بتونیم وام با بهره بالا و قسط سنگین پرداخت کنیم. با تو نون شبمون موندیم از کجا بیاریم ای بابا ، خستمون کردید.

  13. بانک مرکزی
    وظیفه ای در قبال آحاد ملت نداره
    وظیفه اصلیش لاپوشونی اختلاص ها است

    سرپوش گذاشتن روی دزدی آقایان
    وام مسکن وظیفه دولت اسراییله
    باید بریم از اونها وام بگیریم

  14. خجالت هم خوب چیزیه اینکه حیا نداره باعث تعجبه مگه میشه یک بام و دو هوا یک عده چهار درصد بگیرن یک عده چهارده خجالت بکشید مردم بیچاره رو چی فرض کردید که خودتون هستید اون شود مشارکت هم دارید از جیب متقاضی مایه میزارید بابا بس کنید بخدا باید تجمع کنیم تا تعیین تکلیف بشم دیوان عدالت هم دستش با اینا تو یک کاسه است بیچاره مردم که حرف بزنن صد جور انگ هم بهشون میزنن

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر