1

ورود اس ۳۰۰ به ایران یک کلمه رمز برای دنیاست/ برجام صدها خاصیت دارد/ برای اولین بار در سال ۶۸ درباره اس ۳۰۰ به رهبری نامه نوشتم

  • کد خبر : 197639
  • ۰۱ شهریور ۱۳۹۵ - ۹:۳۹

روحانی گفت: اولین نامه‌ای که درباره اس ۳۰۰ نوشتم در سال ۱۳۶۸ بود. در سال ۶۸ نامه‌ای به رهبری نوشتم که نیاز به اس ۳۰۰ داریم.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری افق، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور صبح امروز در مراسم روز صنعت دفاعی با تبریک این روز به همه دست‌اندرکاران و تلاشگران این صنعت، گفت: باید با تلاش مضاعف در مسیر خودکفایی، فاصله ما با صنعت دنیا هر روز کمتر شود. بی تردید سرعت در انجام امور برای ما اهمیت دارد چرا که دنیا منتظر حرکت و رسیدن ما نمی‌ماند و در چنین شرایطی گاهی یک همکاری و یا طرحی جدید می‌تواند به کار ما شتاب بخشد.

روحانی با اشاره به رونمایی از نخستین موتور توربوجت ملی، آن را نشان از برداشتن گام‌های مهم در صنعت دفاعی کشور دانست و گفت: در شرایطی که با تلاش و همت در مسیر پیشرفت و توسعه کشور به قدرت و توانمندی رسیدیم، آنگاه خرید تجهیزات از جمله موتور هواپیما از دیگران نیز هیچ عیبی ندارد.

رئیس‌جمهور با اشاره به مشکلاتی که در سال‌های اولیه دفاع مقدس در زمینه خرید برخی لوازم ضروری سیستم پدافند و حتی تعمیر و اورهال موتور هواپیماها وجود داشت، افزود: در آن دوران کار بزرگ و عظیمی توسط متخصصان کشور صورت گرفت و این بسیار مهم است که توانستیم قدم به قدم در این زمینه پیشرفت کرده و بر بخش بزرگی از امور مسلط شویم.

وی روحیه جهادی را عامل اصلی این موفقیت‌ها در آن دوران دانست و گفت: امروز آن روحیه در بین همه تلاشگران و متخصصان کشور باقی مانده است.

رئیس شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه استعداد ایرانی‌ها و عشق آنان به وطن‌شان کمتر از دیگران نیست، گفت: امروز روحیه جهاد، ایمان و باور به اینکه قادر هستیم به اهداف بلند دست پیدا کنیم، اساس کار است و این در حالی است که ما همواره خدا را پایه و اساس همه امور می‌دانیم.

روحانی با اشاره به اینکه دولت هیچگاه نسبت به صنایع دفاعی و نیروهای مسلح بی‌تفاوت نبوده و اعتبارات و بودجه دفاعی کشور امسال در مقایسه با سال ۹۲  بیش از دو برابر شده است، گفت: این نشان می‌دهد که دولت در همه سختی‌ها، نیروهای مسلح و توانمندی‌های دفاعی را در اولویت قرار می‌دهد. ما اگر قادر هستیم در میز مذاکره برابر قدرت‌ها بنشینیم، بخاطر وحدت ملی و یکپارچگی ملت، رهبری شجاع و نیروهای مسلح قدرتمند و اقتصادی توانمند است.

رئیس‌‌جمهور با اشاره به اینکه سال گذشته کشورهای صادر کننده نفت، به واسطه کاهش بهای جهانی این محصول با مشکلات اقتصادی فراوانی مواجه و مجبور به استقراض شدند، گفت: در آن شرایط جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری بود که با قدرت توانست با همه تغییراتی که در قیمت نفت، بوجود آمد، طی یکسال گذشته هم رشد اقتصادی داشته باشد و هم روند کاهنده تورم را ادامه دهد.

روحانی افزود: رشد اقتصادی ایران امسال به ۴٫۴ دهم درصد رسیده و هدف ما تا پایان سال دستیابی به رشد ۵ درصدی است.

رئیس‌‌جمهور با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران کار عظیمی در اقتصاد، فرهنگ، مقاومت و کمک به دیگر کشورها انجام داده، تصریح کرد: ما نه تنها ثبات و امنیت خود را حفظ کردیم، بلکه در شرایط سخت ، به کمک و یاری دوستانمان در منطقه که دچار گرفتاری و تروریسم شده‌اند، شتافتیم و اگر ایران یاری نمی رساند، معلوم نبود که عراق، سوریه و لبنان  امروز با چه شرایطی مواجه بودند.

روحانی با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران، ثبات کشورهای منطقه را ثبات خود و شکست تروریسم را شکست دشمنان خود می‌داند، گفت: ما به دنبال توانمندی در صنایع دفاعی و نیروهای مسلح خود برای تقویت دفاع مؤثر که دشمن را پشیمان کند، هستیم.

رئیس‌‌جمهور تأکید کرد: توانمندی نیروهای مسلح ما باید در راستای بازدارندگی همراه با دفاع مؤثر و پشیمان کننده از سوی آنان باشد.

روحانی با اشاره به اینکه صنعت دفاعی باید همواره به صنایع کشور کمک کند، گفت: ارتباط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بسیار حائز اهمیت است چرا که شرکت‌های دانش بنیان و متخصصان جوان باید با صنایع دفاعی مرتبط باشند.

رئیس‌‌جمهور تصریح کرد: همواره قدم اول در تحرک صنعت، تکنولوژی و فناوری بر عهده نیروهای مسلح بوده و آنها با به دست آوردن فناوری، آن را به بخش‌های غیرنظامی و صنعتی منتقل کرده و صنایع کشور نیز آن را تجاری‌سازی کرده‌اند.

روحانی با اشاره به اولین نامه خود به رهبر معظم انقلاب اسلامی در ارتباط با سامانه اس ۳۰۰ ، گفت: امروز ورود سامانه اس۳۰۰ به کشور، یک کلمه رمز برای دنیا است که نشان می‌دهد در این شرایط ما می‌توانیم سلاح مورد نیاز خود را بخریم، بسازیم و بفروشیم و قدم‌های ما در این راستا بسیار مؤثر بوده است.

رئیس‌‌جمهور با اشاره به اینکه امروز در بخش‌های مختلف هوایی، زمینی، دریایی و پدافندی صنعت دفاعی از جمله ساخت پهپادها و موشک‌های پیشرفته، دستاوردهای خوبی داشته‌ایم، افزود: البته ما معمولاً در کشور برای انجام هر کاری با فراز و نشیب‌هایی مواجه هستیم و تا همه قانع شده و قبول کنند، مدت زمان زیادی طول می‌کشد.

روحانی با تأکید بر اینکه دولت به کمک‌ها و حمایت‌های خود از صنعت دفاعی کشور، ادامه می‌دهد و ملت نیز به تلاش تلاشگران این عرصه، ارج می‌نهد، گفت: اقدامات صنعت دفاعی کشور، مردم را شاد و دلگرم و ثبات و امنیت را در کشور بیشتر می‌کند.

رئیس‌‌جمهور تأکید کرد: پیام ما به همسایگانمان این است که قدرت دفاعی و توانمندی ما به ضرر آنها  نیست. ما به نفع مسلمان‌ها تلاش می‌کنیم و امیدواریم یکی دو کشوری که مسیر نادرستی را انتخاب کرده و فکر می‌کنند با هرج و مرج‌طلبی در منطقه و با ابزار قرار دادن تروریست‌ها به نقطه‌ و تفوقی می‌رسند به اشتباه خودشان پی ببرند و آنها هم برگردند.

روحانی با بیان اینکه خواست ما دوستی با همسایگان و همه کشورهای مسلمان است، گفت: خواست ما همچنین کمک به همه آن کشورهایی است که امروز در مقابل تروریسم و متجاوزین، مقاومت و ایستادگی می‌کنند و این را وظیفه انسانی، اسلامی و انقلابی‌ خود می‌دانیم.

رئیس شورای عالی امنیت ملی در ابتدای این مراسم نیز صنعت دفاعی در سرنوشت کشور را بسیار مهم و تأثیرگذار دانست و  افزود: روز صنعت دفاعی را به همه مسئولین وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تبریک می‌گوییم و به روان همه شهدایی که در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برای دفاع از سرزمین، نظام و انقلاب اسلامی، جان خود را فدا کردند،‌ درود و سلام فرستاده و جایگاه بلندی را برای آنها آرزومندیم.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه روز صنعت دفاعی در سال ۹۵، از لحاظ فضایی که امروز در سطح منطقه و جهان برای جمهوری اسلامی ایران بوجود آمده، متفاوت است، خاطرنشان کرد: امروز در فضای بوجود آمده بهتر می‌توانیم از استعدادها، نیروها و فرصت‌هایی که در سطح جهان برایمان وجود دارد، بهره‌برداری کنیم.

روحانی با قدردانی از تلاش خستگی ناپذیر مسئولین و تلاشگران وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و نقش تاثیرگذاری و ارزشمند آنها در برجام ، افزود: برجام کار عظیم و بزرگی بود که بسیاری از کارگزاران و نیروهای ما در آن نقش داشتند که وزارت دفاع از جمله آنها بود.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه در برجام موفقیت‌ها و پیروزی‌های بزرگی به دست آوردیم که یکی از آنها پیروزی اخلاقی ملت ایران بود، گفت: دشمنان ملت ایران در طول ۱۳ سال گذشته پیوسته ما را متهم به ساخت مخفیانه سلاح کشتار جمعی، می‌کردند به گونه‌ای که یکبار در ماجرای سلاح شیمیایی و الحاق ایران به کنوانسیون منع سلاح‌های شیمیایی و بازرسی‌هایی که صورت گرفت، ثابت شد، دشمنان ما تهمت‌های غیرواقعی به ما روا داشته‌اند.

وی افزود: بار دیگر دشمنان با این ادعا که ایران به دنبال ساخت سلاح هسته‌ای است، علیه ملت ایران تبلیغات کرده و ایران را مستحق فشار و تحریم دانسته و قطعنامه‌های زیادی علیه ما صادر کردند که این موضوع نیز در مسأله پی‌ام‌دی که بخش بزرگی از حل و فصل آن بر عهده وزارت دفاع بود، برطرف و ثابت شد که این ادعاها غیرواقعی هستند.

روحانی تأکید کرد: حل مسأله پی‌ام دی پیروزی اخلاقی جمهوری اسلامی ایران بود و ما به دنیا ثابت کردیم که راست می‌گوییم و بدخواهان و دشمنان‌مان، دروغگو هستند.

رئیس‌‌جمهور ادامه داد: گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، مبنی بر اینکه نسبت به گذشته فعالیت ایران هیچ ابهامی وجود ندارد و پرونده بسته شده است، پیروزی حقوقی، فنی و اخلاقی ملت ایران بود که در این راستا وزارت دفاع همه توان فنی، حقوقی و سیاسی خود را بکار گرفت.

روحانی خاطرنشان کرد: اینکه توانستیم به جهانیان ثابت کنیم بر مبنای فتوای رهبری، ساخت، انبار و به کارگیری سلاح اتمی را نامشروع دانسته و به آن عمل می‌کنیم، نشان داد که ملت ایران ملتی راستگو و صادق است.

رئیس‌‌جمهور افزود: بازدید آمانو از پارچین یک بازدید تاریخی در راستای حل و فصل مسئله حقوقی، جمهوری اسلامی ایران بود که با تلاش همه حقوقدانان، صاحب‌نظران و تلاش‌گران این عرصه به انجام رسید.

روحانی با اشاره به اینکه امروز فضای خوبی برای ما بوجود آمده است و صنعت دفاعی و وزارت دفاع به خوبی می‌تواند این تغییر شرایط را درک کرده و توضیح دهد، گفت: امروز اگر نیاز به نقشه، ماده اولیه و آلیاژی خاص داریم و می‌خواهیم رابطه علمی با مراکز علمی جهان داشته باشیم شرایط بهتری برایمان مهیا شده و این به خاطر فضای جدیدی است که برجام در زمینه فناوری‌های پیشرفته و پیچیده ایجاد کرده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=197639

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر