1

دشمن به این جمع بندی رسیده که این کشور را معارف امام صادق(ع) اداره می‌کند و همان را هدف تهاجم قرار داده

  • کد خبر : 195149
  • ۰۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۳

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: راهبردهایی همچون اقتصاد مقاومتی و تولید علم برگرفته از سیره امام صادق(ع) است.

به گزارش افق نیوز، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه منور رضوی اظهار داشت: امام صادق (ع) دارای شخصیت چند بُعدی بودند و این گونه نبود که تنها در گوشه‌ای به علم و دانش بپردازند و به سیاست و ظلم و جور کار نداشته باشند.وی خاطرنشان کرد: امروز نیز کشور ما را مبانی معارف امام صادق(ع) اداره می‌کند زیرا در راس حکومت فردی قرار دارد که دانش آموخته مکتب امام صادق(ع) است و برای همین دشمن اینجا را هدف قرار داده است.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری رهنمودها و راهکارهای خود را از معارف اهل بیت(ع) استنباط می‌کنند و در اختیار ما می‌گذارند، تصریح کرد: اینکه رهبری راهبردهایی همچون اقتصاد مقاومتی و تولید علم، می‌دهند یا چشم‌اندازی برای کشور تدوین می‌کنند، برگرفته از سیره امام صادق (ع)است.

وی بیان کرد: یکی از ویژگی‌های دوره امام صادق(ع) این بود که نحله‌های متعدد فکری ظهور و بروز کردند و این هم از شگردهای بنی‌عباس و بنی‌امیه بود، بنابراین امام صادق(ع) هم باید با حاکمیت جنایتکار مبارزه می‌کردند و از سوی دیگر در عرصه سیاسی نیز در خط یک انقلاب حرکت می‌کردند.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی گفت: علاوه بر آن در دوره حضرت، علوم و فنونی نیز از سایر بلاد وارد شده بود و سبب شده بود مردم سئوال کنند اسلام چه چیزی دارد؟ چراکه یک حاکم شهوت‌ران را در راس قدرت به عنوان نماد اسلام می‌دیدند که جزو حکومت بنی‌عباس و بنی‌امیه بود.

آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کرد: این مسئله نیز پندار غلطی است که تصور کنیم امام صادق(ع) و امام باقر(ع) فقط یک‌گوشه مسئله می‌گفتند، حلال و حرام را بیان می‌کردند و به سیاست و حکومت و جنایت و جوری که از بنی‌عباس و بنی‌امیه بر امت اسلام وارد بود، کاری نداشتند. این پندار غلطی است که نسبت به امام صادق(ع) داریم.

خطیب جمعه مشهد مقدس تصریح کرد: یکی از مشکلات ما این است که حوزه معرفت‌شناسی ما نسبت به مقام معصومین (ع) در پهنه حوزه احساس ما نسبت به معصومین نیست، یعنی آن‌قدر که این بزرگواران را دوست داریم، آن‌ها را نمی‌شناسیم و آن‌قدر که به این‌ها علاقه داریم، شناخت نداریم؛ این عدم تطبیق حوزه معرفت‌شناسی ما نسبت به ائمه معصومین(ع) با آن عرصه عشق و ارادت و عاطفه ما سازگار نیست و سبب شده به خوبی ائمه اطهار(ع) را نشناسیم.

وی با بیان اینکه در عرصه‌های علمی در یک فاصله کوتاه، امام صادق(ع) به همه امت اسلام و به همه جهانیان منبع‌بودن علمی قرآن و وحی را ثابت کردند، تصریح کرد: در یک زمان کوتاه، سلطه علمی و فکری اسلام بر همه فرهنگ‌های دنیا و امتیاز و برتری علمی اسلام بر همه معاهد و مجامع علمی جهان به‌وسیله امام صادق (ع) ثابت شد و همزمان ایشان در عرصه سیاسی مبارزه‌ای را شروع کرد که دستگاه حکومت با یک خلأ روبه‌رو شد.

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: تمام عناصر و عواملی که به امام صادق(ع) دلداده بودند و در نهادهای حکومتی به‌عنوان یک نیروی فعال انسانی کار می‌کردند، توسط ایشان با یک سیاست خاص، از درون دستگاه‌های اداری و حکومتی بیرون کشیده شده و دستگاه حاکمیت از نیروی انسانی فعال خالی شد.

وی تصریح کرد: امام صادق (ع) به این نتیجه رسیدند که اگر بنا شد دستگاه‌های اقتصادی وابسته به ایشان شوند، جریان استکباری حاکم از نیروهای اقتصادی باید خالی شود و اگر مسلمانان و شیعیان بر توان خود و نقش‌آفرینی‌شان در ابعاد مختلف کشور متکی بشوند، حکومت سقوط می‌کند. دقیقاً نقشه‌ای که امروز با سرانگشت توانمند ولی امر مسلمین، مقام معظم رهبری در کشور به‌عنوان یک راهبرد ارائه‌ شده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی با اشاره به اینکه مبداء راهبردهایی همچون اقتصاد مقاومتی سیره امام صادق(ع) است تاکید کرد: مبدأ و منبع راهبردهای رهبری، معارف اهل‌بیت(ع) است. تمام این‌ها به برکت این است که مقام معظم رهبری درس‌خوانده مکتب امام صادق (ع) و دانش‌آموخته فقه امام صادق (ع) هستند و در رأس قدرت نظام قرار دارند.

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه این معنای اسلامیت نظام است افزود: دقیقاً به‌این خاطر است که دشمن همین نقطه را هدف قرار داده، می‌خواهد همین‌جا را بزند و به‌جای دیگر کاری ندارد و به هیچ نهادی از نهادهای نظام کاری ندارد. امروز دشمن به این جمع بندی رسیده است که این کشور را معارف امام صادق(ع) اداره می‌کند و دقیقاً همان را هدف تهاجم خود قرار داده است.

منبع: تسنیم
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=195149

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر