2

نتیجه اولیه علت مرگ بیماران دیالیزی امروز مشخص می شود

  • کد خبر : 195367
  • ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۱

سخنگوی وزارت بهداشت از اعزام تیم ویژه وزارتخانه از تهران برای بررسی موضوع مرگ سه بیمار دیالیزی به خوزستان خبر داد.

اعزام تیم ویژه وزارت بهداشت به خوزستان/ نتیجه اولیه علت مرگ بیماران دیالیزی امروز مشخص می شودایرج حریرچی سخنگوی وزارت بهداشت در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان از پیگیری پرونده مرگ سه بیمار دیالیزی در اهواز خبر داد و اظهار داشت: هیئت مجربی متشکل از کارشناسان معاونت درمان و معاونت بهداشت و متخصص در بیماری های عفونی و پیشگیری وزارت بهداشت برای بررسی پرونده مرگ بیماران دیالیزی  به بیمارستان سینا کارون در استان خوزستان اعزام شده اند.

وی افزود: هیئتی از خود استان نیز تمام اتفاقات را مورد بررسی قرار می دهند.

حریرچی ادامه داد: با توجه به اینکه  سیستم سرویس دهی دیالیز بیمارستان به کار خود ادامه می دهد و مشکلی برای هیچ کدام از دیگر بیماران دیالیزی به صورت جزیی یا شدید پیش نیامده است، احتمال می دهیم دستگاه ها هیچ مشکلی نداشته باشند.

به گفته سخنگوی وزارش بهداشت، بخش آی سی یوی بیمارستان از زمان اجرای طرح تحول سلامت تجهیز و نوسازی شده است و بخش کاملا جدیدی است. در مورد غذای بیمارستان نیز این شک وجود ندارد و اگر اشکالی در آن وجود داشت دیگر بیماران نیز باید نشانه ای از مسمومیت را می داشتند.

وی با اشاره به اینکه احتمالا این افراد به علت عفونت روده ای فوت شده اند، تاکید کرد: علایم عفونت روده ای که در بیماران فوت شده وجود داشته است به نشانه های مسمومیت غذایی شبیه است و امکان مسمومیت غذایی زیاد است. کشت ها و آزمایشات لازم گرفته شده است و سعی ما بر این است که تا عصر امروز ده مرداد نتیجه آزمایشات و دلیل فوت مشخص شود.

حریرچی با اشاره ورود استانداری، پزشکی قانونی و پلیس آگاهی به پرونده فوت سه بیمار دیالیزی تصریح کرد: وزارت بهداشت با دیگر دستگاه ها هماهنگ است و سعی در تسریع حصول نتیجه وجود دارد در عین حال که هر کدام از دستگاه ها وظایف خاص خود را نیز در رابطه با پرونده بر عهده دارند.

گفتنی است سه بیمار بیمارستان شهرستان کارون پس از دیالیز در روزهای آخر هفته گذشته جانشان را در بیمارستان از دست دادند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=195367

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر