1

فولکس واگن، بزرگ‌ترین خودروساز جهان در سال ۲۰۱۶

  • کد خبر : 195290
  • ۰۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۸

فولکس واگن با وجود رسوایی دیزل و دست و پنجه نرم کردن با مشکلات فراوان آن، در نیمه‌ی اول سال ۲۰۱۶ عملکرد بسیار خوبی را از خود به جای گذاشت و با کنار زدن تویوتا، لقب بزرگ‌ترین خودروساز جهان را از آن خود کرد.

به گزارش زومیت و به نقل از اتو بلاگ، فولکس واگن غول خودروسازی آلمان و اروپا در حال حاضر با مشکلات گسترده‌ای روبرو است. این شرکت به دلیل رسوایی خودروهای دیزلی خود، با شکایات متعددی روبرو شده که منجر به توقف فروش این دسته از محصولات در بازارهای مختلف شد. این شرکت مطرح خودروسازی حتی اخیرا طرحی را مبنی بر بازخرید خودروهای دیزلی معیوب از مشتریان مطرح کرد. طبق بررسی‌های بازخرید و تعمیر خودروهای معیوب در کنار پرداخت غرامت به برخی دولت‌ها، هزینه‌ی ۱۵ میلیارد دلاری را برای فولکس واگن به همراه خواهد داشت.

اما ظاهرا چیزی مانع رسیدن فولکس واگن به صدر پرفروش‌ترین برند خودرو در جهان نمی‌شود. با وجود مشکلات متعدد، غول خودروسازی آلمان موفق شد در نیمه اول سال جاری ۵.۱۲ میلیون دستگاه خودرو به فروش برساند. این در حالی است که تویوتا صدرنشین پیشین این رده‌بندی، موفق به فروش ۴.۹۹ میلیون دستگاه خودرو شده است. این آمار رشد ۱.۵ و نزول ۰.۶ درصدی فولکس واگن و تویوتا را نسبت به بازه‌ی مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

سال گذشته با این که در شش ماه‌ی اول فولکس واگن عملکرد بهتری نسبت به تویوتا داشت، اما در انتهای سال این غول خودروسازی ژاپن بود که با فروش موفق‌تر لقب بزرگ‌ترین خودروساز جهان را به خود اختصاص داد.

رسوایی دیزل تاثیر زیادی روی فروش خودروهای فولکس واگن در ایالات متحده گذاشته است. اما این کشور از بازار‌های کوچک فولکس واگن به شمار می‌رود؛ به همین دلیل با وجود کاهش قابل توجه فروش در آن، باز هم روند رو به رشد فروش محصولات این خودروساز آلمانی حفظ شده است. چین و اروپا دو بازار کلیدی فولکس واگن هستند که در سال جاری هر کدام به ترتیب ۶.۸ و ۳.۸ درصد افزایش فروش را برای این شرکت به همره داشته‌اند.

تویوتا پس از غلبه بر جنرال موتورز در سال ۲۰۱۲، چهار سال پیاپی لقب پرفروش‌ترین برند خودرو در جهان را به خود انتصاص داده است. حال باید منتظر ماند و دید آیا فولکس واگن می‌تواند در سال ۲۰۱۶ به سلطه‌ی تویوتا پایان دهد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=195290

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر