1

نمی دانم چرا اصرار دارند رحمتی کاپیتان باشد / در حال نابودی استقلال هستند

  • کد خبر : 196260
  • ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۴

عضو سابق هیات‌مدیره استقلال گفت: «اگر فتح‌الله زاده بر اساس بودجه‌ای که در اختیار دارد بازیکن جذب کند و چک بلامحل ندهد،‌ می‌تواند به استقلال کمک زیادی کند.»

غلامحسین فرزامی نمی دانم چرا اصرار دارند رحمتی کاپیتان باشد / در حال نابودی استقلال هستند

غلامحسین فرزامی درباره انتخاب سید رضا افتخاری به‌عنوان سرپرست باشگاه استقلال اظهار داشت: «متاسفانه دوستان چون بلد نیستند باشگاه‌داری کنند و علم این کار را ندارند در حال نابودی استقلال هستند. این کار را در خصوص پرسپولیس هم انجام می‌دهند فقط به دلیل آنکه برانکو نتایج خوبی با این تیم گرفته مردم متوجه ضعف‌های مدیریتی این باشگاه نمی‌شوند.»

او یادآور شد: «متاسفانه وزارت ورزش از اداره کردن این دو باشگاه خسته شده است. آن هم دو باشگاهی که پرطرفدارترین در ایران هستند. صرف استقلالی بودن رضا افتخاری برای مدیریت باشگاه استقلال کافی نیست. آقای گودرزی که وزیر ورزش ما است به راه غلط می‌رود. معلوم نیست به دنبال چه چیزی است. باشگاه استقلال بالغ بر ۷۰ سال قدمت دارد. باشگاه پرسپولیس هم بیش از ۵۰ سال از عمرش می‌گذرد. این دو تیم در خارج از کشور هم طرفدار دارند. اصلا فوتبال ایران را با این دو باشگاه می‌شناسند.»

وی تاکید کرد: «معتقدم از آنجایی که وزارت ورزش موفق نشد استقلال و پرسپولیس را به فروش برساند، حالا با تصمیمات عجیب خود آنها را به سمت نابودی پیش می‌برد. مثلا برای اداره همین باشگاه استقلال کافی است که شما سه ساختمان این باشگاه را برگردانید و اجازه دهید هیات مدیره قوی برای این باشگاه تشکیل شود. هیات مدیره‌ای که همه از جنس استقلال باشند. باشگاه استقلال مدیران زیادی دارد که همگی تحصیل‌کرده هستند. همه عالی هستند و می‌توانند استقلال را هدایت کنند. نیازی به مدیر دولتی نیست که دلش با استقلال نیست و شیوه اداره این باشگاه را هم بلد نیست.»

عضو سابق هیات‌مدیره باشگاه استقلال خاطرنشان کرد: «متاسفانه آقایان گوششان بدهکار نیست و کار خودشان را می‌کنند. متاسفانه سیاست بر ورزش مستولی شده و شرایط امروز به گونه‌ای است که ورزشی‌ها قدرت اداره باشگاه خودشان را هم ندارند. روی صحبت من با آقای دکتر روحانی است. آقای رئیس جمهور ورزش یکی از مقوله‌‌های فرهنگی و اجتماعی است. باید قدرت استفاده از باشگاه‌های استقلال را به بازیکنان سابق این تیم‌ها که درس‌خوانده و با معلومات هستند، سپرد تا به تیم مورد علاقه‌شان کمک کرد. به عنوان مثال آقای جهانیان کسی نیست که بتواند برای باشگاه استقلال گامی بردارد. او بی‌دلیل در باشگاه دارای سمت شده است.»

فرزامی با بیان اینکه دوران تصدی مدیران دولتی در ورزش کشور منقضی شده است بیان کرد: «آقای گودرزی با انتخاب مدیران دولتی برای استقلال و پرسپولیس در حقیقت دچار عقب‌نشینی کاری شده است. این روش منسوخ شده است. همین مدیران دولتی بودند که کارخانه‌های صنعتی را تعطیل کردند چون شیوه اداره آنها را بلد نبودند. رویانیان چقدر در پرسپولیس موفق بود. فقط آمد و با کلی بدهی این باشگاه را رها کرد. اگر استقلال و پرسپولیس را به دست مردم نسپارند، شرایط بدتر هم می‌شود.»

پیشکسوت استقلال در مورد بازگشت علی فتح‌الله زاده به عنوان مدیرعامل استقلال گفت: «اگر فتح‌الله زاده مقداری مواظب جیب خود باشد، مدیریت وی نقصی ندارد. او بی‌دلیل به بازیکنان چک می‌دهد و زمانی که موقع وصول آنها می‌شود، موجودی کافی نیست. اگر فتح‌الله زاده بر اساس بودجه‌ای که در اختیار دارد بازیکن جذب کند و چک بلامحل ندهد،‌ می‌تواند به استقلال کمک زیادی کند.»

او افزود: «باید مدیریت باشگاه استقلال را بر اساس یک برنامه ۵ ساله تنظیم کنند تا باشگاه به نتیجه برسد. البته برای این کار نیاز به یک مجری توانمند است که پنج سال در استقلال بماند. اگر مدیریت مبانی و اجرایی باشگاه استقلال ثبات داشته باشد آن‌وقت منتظر نتیجه‌گیری این تیم باشید.»

فرزامی در ادامه در خصوص نتایج ضعیف استقلال در سه هفته ابتدایی لیگ گفت: «متاسفانه علیرضا منصوریان فرصت کافی پیدا نکرده که بتواند ارنج تیم خود را پیدا کند. دلیلش هم تغییرات بسیار زیادی است که در میان بازیکنان استقلال ایجاد شده است. بازیکنان جدید فرصت پیدا نکرده‌اند که با تیم هماهنگ شوند. آنها به شیوه بازی همدیگر آگاه نیستند و برای همین است که نمی‌توانند به خوبی در خدمت تیم باشند. معتقدم تیم منصوریان تا هفته ششم به هماهنگی لازم می‌رسد. به خصوص که این تیم فرصت دارد تا از تعطیلی‌ لیگ به خاطر تیم ملی استفاده کند.»

وی یادآور شد: «متاسفانه عده‌ای نگذاشتند بازیکنانی که از جنس استقلال بودند در این تیم بمانند و باعث جدایی‌شان شدند. امثال جواد نکونام که به تیم کمک زیادی می‌کرد با تصمیم امیر قلعه‌نویی از این تیم جدا شدند و امروز استقلال خالی از بازیکنان با تجربه‌ای شده که می‌توانند به این تیم کمک کنند. کمیته فنی باشگاه باید به نحوی تشکیل شود تا مربیانی که باعث جدایی بازیکنان آینده‌دار از تیم می‌شوند در تیم استقلال مسئولیتی را نپذیرند. متاسفانه الان شاهد این هستیم فردی مثل مسعود معینی که استاد دانشگاه است فقط عضو هیات مدیره است و مسئولیت اجرایی ندارد. برای موفقیت استقلال باید افرادی جذب شوند و مسئولیت را برعهده بگیرند که از جنس این باشگاه باشند.»

وی خطاب به هواداران باشگاه گفت: «طرفداران باشگاه استقلال باید صبور باشند. آنها درک بالایی دارند و اگر عجله نکنند منصوریان با این تیم نتیجه خواهد گرفت. البته منصوریان هم باید کادرفنی تیمش را قوی کند. به نظرم او در این قسمت ضعیف عمل کرده است.»

فرزامی در مورد اینکه رفع تعلیق رحمتی حواشی زیادی را برای این باشگاه ایجاد کرد، تصریح کرد: «در این قضیه کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال مقصر بود که رحمتی را بخشید. او در دیدار با تراکتورسازی رفتار بچه‌گانه‌ای از خود نشان داد و به درستی محروم شد. وقتی محرومیت او معلق می‌شود نباید انتظار داشت که او بازگشت خوبی به دروازه تیم داشته باشد چون بابت اشتباه خود متنبه نشده است. متاسفانه رحمتی در حالی بازوبند استفلال را بر بازو بسته که نمی‌تواند تیم را هدایت کند. طبق تعریف فیفا کاپیتان باید در مرکز زمین تیم را کنترل کند. رحمتی از درون دروازه که نمی‌تواند هافبک‌ها و مهاجمان را هدایت کند. اگر اصرار هست که او کاپیتان بماند خوب باید کسی در میانه میدان تیم را هدایت کند.»

آنا

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=196260

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر