1

همه دستگاه‌های نظارتی در مشکل فیش‌های حقوقی غیرمتعارف غفلت داشتند

  • کد خبر : 194579
  • ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۱

سخنگوی قوه قضایی گفت: همه دستگاه‌های مربوطه شامل بازرسی‌ کل کشور،‌ حراست‌ها و دستگاه‌های نظارتی در مشکل فیش‌های حقوقی غفلت داشتند.

خبرگزاری فارس: همه دستگاه‌های نظارتی در مشکل فیش‌های حقوقی غیرمتعارف غفلت داشتند

به گزارش خبرنگار قضایی فارسف حجت الاسلام محسنی اژه‌ای عصر امروز در نود و نهمین نشست خبری خود در خصوص دریافت حقوق‌های غیرمتعارف اظهار داشت: این مسئله منحصر به دریافت‌های ماهانه این افراد نیست یعنی کسانی که حقوق‌های غیرمتعارف می‌گرفتند پاداش‌های غیرمتعارف، دریافت‌های سالیانه و دریافت‌های دیگری نیز داشته‌اند. به همین خاطر تمام دستگاه‌ها باید به این مسئله توجه کنند.

سخنگوی قوه قضاییه خاطرنشان کرد: موضوع فیش‌های حقوقی قابل اغماض نیست و نباید مشمول مرور زمان شود و آنقدر طول بکشد که مردم فکر کنند که نظام نمی خواهد با این مسئله برخورد کند.

وی گفت: دولت و دستگاه‌های نظارتی، بازرسی‌ها و حراست‌ها باید هرچه زودتر گزارشات خود را از موارد تخلف اعلام کنند و مردم را در جریان این مسئله بگذارند.

اژه‌ای افزود: مسئله فیش‌های حقوقی یک امر ناپسند و به دور از انصاف بوده است و باید با آن برخورد شود اما نباید با این مسئله برخورد سیاسی و جناحی شود زیرا گاهی اوقات گفته می‌شود با این مسئله باید با دولت برخورد کرد. البته با کسانی که مرتکب جرم شده‌اند طبق قانون باید برخورد شود.

سخنگوی قوه قضاییه در خصوص غفلت دستگاه‌های مربوطه در مورد فیش‌های حقوقی اذعان داشت: همه دستگاه‌های مربوطه اعم از بازرسی‌ کل کشور،‌ حراست‌ها و دستگاه‌های نظارتی در مورد مسئله فیش‌های حقوقی به نوعی غفلت داشتند. البته سازمان بازرسی کل کشور اعلام کرده که ۵۰ مورد از  این تخلفات را در گذشته اعلام کرده است اما چیزی که جای توجه دارد این است که مسئله فیش‌های حقوقی تاکنون اعلام نشده بوده است.

وی اظهار داشت: این درآمدهای غیرمتعارف باید هرچه سریع‌تر بازگردانده شود. ما از این افراد تقاضا داریم هرچه زودتر این وجوه را برگردانند. البته معاون اول رئیس‌جمهور مطالبی از اقدامات دولت در این زمینه را بیان کردند و در بند ۷٫۱ تصریح کردند که وجوه غیرقانونی باید بازگردانده شود. همچنین در بند ۸٫۳ این نامه گفته شده در برخی از وزارتخانه‌ها کارگروه‌هایی تشکیل شده که در حال بررسی مسئله فیش‌های حقوقی هستند و تا حداقل یک ماه دیگر نتایج آن اعلام خواهد شد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=194579

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر