1

مدیر عامل تامین اجتماعی: در دولت گذشته بیش از نیمی از اموال سازمان تامین اجتماعی به یک فرد واگذار شده بود

  • کد خبر : 194194
  • ۳۱ تیر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۶

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی گفت: در دولت گذشته بیش از نیمی از اموال سازمان معادل ۱۳۸ شرکت به یک فرد واگذار شده بود.

به گزارش ایرنا، دکتر سید تقی نوربخش عصر چهارشنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی لرستان افزود: یکشنبه سیاه در اتاق مدیرعامل این سازمان اتفاق افتاد وتصاویر ضبط شده یک ارباب رجوع از این اتاق، در صحن مجلس پخش شد که در تاریخ این سازمان بی نظیر بود.

وی ادامه داد: در حال حاضر سازمان تامین اجتماعی از حاشیه ها رها شده در حالی که در طی هشت سال دولت گذشته، هشت مدیر عامل از یک ساله تا یک ماهه برای این سازمان منصوب شد.

وی توزیع عدالت در خدمات، وفای به عهد و راستگویی را راهبرد دولت کنونی عنوان کرد و ادامه داد: در سال ۹۳ عملیات اجرایی مرکز درمانی مجهز پلدختر آغاز شد که مقرر بود پس از ۱۴ ماه افتتاح شود اما ۱۱ ماهه به بهره برداری رسید.

نوربخش گفت: مرکز نورآباد نیز که در سال ۹۰ آغاز شده بود ۱۵ درصد پیشرفت داشت که ظرف یکسال در دولت دکتر روحانی افتتاح شد.

وی اظهار کرد: حدود ۴۰ درصد لرستان تحت پوشش بیمه هستند و در سالجاری نیز ۱۰ هزار میلیارد ریال در حوزه تامین اجتماعی استان هزینه می شود که سه هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال بیشتر از درآمدهای استان است.

وی با بیان اینکه تنها در یک شهر استان مرکز درمانی تامین اجتماعی وجود ندارد افزود: در حال حاضر سه هزار میلیارد ریال از منابع وصولی استان های دیگر به لرستان اختصاص می یابد و تمامی مطالبات پزشکان استان تا بهمن ماه پرداخت شده است.

***هزینه۵۲ هزار میلیارد ریال بابت تعهدات تامین اجتماعی در سال ۹۵

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی اضافه کرد: در سال جاری، ۵۲ هزار میلیارد ریال، معادل ۱٫۵ برابر یارانه ها بایت ایفای تعهدات این سازمان پرداخت می شود.

نوربخش افزود: از این میزان ۳۴ هزار میلیارد ریال پرداخت مستمری ، ۱۴ هزار میلیارد ریال بابت درمان و ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال برای بیمه بیکاری لحاظ شده و ۲٫۵ درصد نیز برای فعالیت های لجستیک هزینه خواهد شد که این میزان بدون اتکا به نفت و کمک های دولت تامین می شود.

وی ادامه داد: هم اکنون بجز دانشگاههایی که وارد طرح تحول سلامت نشده اند، مابقی دانشگاههای علوم پزشکی طلبی از سازمان تامین اجتماعی ندارند و بیمه سلامت نیز ۷۸ درصد هزینه ها را پرداخت می کند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=194194

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر