1

غرب امروز در خاک خودش با داعش درگیر شده است

  • کد خبر : 194534
  • ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۹:۳۴

تولیت آستان قدس رضوی گفت: امروز آتش داعش، دامن پدیدآورانش را گرفته و غربی که این غده سرطانی را برای کشورهای اسلامی تدارک دیده بود، در خاک خودش درگیر آن شده است.

افق نیوز به‌نقل از آستان‌نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در دیدار با جمعی از طلاب و روحانیون خط امام(ره) که در تالار ولایت حرم مطهر رضوی برگزار شد، مرزبانی و صیانت از اعتقادات دینی و فرهنگ اسلامی جامعه را رسالت خطیر روحانیت دانست و اظهار داشت: لازمه این مرزبانی، دیده‌بانی و رصد دقیق تهدیدات و فرصت‌های پیش روی فرهنگ جامعه است و در این راه باید روحانیت با وحدت و هم‌افزایی گام بردارند.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان، با بیان اینکه استکبار با تمام توان به نبرد با مذهب و ارزش‌های الهی برخاسته است، به خطبه بیست و پنجم نهج البلاغه اشاره و ابراز کرد: امروز همه ما مخاطب این سخن امیرالمومنین علی(ع) هستیم که فرمودند: «دشمنان اسلام در راه باطل‌شان متحدند و اما شما در راه حق متفرقید.» این فرمایش ایشان برای تمام صالحان جامعه بشری یادگاری است تا در بزنگاه‌ها دست از تفرقه بردارند و برای تقویت راه حق یک صدا متحد شوند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری، تفکر انقلابی را لازمه و موضعی مهم و محوری برای همه کسانی خواند که دل در گرو خدمت به اسلام و کشور دارند، تصریح کرد: روحیه انقلابی مصون‌ساز است و آدمی را در برابر بسیاری از لغزش‌ها محافظت می‌کند و در این میان حوزه‌های علمیه به عنوان خاستگاه انقلاب اسلامی نقش مهمی در اشاعه فرهنگ و تفکر ارزشمند انقلابی در جامعه دارند.

رئیسی با اشاره به نقش و تاثیرگذاری بی‌بدیل حوزه‌های علمیه در پیروزی انقلاب اسلامی، این مراکز را پرچم‌دار صیانت از انقلاب اسلامی معرفی و تصریح کرد: بی تردید خاستگاه انقلاب اسلامی حوزه‌های علمیه بوده و امروز نیز همین مراکز معنوی هستند که باید پاسدار و حافظ انقلاب باشند. حوزه‌های علمیه در صیانت و دفاع از انقلاب اسلامی وظایف خطیری برعهده دارند که یکی از مهمترین آن‌ها کادرسازی برای کشور است.

تولیت آستان قدس رضوی در ادامه به آیه شریفه «اَلَّذینَ یُبَلِّغُونَ رِسالاتِ اللّهِ وَ یَخْشَوْنَهُ وَ لا یَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلاَّ اللّهَ وَ کَفى بِاللّهِ حَسیبًا» اشاره و عنوان کرد: در آیاتی که مرتبط با امر تبلیغ در قرآن کریم آمده، بحث «خشیت» مطرح شده که با خوف متفاوت است. معنای حقیقی خشیت این است که جهان تنها متاثر از اراده خداوند متعال است، بنابراین خشیت نیز تنها از او مجاز بوده و این همان راز شجاعت، استکبارستیزی و خروشی است که امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری در برخورد با دشمنان دین، مستکبران و ظالمان عالم دارند و امروز در رهبری حزب الله لبنان، سید حسن نصرالله نیز به عنوان شاگرد مکتب انقلاب اسلامی متجلی شده است.

وی با اشاره به مصداق‌های خشیت در قرآن، اضافه کرد: قرآن کریم در مباحث مهمی همچون تغییر قبله، ولایت امیرالمومنین(ع) و تبلیغات دینی از واژه خشیت استفاده کرده است؛ اما اینکه چرا موضوع تبلیغ در ردیف تغییر قبله و ولایت آمده، به این دلیل است که مبلّغان دین باید مراقب باشند گرفتار خشیت از غیرخدا نشوند و این نشان می‌د‌هد ماهیت تبلیغ دین، موضوعی آسان نیست و لغزشگاه‌های بسیاری دارد.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: بسیاری در عالم دیگران را به نیکی فرا می‌خوانند، اما آنچه سبب موفقیت و تاثیر سخن امام راحل(ره)، مقام معظم رهبری و بسیاری از علمای بزرگ اسلام شده، این است که آن‌ها در قله قرار دارند و به دیگران می‌گویند بیایید؛ نه اینکه بروید و میان این دو واژه «بروید» تا «بیایید» تفاوت و فاصله بسیار است.

وی در پایان از خباثت‌های استکبار جهانی به رهبری آمریکا سخن به میان آورد و گفت: امروز آتش داعش، دامن پدیدآورانش را گرفته و غربی که این غده سرطانی را برای کشورهای اسلامی تدارک دیده بود، در خاک خودش درگیر آن شده است. سال‌ها پیش مقام معظم رهبری در نامه خود به جوانان غرب این موضوع را هشدار داده بودند، اما سیاستمداران غربی آن را نادیده گرفتند و امروز گرفتارش شدند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=194534

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر