2

هیأت امنای صندوق ذخیره فرهنگیان حق دریافت پاداش و حق‌ جلسه ندارد

  • کد خبر : 194585
  • ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۹

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: هیأت امنای صندوق ذخیره فرهنگیان حق دریافت پاداش و حق‌ جلسه ندارد.

سید شهاب‌الدین غندالی مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان امروز در نشست خبری در خصوص عملکرد این صندوق در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در استراتژی ۵ ساله این صندوق اولین حوزه نفت، گاز و پتروشیمی است که حدود ۲۵٫۸ درصد از سرمایه‌گذاری‌ها مربوط به آن است؛ ضمن اینکه سرمایه‌گذاری در خدمات مالی ۱۷ درصد، بخش ساختمان ۱۲٫۹ درصد، بورس ۱۱٫۶ درصد، برق و انرژی ۹٫۷ درصد، کانی‌های فلزی ۸٫۴ درصد، فناوری اطلاعات ۷٫۷ درصد، صنایع دارویی ۳٫۲ درصد و حمل و نقل زمینی و هوایی ۳٫۲ درصد در برنامه است که مربوط به برنامه بلندمدت ۵ ساله صندوق است یعنی برای اولین بار این سند استراتژیک در صندوق تهیه شده است.

وی ادامه داد: پتروشیمی‌ها از ۳-۲ شرکت امروز به ۱۲ شرکت پتروشیمی و پالایشگاه رسیده است که در پتروشیمی مروارید سایت اتیلن است و برای اینکه ارزش افزوده بیشتری داشته باشیم به جای فروش اتیلن خام، سایت MEG که بزرگترین سایت در دنیاست را ایجاد کردیم تا سودآوری بیشتری داشته باشد و در آن هر تن اتیلن به ۱٫۷ تن MEG تبدیل می‌شود.

غندالی با بیان اینکه مشکلی که برنامه توسعه ایجاد کرده، این است که بخشی از این نقدینگی باید به بخش توسعه برود، گفت: منابع سنگین است و با وجود رکود اقتصادی به ما فشار وارد می‌شود و در حال حاضر نیز ۱۳۰۰ میلیارد تومان سهم ما وثیقه بانک ملی است.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان با اشاره به فعالیت در حوزه انرژی تصریح کرد: در این حوزه ۱۶ پروژه نیروگاهی در دستور کار است که ۴ پروژه در حال اجراست ضمن اینکه برای داروسازی نیز ۲ شرکت در دست اجرا بوده و یکی از این پروژه‌ها تا شهریور به بهره‌برداری می‌رسد و در بخش مسکن وارد پروژه‌های بزرگی مانند مگا پارس شده‌ایم که در بلوار میرداماد و در کنار مجتمع کامپیوتر پایتخت در حال اجراست.

وی اضافه کرد: تحت فشار هستیم اما امیدواریم در ۳-۲ سال آینده به لحاظ سوددهی پایدار وضعیت مناسبی پیدا کنیم.

غندالی با بیان اینکه تا سال ۱۳۹۷ بیش از ۱۵۰ هزار معلم بازنشسته می‌شود، گفت: بیش از ۱۵۰۰ میلیارد تومان باید به خروجی‌های صندوق پرداخت کنیم.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان با اشاره به عملکرد صندوق ذخیره فرهنگیان خاطرنشان کرد: این عملکرد در سایت صندوق وجود دارد که مستند به صورت مالی و نظر حسابرسی است و در این ۳-۲ سال جمع سود تقسیمی نسبت به ۱۷ سال گذشته از سال ۷۴ تا پاییان سال ۹۱ معادل ۵۰ درصد سوخت افزایش داشته است و تا پایان سال ۹۱ مبلغ ۱۵۶۰ میلیارد تومان سود در بین اعضای صندوق توزیع شده است.

وی یادآور شد: حجم سود تقسیمی نسبت به ۸ سال قبل معادل ۶۸ درصد افزایش داشته است و مجموع دارایی‌های صندوق نیز تا پایان سال مالی ۸۳ مبلغ ۴۷۰ میلیارد تومان سرمایه ثبتی و تائید شده است.

غندالی خاطرنشان کرد: در پایان سال مالی ۹۱ این سرمایه از ۴۷۰ میلیارد تومان به ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان رسیده است که در نتیجه ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان افزایش دارایی داشته‌ایم.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان با اشاره به دارایی این صندوق در پایان سال ۹۴ تصریح کرد: در پایان سال مالی ۹۴ دارایی ثبت و تائید شده این صندوق ۷ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان است و در ۳ سال گذشته ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان افزایش داشته‌ایم و برآورد ارزش افزوده آن حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان بوده است که باید در جلسه آینده هیأت امنای صندوق تصویب شود که چگونه در صورت وضعیت اعضای صندوق بیاوریم.

وی با بیان اینکه در این ۳ سال و قبل از آن نیز دولت هیچ پولی به صندوق پرداخت نکرده است، گفت: دارایی ما ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است ضمن اینکه دولت حدوداً بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان به صندوق ذخیره بدهکار است که اگر این میزان پرداخت می‌شد وضعیت بهتری داشته و بیش از ۵ هزار میلیارد تومان افزایش دارایی داشتیم.

غندالی با اشاره به پرداختی‌های صندوق و اعضای آن بیان داشت: بیشترین پرداختی به هر عضو صندوق در سال ۹۴ بیش از ۲۳ میلیون تومان بوده است و کسی که از مهر ۷۴ تا الان ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به صندوق پرداخت کرده است در حال حاضر بیش از ۲۳ میلیون از ما دریافت می‌کند و به طور میانگین در سال ۹۴ به اعضاء ۸ میلیون تومان پرداخت شده است.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان اضافه کرد: میانگین پرداختی به اعضاء در سال مالی ۹۱ حدود ۳٫۵ تا ۴ میلیون بوده است و از سال ۹۱ تا ۹۴ به میزان ۱۰۰ درصد بیشتر پرداخت کردیم.

وی با اشاره به پرداخت پاداش‌ها به اعضای هیأت مدیره خاطرنشان کرد: نسبت پاداش اعضای هیأت مدیره در سال ۹۱ میزان ۰٫۴ سود پرداخت شده است، در سال ۹۲ مبلغ ۰٫۲ درصد سود اعلامی پرداخت شده در سال ۹۳ مبلغ ۰٫۳ سود به عنوان پاداش پرداخت شده ضمن اینکه در سال ۹۴ میزان پاداش پرداختی به اعضای هیأت مدیره را صفر درصد تصویب کرده‌ایم و این مربوط به پایان سال ۹۴ است.

غندالی افزود: در سال ۹۱ پاداشی برابر با ۱۴۱ میلیون تومان به صورت سالانه برای ۵ عضو پرداخت شد، در سال ۹۲، ۱۶۰ میلیون تومان برای ۴ عضو و در سال ۹۳ مبلغ ۲۶۰ میلیون برای ۷ نفر عضو پاداش پرداخت شد که در این سال ۳-۲ نفر از اعضاء پاداش خود را نیز به صندوق دادند که این خواسته شخصی‌شان بوده و نگاه آنها به صندوق ذخیره فرهنگیان خدمتی مقدس بوده است و اینکه حق الجلسه آنها کفایت می‌کند.

افق نیوز/مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان با اشاره به حقوق صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: این شامل ۲ بخش است که یکی شرکت‌ها بوده و در حوزه نفت و انرژی فعالیت می‌کند که میزان آن را باید با نرم شرکت‌های این حوزه‌ها مقایسه کرد.

وی افزود: در شرکت پتروشیمی مروارید ما فقط ۲ عضو داریم و پاداش پرداختی در مجمع آن مشخص می‌شود، در این مجمع ما به اندازه ۴۶ درصد حق رأی داریم اما در پتروشیمی پارس خاورمیانه ۷۸ درصد سرمایه داریم که پاداش و اضافه‌کار آن را مجمع تعیین می‌کند.

غندالی اضافه کرد: حقوق همکاران و عضو هیأت مدیره در پتروشیمی کیمیا پارس زیر ۱۷ میلیون تومان است و در مابقی پتروشیمی‌ها نیز حدود ۸-۷ میلیون پرداخت می‌شود؛ ضمن اینکه صندوق سرمایه‌گذاری و ساختمان‌سازی معلم و ۳ شرکت سرمایه‌گذاری فرهنگیان و پترو فرهنگ نیز فعالیت می‌کند.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان با بیان اینکه بازار شرکت سرمایه آموزشی آموزش و پرورش است و سوددهی خاصی ندارد، گفت: شرکت‌هایی مانند ذوب‌اهن ۵ سال است زیان‌ده بوده و امسال به نقطه سر به سر می‌رسد ضمن اینکه مدیران ماشین‌سازی اراک و پترو فرهنگ نیز ۱۴ تا ۱۶ میلیون حقوق دریافت می‌کنند و مدیران بقیه شرکت‌ها نیز دریافتی‌شان زیر ۱۰ میلیون است.

ادامه دارد…

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=194585

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر