1

مقامات سیاسی کمتر از ۱۰ میلیون تومان و مسوولان غیرسیاسی کمتر از ۱۹ میلیون تومان حقوق دریافت خواهند کرد

  • کد خبر : 194786
  • ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۱

سخنگوی دولت گفت: براساس تصمیم شورای حقوق و دستمزد حداکثر پرداخت حقوق و دستمزد مقامات سیاسی کمتر از ۱۰ میلیون تومان و سایر مقامات و مدیران غیرسیاسی حداکثر ۱۸ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان خواهد بود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، محمدباقر نوبخت روز سه شنبه در ادامه نشست خبری افزود: در شورای حقوق و دستمزد همچنین مقرر شد دستگاه های اجرایی مشمول ماده ۵ و ماده ۱۱۷ قانون مدیریت خدمات کشوری شامل اعضای هیات علمی، قضات، نمایندگان مجلس و مراکز و موسسات غیردولتی و سازمان ها و شرکت هایی که زیر نظر رهبری هستند، بنیاد مستضعفان، کمیته امداد امام (ره)، ستاد اجرایی، شهردای ها، مجمع تشخیص مصلحت نظام و مجلس خبرگان رهبری و هیات های مستشاری، دیوان محاسبات، صدا و سیما، بانک های دولت، بانک مرکزی، بیمه ایران و شرکت های دولت مشمول این مصوبه قرار گیرند.
وی ادامه داد: در این مصوبه از همه دستگاه هایی که خارج از قانون مدیریت خدمات کشوری بوده اند یا دستگاه هایی که نمی خواهند مشمول قانون شوند نام برده و مشخص شده اند.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور همچنین اظهار داشت: دراین مصوبه این مجموعه به دوبخش تقسیم شد، یک بخش که در قانون مدیریت خدمات کشوری و ماده ۷۱ آن تحت عنوان مقامات سیاسی یاد شده اند از جمله روسای سه قوه، معاون اول رییس جمهوری، نواب رییس مجلس، اعضای شورای نگهبان، وزرا، نمایندگان و معاونین رییس جمهوری و مقامات هم طراز، همه پرداخت آنان می بایست کمتر از ۱۰ میلیون تومان باشد.
نوبخت افزود: سایر مقامات و مدیران که جزو مقامات سیاسی نیستند از جمله مدیران کارخانجات و بنگاه ها مقرر شد خالص پرداختی آنها بعد از کسور قانونی از سه برابر سقف تعیین شده یعنی تا حداکثر ۱۸ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان دریافت کنند.
سخنگوی دولت همچینن با تشریح مصوبه شورای حقوق و دستمزد گفت: در این مصوبه در خصوص تعیین حد و حدود برخی مستثنیات از جمله بخش های پزشکی نیز حد و حدودی مشخص شده است و برای مناطق بد آب و هوا و واحدهای عملیاتی مقرر شد تا حداکثر ۳۰ درصد نسبت به شرایط دیگر بنگاه ها پرداخت ها بیشتر باشد.
نوبخت تصریح کرد: در این شورا از ذیحسابان و نهادها و دستگاه های نظارتی از جمله سازمان بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات خواسته شد هر ماه نهایت کنترل ها را انجام دهند و گزارش کنند.
وی ادامه داد: امیدواریم این طور نباشد که هر کسی اجازه ورود به چنین مسائلی را داشته باشد و در صورتی که هر گونه پرداختی غیر از این صورت بگیرد تخلف و جرم است و باید طبق قانون تحت تعقیب قرار گیرند.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور افزود: دولت برای تعدیل پرداخت به بازنشستگان و متعادل کردن حقوق و دستمزد ۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پرداخت کرد و برای نزدیک و متعادل کردن حقوق کارکنان و بازنشستگان حتی بازنشستگانی که قبل از برنامه ششم توسعه بازنشسته شدند، مصمم است.
نوبخت درمورد پرداخت های دولت تا ابتدای مرداد ماه سال جاری اظهار داشت: دولت از بابت ترمیم حقوق اعم از افزایش حقوق شاغلین و بازنشستگان ۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پرداخت کرده است و ماهانه هزار و ۲۰۰ تا هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اضافه بر آنچه در سقف حقوق های جاری متناسب با سال گذشته صورت می گرفته، پرداخت می کند.
وی اضافه کرد: دولت پرداخت پاداش بازنشستگان را آغاز کرده و مقرر شد چهار هزار و ۵۰۰میلیارد تومان از این ماه پرداخت شود که اولین مرحله آن در ماه جاری پرداخت خواهد شد.
وی ادامه داد: دولت همچنین برای خروج از رکود و سرعت بخشی به اقتصاد، ۱۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای طرح های تولید نیمه فعال و ۳۷ هزار میلیارد تومان برای طرح های عمرانی و تکمیل آنها تا پایان سال جاری پرداخت خواهد کرد که ۶۵۰ طرح و پروژه تا دهه فجر امسال افتتاح خواهد شد.

** شورایی در شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل می شود
سخنگوی دولت درمورد مصوبات شورای عالی اداری نیز گفت: تشکیل سازمان مبارزه و کاهش آسیب های اجتماعی در وزارت کشور از جمله مصوبات این شورا بود که در گذشته تنها یک شورای اجتماعی کشور با مسئولیت وزیر کشور تشکیل می شد و یک مرکز در آن وزارتخانه مصوبات شورا را پیگیری می کرد.
نوبخت افزود: با توجه به ضرورت مسئله مقرر شد در ابتدا شورایی در مجموعه شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل شود و وزیر کشور نیز از این پس عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی شود.
وی با یادآوری این که این شورا به ریاست رییس جمهوری تشکیل می شود، تصریح کرد: وزیر کشور به عنوان قائم مقام رییس جمهوری در این شورا حضور می یابد و مرکز فرهنگی و اجتماعی وزارت کشور ارتقا یافته و به سازمان تبدیل می شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=194786

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر