2

آخوندی: ۱۹میلیون نفر در شهرهای ایران در وضعیت بدی زندگی می‌کنند

  • کد خبر : 195904
  • ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۰

وزیر راه و شهرسازی گفت: ۱۹ میلیون نفر در شهرهای ایران در وضعیت بد و نامطلوبی زندگی می‌کنند.

به گزارش فارس از خرم‌آباد، عباس آخوندی صبح امروز در جلسه شورای اداری استان لرستان بیان کرد: یکی از اهداف ما این است که قدرت رقابت ایران را در بازار جهانی افزایش دهیم و سهم ملت ایران را از اقتصاد جهانی بگیریم که این کار خیلی سخت و زمانبر است و نیاز به تغییر رفتار کلی دارد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ایران امروز در برخی حوزه‌ها مانند صادرات و انرژی به موفقیت‌های خوبی دست پیدا کرده است، عنوان داشت: خط هوایی ایران از امن‌ترین خط‌های هوایی در دنیا است و امروز روزانه ۱۰۵۰ پرواز از آسمان ایران عبور می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه راه در استان لرستان اتفاقات بسیار خوبی رخ داده به گونه‌ای که در جنوب این استان، آزادراه خرمدال را داریم و در شمال این استان هم آزادراه خرم‌آباد ـ بروجرد ـ اراک در حال احداث است.

آخوندی با اشاره به اینکه در جهت توسعه فرودگاه خرم‌آباد گام‌های بلندی برداشته شده است گفت:‌ در حال حاضر فقط ۱۲ هواپیما در کشور وجود دارد که قبل از سال ۲۰۰۰ ساخته شده‌اند.

وی یادآور شد: خوشبختانه سرمایه‌گذاری خوبی در زمینه راه‌آهن لرستان که خط آهن آن بسیار قدیمی بود صورت گرفته است و من یک سفر به طور ویژه برای راه‌آهن لرستان انجام خواهم داد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: در ۳ سال گذشته ۵۰۰ میلیارد تومان قرارداد و پروژه در سطح جاده‌های استان لرستان انجام شده است.

آخوندی خاطرنشان کرد: امروز رشد جمعیت شهری در کشور مانند گذشته در حال افزایش نیست و مدت‌هاست که جمعیت روستایی ما در حدود ۲۸ میلیون نفر ثابت مانده است و امروز مسأله در کیفیت زندگی است و در حقیقت، کمیت شتاب گذشته را ندارد.

وی تصریح کرد: راهکارهایی که امروز به دنبال افزایش کمیت است خیلی جواب نمی‌دهد و ما باید کیفیت زندگی را در شهرهای ایران افزایش دهیم.

آخوندی با بیان اینکه سطح کیفیت زندگی در شهر خرم‌آباد هم باید افزایش پیدا کند، ابراز داشت: در حال حاضر ۱۹ میلیون نفر در شهرهای ایران در وضعیت بدی زندگی می‌کنند و این افراد یا در حاشیه شهرها و یا در بافت‌های فرسوده و بی‌کیفیت مشغول زندگی هستند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=195904

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر