1

معافیت مالیاتی واحدهای تولیدی ایجادشده در سال ۹۵

  • کد خبر : 197078
  • ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۹:۴۵

رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت: از ابتدای امسال چنانچه واحدهای تولیدی در بخش‌های صنعت، گردشگری و معدن ایجاد شود تا ۵ سال مالیات آنها بر اساس مالیات نرخ صفر محاسبه می‌شود.

به گزارشافق، سید کامل تقوی‌نژاد شامگاه سه‌شنبه در همایش اقتصادی لرستان که در سالن جلسات بوستان گفتگو برگزار شد اظهار داشت: توسعه را ابتدا باید از ذهن و دیدگاه خود آغاز کرد و به‌عنوان ظرفیت‌های بخش خصوصی باید بپذیریم که می‌توانیم همچون دیگران و شاید جلوتر از آنها حرکت کنیم به‌ویژه باید به بعد فرهنگی توسعه توجه جدی شود به این معنا که قبول کنیم که سرمایه‌گذاری در اسلام یک کار مقدس است.

وی اعمال سیاست‌های تشویقی برای کارآفرینان خلاق را که توانسته‌اند با سرمایه خود اشتغال ایجاد کنند ضروری دانست و افزود: وجود برخی تنگ‌نظری‌ها مانع توسعه و پیشرفت مناطق لرنشین بوده و امید است با توسعه بعد فرهنگی سرمایه‌گذاری این تنگ‌نظری‌ها برطرف شود.

رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به عملکرد دولت تدبیر و امید در تعریف شاخصه‌های کلان اقتصاد مقاومتی عنوان کرد: دولت در این زمینه توانسته است موفقیت‌های بزرگی را در کنترل و مهار تورم و نیز رشد اقتصادی کسب کند و رشد اقتصادی را از منفی ۵٫۸ درصد به بالای ۱۴ درصد ارتقا بخشد.

وی بیان کرد: دولت امسال تلاش می‌کند با کنار هم قرار دادن همه منابع و امکانات خود در راستای سرمایه‌گذاری و تولید و رونق آن اقداماتی انجام دهد و در بخش اقتصادی در گذشته منابع بانکی ــ که ۹۰ درصد از تأمین منابع مالی کشور از طریق سیستم بانکی انجام می‌شود ــ با نرخ ۲۸ تا ۳۰ درصد در اختیار تولیدکنندگان قرار می‌گرفت که خوشبختانه جهت‌گیری اصلی دولت در شورای پول و اعتبار در راستای کاهش نرخ تسهیلات و کاهش نرخ سود سپرده‌ها بسیار موفق بوده و اعدادی در حد ۱۵ تا ۱۶ درصد نزدیک به ۱۲ تا ۱۴ درصد از روزهای آغازین دولت کمتر شد و دولت با صبر و حوصله بدون آسیب به سپرده‌گذار که بخش اصلی اقتصاد است توانسته این کار را به سامان برساند.

تقوی‌نژاد با اشاره به تمرکز دولت در دیگر بخش‌ها نظیر مسکن برای ایجاد مشوق‌های سرمایه‌گذاری تصریح کرد: در بخش‌های دیگر دولت تلاش می‌کند با سرمایه‌گذاری منابع بانکی را تعریف کند به‌ویژه در بخش‌هایی که شاید اشتغال واقعی‌تری را بتواند ایجاد کند ازجمله مشوق‌هایی که در بخش مسکن ایجاد شده که دولت در این زمینه تمرکز ویژه‌ای داشته است.

وی راجع به سیاست‌های کلی دولت در بخش مالیات گفت: مالیات ابزاری برای سیاست‌های مالی دولت و اقتصاد مقاومتی است و در آینده نه‌چندان دور عمده درآمدهای کشور از طریق درآمدهای مالیاتی است و جهت‌گیری اصولی در سازمان امور مالیاتی وزارت اقتصاد و دارایی بر این است که فشار بیشتری به کسانی که در حال حاضر مالیات پرداخت می‌کنند وارد نشود چراکه عمده درآمدهایی که در آینده باید به دست بیاید از طریق بخش‌های ناشناخته است.

رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور خاطرنشان کرد: باید بتوانیم از طریق شناسایی مؤدیانی که هیچ‌گونه سابقه و پرونده‌ای در سازمان امور مالیاتی ندارد اما در بخش‌های پنهان اقتصاد مشغول فعالیت هستند درآمدهای مالیاتی کشور را کسب کنیم.

وی افزود: قرار است نظام جامع مالیاتی اطلاعات شفاف و دقیقی را از همه بازیگران عرصه اقتصادی به دست آورده که بخش عمده‌ای از این کار انجام‌شده سامانه‌های مختلفی در اختیار قرار می‌گیرد و نظام مالیاتی را به‌سمتی خواهد برد که ما بتوانیم درآمدهایی را که در حال حاضر حدود ۱۴ تا ۳۰ هزار میلیارد تومان است از این بخش کسب کنیم که اگر بتوانیم این مبلغ را به مالیات کشور اضافه کنیم هیچ دلیلی وجود ندارد که به بخش تولید که در حال انجام کار است فشار وارد شود.

تقوی‌نژاد با اشاره به اعمال سیاست معافیت مالیاتی در مناطق کمتربرخوردار عنوان کرد: اعتماد به مردم در جای‌جای سیاست‌های این سازمان اعمال شده و اعتقاد داریم مالیات به‌عنوان یک ابزار تعادل‌بخشی سیاست‌های اقتصادی که بتواند به عدالت اجتماعی هم کمک کند باید در نظر گرفته شود به‌ویژه با این ذهنیت مثبت که در مناطق کمتربرخوردار باید معافیت‌هایی را ایجاد کنیم.

وی افزود: از ابتدای امسال چنانچه واحدهای تولیدی در بخش‌های صنعت، گردشگری و معدن ایجاد شود تا ۵ سال مالیات آنها بر اساس مالیات نرخ صفر محاسبه می‌شود که این نرخ اطلاعات مؤدی را دریافت کرده و بر اساس اسناد و مالیات مؤدی شناسایی شده، اگر این فعالیت در شهرک صنعتی باشد تا هفت سال از معافیت می‌تواند استفاده کند و اگر در منطقه غیربرخوردار باشد تا ۱۰ سال و اگر در شهرک صنعتی منطقه غیربرخوردار باشد تا ۱۳ سال می‌تواند از معافیت مالیاتی استفاده کند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=197078

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر