2

بورس تهران وارد روند اصلاحی شد

  • کد خبر : 197323
  • ۲۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۴

بورس اوراق بهادار تهران که در ماه گذشته وارد روند صعود مداوم شده بود در هفته گذشته به اصلاح شاخص و قیمت‌ها پرداخت؛ به طوری که نماگر بازار سرمایه در مجموع پنج روز کاری ۳۱۱ واحد افت کرد.

ایسنا:در آخرین روز معاملاتی هفته منتهی به ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ دماسنج بازار سرمایه در تراز ۷۷ هزار و ۸۷۹ واحدی به کار خود خاتمه داد. این در حالی بود که در ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ شاخص بورس اوراق بهادار رقم ۷۸۱۹۰ واحدی را نشان می داد در نتیجه نماگر بازار سرمایه در هفت روز کاری کمی بیشتر از ۳۱۱ واحد افت کرد و از کانال ۷۸ هزار واحدی پایین تر رفت.
همچنین شاخص آزاد شناور که در هفت روز پیش عدد ۸۷ هزار و ۶۶۷ واحدی را تجربه کرده بود در انتهای انتهای هفته گذشته ۴۷۵ واحد افت کرد و به رقم ۷۸ هزار و ۱۹۲ واحدی رسید. اما شاخص کل هم وزن در هفت روز کاری گذشته توانست ۳۸ واحد رشد کند و تا عدد ۱۴ هزار و ۴۵۷ واحدی بالا رود.
شاخص کل بورس اوراق بهادار طی هفته های گذشته توانسته بود ۱۸ روز کاری به طور مداوم رشد کند؛ به طوری که نماگر بازار مدت ها بود چنین رشد مداومی را تجربه نکرده بود اما پس از این رشد مدام بازار روند اصلاحی را پیش گرفته و با مقداری کاهش روبرو شده است.
در پنج روز کاری هفته گذشته ارزش کل معاملات سهام و حق تقدم به ۹۶۸۱ میلیارد ریال بالغ شد که نسبت به هفته قبل با ۱۳ درصد کاهش روبرو بود.
علاوه بر این تعداد ۵۵۰۸ میلیون سهم و حق تقدم در ۲۸۴ هزار نوبت مورد معامله قرار گرفت و به ترتیب ۱۳ درصد افزایش و ۲۶ درصد کاهش را نسبت به هفته گذشته تجربه کرد.
بر این اساس تعداد ۹۲۲۲۵۰ برگه اوراق مشارکت به ارزش ۹۲۷ میلیارد ریال معامله شد که به ترتیب ۵۷ درصد و ۵۹ درصد کاهش نسبت به هفته گذشته را نشان می دهد.
ارزش معاملات فرابورس ایران نیز، در هفته گذشته به رقم ۶۵۱۲ میلیارد ریال رسید که در مقایسه با هفته منتهی به ۲۰ مرداد ۱۳۹۵، رشد هفت درصدی را نشان می‌داد. در عین حال حجم معاملات نیز بالغ بر داد و ستد ۱۴۵۹ میلیون ورقه بهادار بود که حاکی از رشد دو درصدی در مقیاس هفتگی است.
رشد حجم و ارزش معاملات بازار فرابورس ایران نسبت به هفته ماقبل و همچنین مدت مشابه سال گذشته در حالی است که شاخص کل با افت ۱۳.۴ واحدی معادل ۱.۶ درصد به ارتفاع ۸۰۳.۷ واحدی کاهش یافت و ارزش بازار نیز با تنزل ۱.۳ درصدی به رقم ۹۴۳ هزار و ۶۳۰ میلیارد ریال در آخرین روز معاملاتی هفته رسید.
بررسی روند معاملات در بازارهای فرابورس ایران نیز نشان می‌دهد هفته گذشته بازار اول با رشد ۱۵ درصدی حجم و ارزش معاملات شاهد دادوستد ۳۱۸ میلیون ورقه سهام به ارزش ۵۸۳ میلیارد ریال بود.
همچنین بازار دوم در حالی که افت ۲۴ درصدی حجم معاملات را تجربه کرد با افزایش ۲۹ درصدی ارزش دادوستدها روبه‌رو شد. به این ترتیب در این بازار تعداد ۵۰۵ میلیون ورقه سهام خرید و فروش شد که ارزش آن بالغ بر ۲۴۰۶ میلیارد ریال بود. در هفته‌ای که گذشت بازار پایه نیز به ترتیب رشد ۳۸ و ۱۵ درصدی حجم و ارزش معاملات را تجربه کرد.
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=197323

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر