2

باید در برجام برای مقابله به مثل‌ دست به اقدامات تلافی جویانه بزنیم

  • کد خبر : 194164
  • ۳۱ تیر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۰

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: حال که طرف مقابل در برجام به تعهداتش عمل نمی‌کند، ما نیز باید در اقدامی تلافی‌جویانه دست به اقدامات عینی بزنیم که از جمله آن می‌توان به راه‌اندازی کارخانه تولید سوخت هسته‌ای اشاره کرد.

خبرگزاری فارس: باید در برجام برای مقابله به مثل‌ دست به اقدامات تلافی جویانه بزنیم/ تاکید به راه‌اندازی تولید سوخت هسته‌ای در کشور

حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانیخبرگزاری فارس، با اشاره به بد عهدی‌های طرف مقابل در برجام و عدم انجام تعهدات از سوی آنان گفت: ما سرمایه خود را در بحث برجام هزینه کردیم و پای کار آوردیم؛ نطنز، آب سنگین ، راکتور IR40، فوردو، ذخایر اورانیوممان را که در طول ۱۲ سال غنی‌سازی شده بود را هزینه کردیم و در واقع نقدمان را به نسیه آنها دادیدم و آنها امروز به تعهداتشان عمل نمی‌کنند.

وی افزود: ما شاهد رفتار دوگانه طرف مقابل در برجام هستیم، در ظاهر می‌گویند که با ایران همکاری داشته باشیم اما در باطن بانک‌ها، بیمه‌ها، کمپانی‌های بزرگ و سرمایه‌گذاران را از همکاری با ایران می‌ترسانند و به آنها هشدار می‌دهند که در ایران سرمایه‌گذاری نکنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهارداشت: مقام معظم رهبری فرمودند که همه مذاکرات برای این بود که تحریم‌ها برداشته شود، اگر بنا باشد که تحریم‌ها باقی بمانند، برجام خسارت محض است.

ذوالنوری خاطرنشان کرد: حال که طرف مقابل به تعهداتش در برجام عمل نکرده ما نیز باید دست به اقدام متقابل بزنیم و تضمین‌هایی را ایجاد کنیم که طرف مقابل مجبور به انجام تعهدات خود شود.

وی افزود: باید سازمان انرژی اتمی، کارخانه تولید سوخت با غنای مورد نیاز را راه‌اندازی کند و غنی‌سازی اورانیوم در سطح مورد نظر ما و تولید سوخت با غنای مورد نیاز را در دستور کار قرار دهد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهارداشت: ما نمی‌توانیم منتظر بمانیم تا طرف مقابل به تعهداتش عمل کند و باید به گونه‌ای رفتار کنیم تا طرف مقابل نیز ناچار به انجام تعهداتش شود.

ذوالنوری خاطرنشان کرد: ما نه عهد شکنیم و نه به برجام پشت پا می‌زنیم اما برجام یک معاهده و یک برنامه اقدام مشترک است و وقتی طرف مقابل به تعهداتش عمل نکند طبیعی است که باید معادله تغییر کند.

وی در پایان گفت: حال که طرف مقابل به تعهداتش عمل نکرده و نمی‌کند، ما یا دست به اقدام تلافی‌جویانه می‌زنیم تا به حقمان برسیم و یا اینکه طرف مقابلمان را وادار به تمکین می‌کنیم و در این راستا باید دست به اقدامات جدی و عینی بزنیم که یک نمونه آن کارخانه تولید سوخت هسته‌ای است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=194164

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر