1

بیانیه مشترک آمریکا، انگلیس، عربستان و امارات درباره یمن

  • کد خبر : 194335
  • ۰۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۳

وزرای خارجه آمریکا، انگلیس، عربستان و امارات در لندن در مورد یافتن راه حل سیاسی برای بحران این کشور به بحث و تبادل نظر پرداختند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی نخست وزیری انگلیس، بدنبال از سر گرفته شدن گفتگوهای صلح یمن تحت سرپرستی سازمان ملل،  وزرای خارجه انگلیس، آمریکا، عربستان سعودی و امارات متحده عربی ۱۹ ژوئیه در لندن برای بررسی وضعیت در یمن با یکدیگر دیدار کردند.

وزرای امور خارجه نگرانی خود را از وخیم تر شدن اوضاع انسانی و اقتصادی در یمن اعلام کردند و بر حمایت قوی خود از اسماعیل اولاد شیخ احمد و نقشی که سازمان ملل در میانجی گری و یافتن راه حل سیاسی برای بحران بر پایه توافقات قبلی برای گفتگوهای سازمان ملل بر عهده داشته از جمله قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل که شامل قطعننامه ۲۲۱۶ و ابتکارعمل شورای همکاری خلیج فارس و نتایج کنفرانس گفتگوهای ملی  تاکید کردند.

وزرای خارجه از کویت بخاطر میزبانی گفتگوها و حمایت سیاسی از نماینده ویژه سازمان ملل تشکر و قدر دانی کردند. وزرای امور خارجه اظهار داشتند که اکنون زمان آن بود که در کویت به توافق دست پیدا کنیم.

وزرای امور خارجه در مورد ترتیب دهی یک توافق بالقوه بحث و تبادل نظر کردند و تایید کردند که حل و فصل موفق مسئله یمن نیازمند عقب نشینی گروههای مسلح از پایتخت و سایر مناطق است. همچنین این مسئله نیازمند یک توافق سیاسی است که اجازه از سر گیری انتقال قدرت سیاسی بصورت صلح آمیز و جامع را بدهد.

وزرای امور خارجه توافق کردند که درگیریها در یمن نباید همسایگان این کشور را تهدید کند و تاکید مجدد کردند که از نو بنا کردن یک دولت فراگیر تنها وسیله برای مبارزه موثر با گروههای تروریستی مثل القاعده و داعش است همچنین بنای یک دولت فراگیر بحران انسانی و بحران اقتصادی را حل خواهد کرد. همچنین وزرای امور خارجه خواستار آزادی فوری و بی قید و شرط زندانیان سیاسی شدند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=194335

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر