2

ظریف: در حوزه اجرای برجام از سوی آمریکا ضعف‌هایی داریم

  • کد خبر : 197080
  • ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۹:۴۸

وزیر امور خارجه ایران در نشست کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: در حوزه اجرای برجام از سوی آمریکا ضعف‌هایی داریم.

به گزارش حوزه سیاست خارجی خبرگزاری افق، محمدجواد ظریف با اشاره به حضور در نشست امروز ــ سه‌شنبه ــ کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی برای پاسخ به سؤال برخی نمایندگان گفت: هشت سؤال از سوی نمایندگان مطرح شد، فرصتی بود که هم پاسخ به سؤالات داده و هم توضیحاتی فراتر از سؤالات گفته شود، امیدواریم فضای مثبتی که بین وزارت خارجه و کمیسیون امنیت ملی هست ادامه داشته باشد.

وزیر امور خارجه ادامه داد: طرح سؤال از سوی نمایندگان، از جمله حقوق آنان است و فارغ از اینکه از برخی پاسخ‌ها قانع شدند و از برخی دیگر نه، فرصتی خواهد بود که در صحن علنی، مجدداً دیدگاه خود را اعلام کنیم. از نظر بنده همه سؤالات سازنده بود و امیدواریم ادامه داشته باشد.

ظریف با بیان اینکه از همه مباحث سؤال طرح شد، گفت: در خصوص وضعیت آب در استان‌های شرقی کشور، اجرای برجام، اقداماتی که توسط کشورهای همجوار صورت گرفته، پیگیری موضوعات مربوط به شهدای منا، اقدامات منافقین در فرانسه، دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه و غیره سؤال پرسیده شد.

رئیس دستگاه سیاست خارجی اظهار داشت: برای پاسخ به برخی سؤالات باید گزارشی مکتوب ارائه کنیم و در برخی موارد که نمایندگان قانع نشدند، منتظریم که به صحن علنی برویم؛ اما نمایندگان اکثر پاسخ‌ها را قانع کننده دانستند.

وی در ادامه به روند اجرای برجام و رضایت وزارت امور خارجه از آن، اشاره کرد و ابراز داشت: روند اجرای برجام در خیلی از حوزه‌ها موفقیت آمیز بوده چرا که حاصل مقاومت مردم ایران بود، ما در حوزه محدودیت هسته‌ای که علیه ایران اعمال شده بود و ابعاد به‌اصطلاح نظامی فعالیت هسته‌ای، ارزیابی مثبتی از برجام داریم.

آمریکا را برای اجرای تعهداتش تحت فشار قرار می‌دهیم

به نقل از خانه ملت، وزیر امور خارجه تأکید کرد: در بحث رفع تحریم صادرات نفت نیز باید بگویم که وضعیت فروش نفت به‌واسطه زحمات کارکنان صنعت نفت به شرایط قبل از تحریم برگشته است.

ظریف افزود: همچنین امکان بازگرداندن پول‌های کشور فراهم شده است. اما در حوزه اجرای برجام از سوی آمریکا ضعف‌هایی داریم که با فشار از سوی ما و شرکای اروپایی، انتظار داریم آمریکا فعال‌تر شود و تضمین شود تعهداتشان صرفاً به‌روی کاغذ نماند و در حوزه عمل بیشتر کار کنند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=197080

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر