5

دومین نشان طلای کاروان ایران بر سینه سهراب مرادی درخشید/ روزهای طلایی وزنه‌برداری در برزیل

  • کد خبر : 196787
  • ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۹:۵۷

سهراب مرادی در پایان حرکت دوضرب دسته ۹۴ کیلوگرم وزنه‌برداری بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ ریو در جایگاه نخست قرار گرفت و نشان طلا را تصاحب کرد.

خبرگزاری فارس: دومین نشان طلای کاروان ایران بر سینه سهراب مرادی درخشید/ روزهای طلایی وزنه‌برداری در برزیل

 در ادامه رقابت‌های وزنه‌برداری بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ ریو و در روز هشتم این بازی‌ها سهراب مرادی و علی هاشمی نمایندگان دسته ۹۴ کیلوگرم وزنه‌برداری کشورمان از ساعت ۲:۳۰ بامداد امروز (یکشنبه، ۲۴ مرداد) به مصاف ۶ وزنه‌بردار از کشورهای بلاروس (۲ نفر)، اوکراین، لتونی، مصر و تایلند به رقابت پرداختند که در پایان حرکات دوضرب مرادی قهرمان شد و هاشمی به عنوانی بهتر از هفتمی نرسید.

* حرکت یک‌ضرب

سهراب مرادی در حرکت اول یک‌ضرب وزنه ۱۷۸ کیلوگرمی را انتخاب کرد که موفق به مهار آن نشد، اما در حرکت دوم موفق به مهار وزنه ۱۷۸ کیلوگرمی شد تا امیدوارانه کار را دنبال کند. وی برای حرکت سوم وزنه ۱۸۲ کیلوگرمی را انتخاب کرد تا فاصله خود را با حریفان بیشتر کند که موفق به مهار این وزنه شد تا با وزنه ۱۸۲ کیلوگرم با صدرنشینی به کار خود در حرکت یکضرب پایان دهد.

علی هاشمی در حرکت اول یک‌ضرب در مهار وزنه ۱۷۲ کیلوگرمی ناموفق بود. وی در حرکت دوم نیز موفق به مهار وزنه ۱۷۳ کیلوگرمی نشد تا در آستانه حذف قرار گیرد، اما در حرکت سوم بار دیگر وزنه ۱۷۳ کیلوگرمی را انتخاب کرد که موفق به مهار این وزنه شد تا در جدول مسابقات باقی بماند. هاشمی با این وزنه در پایان حرکت یک ضرب در بین ۸ نفر (به دلیل وزن کمتر) هفتم شد.

آئوریماس دژبالیس از لتونی با ثبت وزنه ۱۷۷ کیلوگرمی در یک‌ضرب در جایگاه دوم ایستاد و سارات سومیرادیت از تایلند با مهار وزنه ۱۷۷ کیلوگرمی سوم شد.

* حرکت دوضرب:

مرادی برای نخستین حرکت دوضرب خود وزنه ۲۲۱ کیلوگرمی را درخواست کرد، که این وزنه را به راحتی لیفت و بالای سر برد تا مدالش با مهار این وزنه قطعی شود. اما در حرکت دوم موفق به وزنه ۲۳۴ کیلوگرمی که رکورد جهان و المپیک بود نشد. وی برای حرکت سوم بار دیگر به رکورد جهان حمله کرد که باز هم ناموفق بود.

مرادی در پایان با مجموع ۴۰۳ کیلوگرم( ۱۸۲ کیلوگرم یک ضرب و ۲۲۱ کیلو گرم دو ضرب )قهرمان شد.

بدین ترتیب بعد از سهراب مرادی، وادزیم استرالتسو از بلاروس، با مجموع ۳۹۵ کیلوگرم نایب قهرمان شد. مدال برنز هم به آئوریماس دژبالیس از لتونی با ثبت مجموع ۳۹۲ کیلوگرم رسید.

علی هاشمی در حرکت اول وزنه ۲۱۰ کیلوگرمی را مهار کرد. وی در حرکت دوم موفق به ثبت وزنه ۲۲۰ کیلویی نشد و در حرکت سوم نیز از مهار این وزنه بازماند تا با مجموع ۳۸۳ کیلوگرم و عنوان هفتم به کار خود پایان دهد.

به گزارش فارس، روز گذشته نیز کیانوش رستمی مدال طلای رقابت‌های دسته ۸۵ کیلوگرم را برای ایران به ارمغان آورده بود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=196787

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر