2

حقوق ۱۷ و پاداش ۲۶۰میلیونی در زیرمجموعه‌ صندوق ذخیره فرهنگیان/ اگر مدعی حقوق نجومی هستند، منتشر کنند

  • کد خبر : 194602
  • ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۴

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان با اشاره به اینکه حقوق دریافتی اعضای هیئت مدیره شرکت‌های زیرمجموعه صندوق ذخیره فرهنگیان ۱۱ تا ۱۷ میلیون تومان است، گفت: از تحقیق و تفحص استقبال می‌کنیم.

غندالی

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، شهاب‌الدین غندالی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار داشت: حق عضویت اعضای صندوق ذخیره فرهنگیان در مجموع به‌طور میانگین در هر ماه ۱۹ میلیارد تومان است که معادل این مبلغ را باید دولت پرداخت کند اما از سال ۸۹ پرداخت نشده است.

وی افزود: صندوق ذخیره برنامه بلندمدت توسعه‌ای را در طول ۱۷ سال گذشته نداشته است. اما هم‌اکنون به‌دنبال این موضوع هستیم.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: تصمیم گرفته‌ایم تا در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی سرمایه‌گذاری کنیم که ۲۵ درصد سرمایه‌گذاری‌ها در این بخش خواهد بود و در حوزه برنامه‌های توسعه‌ای گام‌هایی برداشته‌ایم تا بخشی از نقدینگی به این سمت برود و به‌لحاظ سود پایدار وضعیت تثبیت شده‌ای داشته باشیم.

غندالی ادامه داد: ۱۳۰۰ میلیارد تومان از سهام این صندوق در وثیقه بانک ملی است که نمی‌توانیم با آن سودسازی کنیم. از سوی دیگر در بخش مسکن به‌سمت پروژه‌های بزرگ مانند مگاپارس رفته‌ایم که سودآوری خاصی دارد.

وی با ابراز “در تلاش هستیم تا سرمایه‌های راکد صندوق را فعال کنیم و به‌سمت چرخه سودآوری بیاوریم”، تصریح کرد: روند افزایش بازنشستگی را در آموزش و پرورش شاهد هستیم و تا سال‌های آینده ۱۵۰ هزار معلم بازنشسته می‌شوند که صندوق ذخیره فرهنگیان باید ۱۵۰۰ میلیارد تومان به خروجی‌های خود پرداخت کند.

*با بازنشستگی ۱۵۰هزار معلم باید ۱۵۰۰ میلیارد تومان به آنها پرداخت کنیم.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان ادامه داد: طی سه سالی که بنده در صندوق ذخیره فرهنگیان حضور داشتم دوهزار و ۲۵۰ میلیارد تومان سود توزیع کردیم که جمع سود تقسیمی طی سه سال اخیر یعنی از سال ۹۲ تا ۹۴ نسبت به ۸ سال قبل یعنی ۸۴ تا ۹۱، ۶۸ درصد افزایش داشته است.

غندالی بیان کرد: مجموعه دارایی صندوق در پایان سال مالی ۸۳ معادل ۴۷۰ میلیارد تومان بود و در پایان سال ۹۱ از ۴۷۰ میلیارد تومان به ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان رسید یعنی دو هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان افزایش دارایی داشت و در پایان سال مالی ۹۴ دارایی ثبت‌شده صندوق هفت‌هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان بود.

*بدهی ۷۰۰میلیارد تومانی دولت به صندوق ذخیره فرهنگیان

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان تصریح کرد: در این سه سال دولت هیچ پولی به ما پرداخت نکرده است در حالی که دارایی ما چهارهزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرده و دولت ۷۰۰ میلیارد تومان به ما بدهکار است که اگر پرداخت می‌شد وضعیت مالی صندوق نسبت به گذشته بسیار بهتر بود.

وی با اشاره به اینکه بیشترین پرداختی در سال ۹۴ بیش از ۲۳ میلیارد تومان بود، گفت: فردی که از مهر ۷۴ تاکنون عضو صندوق ذخیره فرهنگیان بوده است، ماهانه دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان پرداخت کرده و هم‌اکنون ۲۳ میلیون تومان از ما دریافت کرده است.

*پاداش ۱۶۰میلیارد تومانی در سال ۹۳

غندالی اظهار کرد: میانگین پرداختی به اعضای صندوق ذخیره فرهنگیان در سال مالی ۹۴ حدود ۸ میلیون تومان بود که این رقم در سال ۹۱ معادل ۳٫۵ میلیون تومان بود.

وی در خصوص پرداخت پاداش هیئت مدیره گفت: در سال ۹۱ پاداش هیئت مدیره صندوق ذخیره فرهنگیان ۴صدم سود اعلامی یعنی معادل ۱۴۰ میلیون تومان برای ۵ عضو، در سال ۹۲، ۱۶۰ میلیون تومان برای ۴ نفر، در سال ۹۳، ۲۶۰ میلیون تومان برای ۷ نفر و در سال ۹۴ هیئت امنا پاداش پرداختی را صفر ریال تعیین کرده است.

وی در پاسخ به گفته خبرنگار تسنیم در خصوص اینکه عنوان می‌شود برخی اعضای صندوق ماهانه بیش از ۱۰ میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنند، بیان کرد: حقوق در این صندوق دو بخش دارد، بخش نخست شرکت‌هایی که در حوزه‌های نفت و انرژی فعالیت می‌کنند که باید با نرم این شرکت‌ها مقایسه شوند. پتروشیمی فعال ما پتروشیمی مروارید است که سه عضو هیئت مدیره آن مربوط به شرکت نفت و دو عضو آن صندوق ذخیره فرهنگیان هستند بنابراین ما در تعیین پاداش و حقوق آن نقش تعیین کننده‌ای نداریم.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان ادامه داد: در پتروشیمی کیمیا ۷۸ درصد سهم داریم که در خصوص پاداش و حقوق و اضافه کار آن نقش مهمی داریم که در این پتروشیمی حقوق مدیران زیر ۱۷ میلیون تومان است.

غندالی در خصوص پرداخت حقوق در شرکت‌های زیرمجموعه صندوق ذخیره فرهنگیان که نقش آنها در سودسازی بالا است، افزود: شرکت سرمایه گذاری که ۵۰ درصد سود سالانه ما آنجاست شرکت پتروفرهنگ که ۳۰ درصد سود ما در آنجا است و شرکت ساختمانی معلم که ۱۵ درصد سود سالانه ما مربوط به آن است از شرکت‌های مهم صندوق ذخیره فرهنگیان هستند که در این شرکت‌ها مجموعه حقوق دریافتی ۱۴ تا ۱۶ میلیون تومان است.

*مجموعه حقوق دریافتی در شرکت‌های زیرمجموعه صندوق ذخیره فرهنگیان کمتر از ۱۷ میلیون تومان است

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان تصریح کرد: در شرکت پترو فرهنگ مجموعه حقوق دریافتی ۱۱ تا ۱۲ میلیون تومان و در ماشین سازی اراک مجموعه حقوقی دریافتی ۱۴ تا ۱۶ میلیون تومان است.

وی در خصوص میزان حقوق خود نیز گفت: حقوق بنده را هیئت امنا مشخص می‌کند که در سال ۹۲، ۹ میلیون تومان، در سال ۹۴، ۱۱ میلیون تومان و در سال ۹۵، ۱۳ میلیون و ۶۱۴ هزار تومان بود، همچنان بنده حق مأموریت داخل و خارج از کشور دریافت نمی‌کنم وحقوق معاونان صندوق نیز زیر ۷ میلیون تومان است.

غندالی عنوان کرد: پروژه پتروشیمی کیان و کیمیاپارس از پروژه‌های مهم ما هستند که اگر به چرخه سوددهی وارد شوند در مجموع هزار تا هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سود پایدار خواهیم داشت، بنابراین نیازمند صبوری اعضا هستیم تا این سرمایه گذاری‌ها محاسبه شود و به نتیجه برسد.

وی در خصوص فعالیت فردی به‌نام ناصر قاسمی در شرکت ماشین‌سازی اراک و چند شرکت دیگر زیرمجموعه صندوق ذخیره فرهنگیان، گفت: وی در دوره دانشجویی در ماشین‌سازی اراک کارآموزی کرده بود و سالها مدیرکل آموزش و پرورش اراک بود.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان افزود: ماشین‌سازی اراک درخواست کردند که این فرد عضو هیئت مدیره آنجا شود تا از ظرفیت‌های استان برای توسعه ماشین‌سازی اراک استفاده کند. قاسمی در شرکت زریوار مریوان عضو هیئت مدیره است اما این شرکت هنوز راه نیفتاده است و هیئت مدیره ماشین‌سازی اراک برای راه‌اندازی آن فعالیت می‌کند تا پس از افتتاح آن را به هیئت مدیره جدید تحویل دهد و او هیچ پولی در خصوص فعالیت در این رابطه دریافت نمی‌کند.

غندالی ادامه داد: قاسمی چون سابقه کار در بیمه دی در اراک را داشت عضو هیئت مدیره شرکت امید آسایش ایرانیان از کارگزاری‌های بیمه معلم است و در‌ آنجا بدون دریافت حقوق و پاداش فعالیت می‌کند و حقوق خود را صرفاً از ماشین‌سازی اراک اخذ می‌کند.

وی در خصوص تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان بیان کرد: ما از این موضوع استقبال می‌کنیم اما هر بار که مجلس این موضوع را مطرح کرده در کمیسیون آموزش اسناد آن را برده و راجع به آن توضیح داده و نمایندگان مجلس نیز قانع شده‌اند. نمایندگان می‌توانند تحقیق و تفحص کرده و اگر مدعی حقوق‌های نجومی هستند آن را افشا کنند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=194602

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر