2

مقیمی: هنوز در انتقال پول نفت به کشور مشکل داریم/دولت مصمم است امسال از “رکود” عبور کند

  • کد خبر : 194927
  • ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۹

معاون وزیر کشور با بیان اینکه در قبل از برجام یک میلیون بشکه نفت صادر می‌کردیم که انتقال پول آن نیز با مشکلات جدی مواجه بود، گفت: هنوز هم در انتقال پول نفت مشکلاتی داریم ولی تلاش می‌کنیم با پیگیری‌های لازم این موضوع را حل کنیم.

محمدحسین مقیمی ظهر امروز در جلسه شورای اداری آذربایجان شرقی که در استانداری برگزار شد، با اشاره به وظایف دولت در برابر مردم براساس تعهدات رئیس جمهور در انتخابات ۹۲ اظهار داشت: رئیس جمهور در صحنه رقابت‌ها قول هایی را دادند تا در طول ۴ سال آنها را به اجرا درآورند و اقدامات ارزشمندی در این مسیر صورت گرفته است.

وی نخستین تعهد رئیس جمهور و دولت را برقراری امنیت کامل در کشور عنوان کرد و افزود: علی‌رغم نا‌امنی‌های موجود در اطراف ایران، کشور از امنیت بالایی برخوردار است.

معاون وزیر کشور، حقوق شهروندی را دومین موضوع مورد تعهد رئیس جمهور دانست و گفت: با اجرای دقیق قوانین، تلاش کردیم که حقی از افراد در حوزه های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی وغیره ضایع نشود، ضمن اینکه در سه سال گذشته از این موضوع مهم به خوبی صیانت کرده و نشاط سیاسی و اجتماعی را در جامعه نهادینه کردیم.

مقیمی، با اشاره به اینکه همه احزاب سیاسی کشور توانستند فعالیت خود را در کل کشور توسعه دهند، ابراز داشت: دو انتخابات اخیر نشان داد که همه گروه‌ها وارد میدان رقابت‌ها شدند و هیچ داوطلب تایید شده‌ای در کشور نداریم که محدودیت و ممنوعیتی برای وی ایجاد شده باشد.

وی، با بیان اینکه هیچ مشکل امنیتی و انتظامی در کشور نداشتیم، خاطرنشان کرد: در این انتخابات با تدابیر خوبی که اندیشیده شده بود، انتخابات در آرامش کامل با حضور حداکثری و شور سیاسی برگزار شد.

معاون وزیر کشور، با اشاره به آسیب های اجتماعی موجود در کشور، تصریح کر: بر اساس مطالعاتی که در قرارداد وزارت کشور با یکی از دانشگاه ها صورت گرفت، در برخی حوزه ها مشکلات جدی داریم که باید برای رفع آن به صورت جدی اقدام کنیم.

وی، مشکلات طلاق، مواد مخدر و حاشیه‌نشینی را مهمترین موضوعات اجتماعی گریبانگیر کشور عنوان کرد و افزود: باید ما به عنوان مدیر این آسیب‌ها را کاهش دهیم و هر ۶ ماه یکبار نیز گزارش اقدامات کاهش آسیب‌های اجتماعی خدمت مقام معظم رهبری ارائه می‌شود.

مقیمی، مسائل اقتصادی کشور را مورد اشاره قرار داد و ابراز داشت: تورم و رکود میراث دولت قبلی بود که با رشد منفی ۶ درصد و بیکاری ۱۳ درصدی تحویل گرفتیم ولی امروز پس از برجام تورم از ۴۳ درصد به ۹ درصد، بیکاری از ۱۳ درصد به ۱۱ درصد و رشد اقتصادی منفی ۶ درصد به مثبت یک درصد رسید.

معاون وزیر کشور با تاکید براینکه نیازمند رشد اقتصادی مثبت ۸ درصد هستیم، ادامه داد: امسال پیش‌بینی مثبت ۵ درصد را داریم که باید عقب‌ماندگی سال‌های گذشته را نیز برای رسیدن به اهداف سند چشم انداز جبران کنیم که نیازمند سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی فراوانی است که برجام راه را برای این سرمایه‌گذاری ها فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه در قبل از برجام یک میلیون بشکه نفت صادر می‌کردیم که انتقال پول آن نیز با مشکلات جدی مواجه بود، تصریح کرد: هنوز هم در انتقال پول نفت مشکلاتی داریم ولی تلاش می‌کنیم با پیگیری‌های لازم این موضوع را حل کنیم، ضمن اینکه میزان فروش نفت هم افزایش یافته است.

معاون وزیر کشور، عبور از رکود را مهمترین دغدغه دولت عنوان کرد و افزود: دولت مصمم است امسال از رکود عبور کند که کاهش نرخ سود تسهیلات، تخصیص اعتبارات به واحدهای تولیدی تعطیل شده وغیره از جمله اقدامات در این مسیر است.

مقیمی افزود: امسال سال سختی را در پیش داریم و ۱۶ هزار میلیارد تومان از اعتبارات بانکی را به این سمت سوق می‌دهیم و تلاش می‌کنیم ریالی از این پول در جایی غیر از آن هزینه نشود چرا که باز هم به اهداف خود نخواهیم رسید و رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال دچار مشکلات اساسی خواهد شد.

وی، اجرای درست سیاست‌های اقتصادی دولت در تمامی لایه‌ها را مهم و ضروری ارزیابی کرد و گفت: سیاست های اقتصاد مقاومتی را در این صورت است که می‌توانیم به درستی اجرا کنیم.

تسنیم/ معاون وزیر کشور، با تاکید بر اینکه دولت مصمم هست تا مشکلات اقتصادی را رفع کرده و اقتصاد مقاومتی را اجرایی کند، بیان کرد: تلاش می کنیم بیانات مقام معظم رهبری را به صورت دقیق به مرحله اجرا در آوریم.

وی، به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم و انتخابات شوراها و میاندوره‌ای مجلس در سال آینده اشاره کرد و گفت: رای حق الناس است و باید از آن حراست و صیانت کنیم، ازطرفی نیز بیش از یک میلیون نفر مجری انتخابات هستند که باید دقت کنیم تا با بی‌طرفی خلاف قانون عمل نکنیم و انتخاباتی سالم و بدون مشکلی را در پیش داشته باشیم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=194927

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر