1

هیأت نظارت بر برجام از پشت پرده خارج شود/ لزوم ارائه گزارش رسمی به مردم

  • کد خبر : 197287
  • ۲۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۸

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با ابراز تأسف از این که هیأت نظارت بر برجام تاکنون هیچ توضیحی درباره اجرای برجام به مردم نداده است تصریح کرد باید این هیأت در شرایط کنونی از پشت پرده خارج شود.

خبرگزاری فارس: هیأت نظارت بر برجام از پشت پرده خارج شود/ لزوم ارائه گزارش رسمی به مردم

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه نماینده مردم اسلام‌آباد غرب و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، درباره نقض عهد آمریکا در دوران پسابرجام، اظهار داشت: جایگاه هیات نظارت بر اجرای برجام زمانی تعریف می‌شود که گزارشی از اجرای برجام ارائه بدهند.

وی افزود: زمانی که هیات نظارت بر برجام تشکیل شد بسیاری از دستگاه‌ها، نهادها و نخبگانی که می‌توانستند درباره برجام نظر یا تحلیلی ارائه دهند و یا اینکه جایگاه نظارتی داشته باشند عملا وظیفه آنها به هیات نظارت بر برجام محول شد اما این هیات تاکنون گزارش شفافی از نحوه اجرای برجام ارائه نداده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: تنها دو گزارش سه ماهه از طرف وزارت امور خارجه ارائه شده که در آن یکسری گشایش‌ها مشخص شده است ولی خود وزارت خارجه نیز رسما اعلام می‌کند که بدعهدی‌های آمریکا هم‌ترین مشکل و معضل در این رابطه است.

فلاحت‌پیشه بر همین اساس اضافه کرد: متاسفانه هیات نظارت بر برجام تاکنون درباره برجام هیچ توضیحی ارائه نداده است لذا جا دارد که این هیات در شرایط کنونی از پشت پرده خارج شود و رسما نظر خود را درباره برجام ارائه دهد.

وی در خاتمه تاکید کرد: اگر هیات نظارت بر اجرای برجام گزارش خود را ارائه ندهد سوالات روز به روز بیشتر می‌شود و این هیات باید حداقل توضیحی درباره عدم گزارش خود درباره نحوه اجرای برجام ارائه دهد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=197287

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر