1

اسنودن: تصور نمی‌کردم پس از افشاگری درباره جاسوسی‌های گسترده دولت آمریکا، زنده بمانم

  • کد خبر : 194333
  • ۰۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۱

پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا اظهار داشت تصور نمی‌کرد پس از افشاگری درخصوص برنامه‌های جاسوسی واشینگتن در دیگر کشورها، زنده بماند.

اسنودن: تصور نمی‌کردم پس از افشاگری درباره جاسوسی‌های گسترده دولت آمریکا، زنده بمانمبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از سی‌نِت، زمانی که «ادوارد اسنودن،» پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا (اِن‌اِس‌اِی) اسناد طبقه‌بندی شده جاسوسی دولت آمریکا از دیگر کشورها را افشا کرد، افکار عمومی جهان را درخصوص امنیت سایبری تغییر داد.
اسنودن در نخستین دیدار خود با دو گزارشگر گاردین در گفتگوهایی رمزگذاری‌شده درخصوص محتوای ایمیل‌های طبقه‌بندی شده افشاگری کرد. نخستین مقاله افشاگر اسنودن ژوئن ۲۰۱۳ و در حالی که وی در اتاق هتل خود در هنگ‌کنگ بود، منتشر شد.
اسنودن می‌گوید آن زمان قصد نداشت تا این حد پیش برود. وی که پنج‌شنبه از طریق ارتباط اینترنتی به صورت زنده در برنامه پرسش و پاسخ کنفرانس سالانه «کامیک کان سن دیگو» در شهر سن دیگوی آمریکا، شرکت کرده بود، اظهار داشت: خواستار اجرای عدالت بودم و می‌خواستک مردم دنیا بدانند چه اتفاقاتی روی داده است.
اسنودن در این برنامه افزود تصورش را نمی‌کرد تا پیش از رسیدن به هنگ‌کنگ و ملاقات با آن روزنامه‌نگاران زنده بماند.
نگارنده مطلب با اشاره به خطر جانی که همواره در کمین اسنودن است، می‌افزاید: سه سال از زمان افشاگری اسنودن درباره برنامه‌های گسترده جاسوسی اِن‌اِس‌اِی در دیگر کشورها –حتی متحدان نزدیک واشینگتن- و همچنین دسترسی دولت آمریکا به ایمیل‌ها، عکس‌ها، گفتگوهای ویدئویی و اسناد مردم این کشور، می‌گذرد. جاسوسی‌هایی که با همکاری با شرکت‌های فناوری انجام شده است.
افشاگری‌هایی اسنودن باعث افزایش فشارها به شرکت‌های اینترنتی از قبیل گوگل، شرکت‌های «سیلیکون ولی» که شامل اِپل نیز می‌شود و همچنین یاهو شد تا اقداماتی درخصوص تأمین امنیت اطلاعات شخصی کاربران خود صورت دهند. تنش‌های اوایل سال جاری میلادی، میان «اِف‌بی‌آی» و شرکت اَپل بر سر دسترسی به اطلاعات موجود در یک تلفن همراه هوشمند «آیفون» که گمان می‌رفت با تیراندازی سن برناردینوی آمریکا مرتبط باشد، نشان می‌دهد برخی از شرکت‌های اینترنتی و فناوری تحت فشار کاربران درباره حفظ اطلاعات آن‌ها با احتیاط بیشتری عمل می‌کنند.
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=194333

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. ممنون از مطلب خوبتان

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر