2

وزیر اقتصاد: انتخابات بر اقتصاد سایه نیندازد

  • کد خبر : 195013
  • ۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۷

طیب‌نیا در ادامه با اشاره به مسائل سیاسی که سایه بر مسائل اقتصادی کشور انداخته است، گفت: انتخابات نباید مسائل اقتصادی را تحت‌الشعاع قرار دهد.

افق نیوز/ وزیر اقتصاد و دارایی با بیان اینکه انتخابات نباید مسائل اقتصادی را تحت‌الشعاع قرار دهد، گفت: مدتی است مسائل حاشیه‌ای اقتصاد کشور را تحت‌الشعاع قرار داده است.

به گزارش فارس، علی طیب‌نیا در سی‌امین جلسه شورای گفت‌وگو دولت و بخش خصوصی که ظهر امروز در محل استانداری برگزار شد با بیان اینکه عملکرد اقتصادی کشور نیازمند تغییرات و تحولات جدی است، اظهار کرد: تغییرات بنیادی در حوزه اقتصاد بدون تعامل مؤثر بخش خصوصی و بخش دولتی مؤثر نیست.

وی برطرف‌سازی مشکلات اقتصاد کشور را مستلزم تشکیل جلسات مستمر خواند و تأکید کرد: جلسات نباید حالت صوری و شکلی داشته باشد بلکه باید به سمت تصمیم‌سازی مؤثر پیش برود.

وزیر اقتصاد و دارایی با اشاره به جلسات شورای گفت‌وگوی دولت در استان این جلسات را شاکله تصمیم‌سازی‌های مهم اقتصادی خواند و افزود: وزارت اقتصاد تمام سعی خود را جهت به کارگیری نظرات بخش خصوصی در رابطه با برنامه‌ریزی‌های آتی به کار گرفته است چرا که نظرات امروز در بخش خصوصی نشان‌دهنده درک صحیح از مشکلات و ارائه راه‌ حال صحیح می‌باشد.

طیب‌نیا در ادامه با اشاره به مسائل سیاسی که سایه بر مسائل اقتصادی کشور انداخته است، گفت: انتخابات نباید مسائل اقتصادی را تحت‌الشعاع قرار دهد.

وی تصریح کرد: در شرایط حساس کنونی که یک عزم ملی جهت رشد اقتصادی مستمر و پایدار صورت گرفته نباید مسائل حاشیه‌ای سدی در برابر مسائل اقتصادی باشد.

وزیر اقتصاد و دارایی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقتصاد مبتنی بر نفت ابراز کرد: اقتصاد مبتنی بر نفت رشدی در پی نخواهد داشت.

طیب‌نیا گفت: با آسیب‌شناسی‌های صورت گرفته از گذشته تاکنون مشخص شده علت اصلی کندی روند رشد اقتصادی کشور توجه بیش از اندازه به فروش نفت بوده است که چاره‌ای جز تغییر روند نداریم.

وی با بیان اینکه رشد اقتصادی پایین ریشه در نفتی بودن اقتصاد ایران دارد ارتقای بهره‌وری و رشد اقتصادی را در گرو خارج شدن از این وضعیت عنوان کرد.

وزیر اقتصاد و دارایی با اشاره به رشد ۴٫۵ درصدی اقتصاد در دهه‌های گذشته عنوان کرد: در چند سال اخیر شاهد کاهش رشد اقتصادی از ۳٫۱ درصد به ۰٫۲ درصد بوده‌ایم که با این میزان رشد نمی‌توانیم بهبودی در فرایند زندگی مردم داشته باشیم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=195013

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر