1

آلزایمر مادر هم «صیاد دل‌ها» را از یاد نبرد/ آخرین وضعیت جسمانی مادر شهید صیاد

  • کد خبر : 194488
  • ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۱

مادر شهید گرانقدر صیاد شیرازی چند روزی است که در بیمارستان بستری است اما همچنان هم یاد و خاطره فرزند شهیدش برای وی زنده است.

مادر شهید صیاد شیرازی

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، مادر سالها است که با پسر شهیدش زندگی می‌کند؛ انگار نه انگار که او شهید شده است، هرلحظه او را در کنار خود حس می‌کند و تمام خاطرات گذشته‌ای که در ذهنش مرور می‌شود را نزدیک خود احساس می‌کند، گویی خاطرات ۲۰ سال پیش که از فرزند شهیدش دارد تازه برایش اتفاق افتاده است.

شاید این باور نه به دلیل آلزایمر بلکه به این دلیل باشد که مادر هر لحظه با فرزند شهیدش زندگی می‌کند و به دلیل حس نزدیکی که به او دارد وی را در کنار خود می‌بیند.

این  موضوع روایت کوتاهی است از زندگی بسیاری از مادران گرانقدر شهدا که امروز با وجود کهولت سن و در بستر بیماری، گویی فرزندان شهیدشان به کمکشان آمده‌اند و گرمای آنها را در کنار خود احساس می‌کنند و مادر شهید صیاد شیرازی نیز از جمله همین مادران است که با وجود ۹۰ سال سن و داشتن بیماری آلزایمر اما لحظه لحظه خاطرات شیرین زندگی در کنار شهید صیاد شیرازی را به یاد دارد.

باخبر شدیم که شهربانو شجاع مادر شهید بزرگوار صیاد شیرازی در کما به سر می‌برند، در همین راستا با مراجعه به بیمارستان ۵۵۰ تختخوابی ارتش از وضعیت وی بیشتر مطلع شدیم.

در همین راستا گفت وگویی با خانواده شهید سپهبد صیاد شیرازی و پزشکان مادر این شهید داشته‌ایم که در زیر می‌خوانید.

وضعیت جسمانی مادر نوسان دارد

خواهر شهید صیاد شیرازی گفت: الحمدالله مادرم خیلی حالشان خوب بود، با وجود اینکه سن بالایی دارند اما بعد از ماه رمضان چند روزی می‌گفتند که پهلو درد هستند و بعد از آن سینه شان درد می‌کرد و چند روزی در بخش، بستری بودند و غذا می‌خوردند و حرف می‌زدند.

وی افزود: مادرم ابتدا نفس تنگی شدید گرفتند البته مشکل ریوی نیز از قبل داشتند، اما طوری نبود که دارو مصرف کنند، تنفس که کم شد در «آی سی یو» بستری شدند و سپس به کما رفتند، خوشبختانه بیمارستان ارتش و فرماندهی نیروی زمینی ارتش همکاری زیادی تا به امروز داشتند.

خواهر شهید صیاد شیرازی بیان کرد: در حال حاضر ایشان در کما هستند، امیدواریم که با تخلیه روده‌ها که دچار تورم شده و کلیه مختل شده بود، مقداری فعال شود اما متاسفانه فشار خون مادرم نوسان دارد و بسیار پایین آمده اما فقط خداوند می‌تواند کمک کند و ما راضی هستیم به رضای خداوند.

وی با بیان این مطلب که مادرم ۹۰ سال سن دارد با این وجود وقتی در حالت هوشیاری بود من برایش دعا می‌خواندم دستشان را به نشانه آمین گفتن بالا می‌آوردند عنوان کرد: مادرم با وجود اینکه آلزایمر شدید داشتند اما لباسی شهید صیاد ۳۰ سال پیش برای مادرم به مناسبت روز مادر خریده بودند که خیلی مادرم آن لباس را دوست داشت و من لباسی مشابه آن خریداری کردم و همیشه مادرم تصور داشتند که هنوز همان لباس نو مانده است و هروقت بر تن می‌کردند می‌گفتند این لباس را علی برایم خریده است.

آلزایمر مادر

خواهر شهید صیاد افزود: مادرم به دلیل آلزایمری که دارد، فراموش کرده بود علی شهید شده، همانند فردی رفتار می‌کرد که انگار نمی‌داند علی شهید شده، به همین دلیل سعی می‌کردیم زیاد یادآوری نشود، به یاد دارم یکبار یکی از نوه‌ها گفتند دایی شهید شده و با حساسیت گفت چی شده که گفتم چیزی نشده بچه‌ها شوخی می‌کنند.

وی گفت: عکس علی را می‌دید کلی قربان صدقه وی می‌رفت، اما برایم همیشه جالب بود که هیچوقت سراغ از علی نمی‌گرفت؛ اینکه چرا علی به خانه نمی‌آید، همیشه تصورش این طور بود که شهید صیاد تازه به دیدنش آمده است، یکبار از مادر پرسیدم علی را کی دیدی؟ در جوابم گفت دیروز، همیشه خدا را شکر می‌کنم که خداوند آلزایمر را بهانه‌ای قرار داد تا مادرم به خاطر شهادت علی عذاب نکشد چون علی را بیش از اندازه دوست داشت.

خواهر صیاد شیرازی خاطرنشان کرد: خداوند کاری کرد تا مادرم همیشه فکر کند علی را تازه دیده است و این دیدارهای ۱۰ سال و ۱۷ سال پیش برایش نزدیک بود، چون مادرم و علی ارتباط روحی بسیار نزدیکی نسبت به هم داشتند. با اینکه مادرم آلزایمر دارند اما یکبار به برادرم جعفر که صدایش خیلی نزدیک به علی است گفتم با مادر صحبت کن و بگو علی هستی، برادر و مادرم با هم صحبت  کردند، مادرم روز بعد گفت علی کجاست؟ گفتم ماموریت است دیگر دیروز با هم صحبت کردین؛ بعد مادرم گفت نه علی نبود، جعفر بود.

برادر شهید علی صیاد شیرازی نیز گفت: مادرم به مدت ۵ سال است از این بیماری رنج می‌برد و توان راه رفتن نداشت به طوری که روی ویلچر می‌نشست و در منزل توسط برادران و خواهرانم مراقبت می‌شد، اما متأسفانه اخیراً ناراحتی ریوی مادرم شدت پیدا کرد و سبب انتقالش به بیمارستان ۵۵۰ شمس الشموس(ع) ارتش شد.

وی افزود: وضعیت مادرم در روزهای اول بستری در بیمارستان مناسب‌تر بود و رژیم غذایی‌اش هم معمولی بود و راحت صحبت می‌کرد، اما بعد از مدتی ریه‌ آب گرفت و سبب شد، تنفس وی مشکل پیدا کند و به بخش مراقبت‌های ویژه (I.C.U) منتقل شود. در حال حاضر۱۱ روز است که مادرم در بخش مراقبت‌های ویژه (I.C.U) به سر می‌برد و عکس‌‌هایی که از وی گرفته شده نشان می‌دهد، ریه حالت عفونی پیدا کرده است.

جعفر صیاد شیرازی تصریح کرد: به گفته پزشکان سطح هوشیاری مادرم پائین است و حتی یک نوبت ایست قلبی داشته که الحمدالله با شوک برگشته، بنابراین نیاز است بدن بازسازی شود تا روند درمان مطلوب‌تر شود، اما کهولت سن انجام این کار را سخت‌ کرده است.

وی عنوان کرد: مادر اکنون در حالت کما به سر می‌برد و هوشیاری‌اش ضعیف شده؛ با این حال تحت مراقب‌های ویژه است و امروز یازدهمین روزی است که مادرم در وضعیت کما به سر می‌برد.

نمی‌توانیم فعلاً اظهار نظر کنیم

امیر ادهمی پزشک معالج مادر شهید صیاد شیرازی نیز اظهار داشت: تیم پزشکی هیچ اظهار نظری درباره وضعیت بالینی مادر شهید صیاد شیرازی نداشتند و منتظر هستند تا وی از وضعیت کما خارج شود و تا بتوانند درباره برنامه‌های بعدی در امر درمان این مادر شهید اظهار نظر کنند.

وی افزود: خوشبختانه طبق آخرین بررسی صورت گرفته وضعیت جسمی مادر شهید صیاد شیرازی مناسب‌تر و تغذیه وی نیز از طریق بینی (گاواژ) و تنفس از طریق گلو (لوله تراکستومی) انجام می‌شود.البته به دنبال بازگرداندن وضعیت جسمانی وی و ایجاد یک شرایط ثابت در امر درمان هستیم تا در روزهای آینده وضعیت جسمی بهتری حاصل شود.

ادهمی بیان کرد: کلیه‌ها کم‌کار شده و بازدهی خوبی ندارد و باید دیالیز شود که فعلاً به دلیل شرایط موجود انجام این کار مقدور نیست.از آنجایی که ریه این مادر شهید حالت عفونی پیدا کرده، تنفس وی دچار مشکل شده و در حال حاضر به رغم استفاده از دستگاه، فشارش در نوسان است، اما خوشبختانه خبرهای خوشی درباره فعال شدن کلیه‌ها و مجاری ادرار دریافت کرده‌ایم اما اگر شرایط بهتر نشود باید دیالیز شوند.

سرپرست تیم پزشکی مادر شهید صیاد شیرازی گفت:  مادر شهید صیاد شیرازی از تاریخ بیستم تیرماه ۹۵ در این بیمارستان بستری شده؛ وی سابقه بیماری قلبی نیز داشته و پس از سه روز در بیمارستان به کما می‌رود و در حال حاضر در بخش مراقبت‌های ویژه (I.C.U) زیر نظر تیم پزشکی است.

بهروز افتخار زاده افزود: از همان زمانی که وی به کما رفته اکثر بخش‌های بدن درگیر شده و وضعیت کلیه و قلب بیمار مناسب نیست و سیر بیماری به سمت حادتر شدن پیش می‌رود و متأسفانه با وجود درمان‌های صورت گرفته تا این لحظه تغییر مثبتی در روند درمان این مادر شهید مشاهده نشده است.

وی تصریح کرد: در جهت پیشرفت در روند درمان مادر شهید صیاد شیرازی تیم مشاوره‌ای تشکیل شده و از دانش پزشک‌های فوق تخصص از بیرون از مجموعه بهره‌ گرفته‌ایم و این گروه معتقدند که بهترین اقدامات در امر درمان این مادر شهید انجام شده و منتظر پاسخ مثبت این اقدامات صورت گرفته هستند تا پله ‌به ‌پله بتوان بهترین تصمیم را گرفت.

سرپرست تیم پزشکی مادر شهید صیاد شیرازی عنوان کرد: از مردم قدرشناس درخواست داریم تا به‌ جهت رعایت حال بیمار و تمرکز بیشتر تیم پزشکی در روند امر درمان از مراجعه به بیمارستان جهت ملاقات خودداری کنند و تنها برای سلامتی این مادر شهید و تمامی بیماران دعا کنند.

رئیس بیمارستان ۵۵۰ شمس الشموس(ع) ارتش خاطرنشان کرد: در این مدت استاندار خراسان رضوی، مشاور استاندار خراسان رضوی در امور شهدا و ایثارگران، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی، مسئولان و فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی قرارگاه منطقه‌ای نزاجا در منطقه شمال‌شرق، لشکر ۷۷ پیروز ثامن‌الائمه(ع) و تیپ ۳۷۷ سرلشکر شهید حبرانی و عموم مردم شهید پرور به ملاقات مادر شهید صیاد شیرازی آمدند و آخرین وضعیت حالی وی را جویا شدند.

گزارش از مرجان شریعت

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=194488

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر