1

دوره کودتا منقضی شده است/سفرلاریجانی در راستای توسعه روابط مجالس ایران و ترکیه است

  • کد خبر : 197460
  • ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۱

سفیر کشورمان در آنکارا با اشاره به سفر آتی لاریجانی به آنکارا گفت: لازم است ارتباطات میان سطوح مختلف مجالس ایران و ترکیه توسعه و افزایش یابد.

مراسم تجلیل از آزادگان با حضور لاریجانی

به گزارش ایسنا، محمد ابراهیم طاهریان فرد در دیدار با ضیاء آلتون یلدیز رئیس کمیسیون تجارت ، انرژی ، حمل و نقل و ارتباطات مجلس ملی ترکیه پیرامون راه های توسعه مناسبات و همکاری های اقتصادی دو کشور گفتگو و تبادل نظر کرد.
سفیر ایران با اشاره به محکوم بودن کودتای نافرجام ترکیه ،حضور در صحنه  مردم ترکیه  را در جهت حفظ دموکراسی در کشورشان ستود و گفت :دوره کودتا ، ایجاد اختناق و  سرکوب  منقضی شده و هیچ کاربردی ندارد.
طاهریان با اشاره به سفر اخیر وزیر امور خارجه ایران به ترکیه و دیدارهای خوب و سازنده وی با مقامات عالی رتبه این کشور  ، بر ضرورت توسعه همکاری های تجاری و اقتصادی میان دو کشور تاکید کرد.
وی با بیان اینکه  به دعوت آقای اسماعیل قهرمان رئیس مجلس ملی ترکیه علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی ایران  به ترکیه سفر خواهند کرد، افزود: لازم است  این گونه ارتباطات میان سطوح مختلف مجالس دو کشور افزایش یافته و نمایندگان پارلمان های دو کشور خصوصا گروه های دوستی و کمیسیون های تخصصی تماسهای بیشتری با یک دیگر برقرار کنند.
سفیر ایران در آنکارا با مهم بر شمردن جایگاه کمیسیون صنعت ، تجارت ، انرژی ، حمل و نقل و ارتباطات مجلس ملی ترکیه در فراهم کردن زمینه های توسعه همکاریهای اقتصادی میان دو کشور برخی از مشکلات موجود در مسیر همکاریهای حمل و نقل را برشمرد و ابراز امیدواری کرد تا با همکاری این کمیسیون مشکلات موجود هر چه سریعتر رفع شوند تا در آینده شاهد تشکیل مجدد صفوف طولانی کامیون ها در مرز دو کشور نباشیم.
ضیاء آلتون یلدیز نیز با اشاره به اهمیت حفظ دوستی ها میان دو کشور  بر لزوم بسترسازی برای جذب سرمایه گذاران و تشویق آنها برای فعالیت در کشور متقابل تاکید کرد و افزود :  کمیسیونی را که من ریاست آن را برعهده دارم حوزه کاری بسیار متنوع و پرکار تخصصی در مجلس ملی ترکیه است.  ما بر تمامی امور مربوط به صنعت ، تجارت ، انرژی ، حمل و نقل و ارتباطات نظارت داشته و آنها را پیگیری می کنیم.
رئیس کمیسیون تجارت ، انرژی ، حمل و نقل و ارتباطات مجلس ملی ترکیه  افزود :  آمادگی دارم تا از تمام توان وظرفیت این کمیسیون برای نزدیک ساختن هر چه بیشتر کارفرمایان و صنعت گران دو کشور برای همکاری و انجام سرمایه گذاری های مشترک استفاده نمایم.
ضیاء آلتون یلدیز تاکید کرد :  با توجه به این که حجم مبادلات تجاری فعلی میان دو کشور بسیار پائین تر از ظرفیت های اقتصادی دو کشور است آمادگی داریم تا در آینده نزدیک به همراه برخی از اعضای کمیسیون و گروهی از کارفرمایان و سرمایه گذاران ترک به ایران سفر کرده و ضمن دیدار با همتایان خود ، راه های رفع موانع موجود بر سر راه توسعه همکاری های اقتصادی را بررسی کنیم.
در این دیدار علیرضا جباری رایزن اقتصادی سفارت ایران در آنکارا هم حضور داشت .

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=197460

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر