1

ظریف: مقاومت ملتهای ایران و کوبا کشورهای سلطه‌گر را ناگزیر به تفاهم کرد

  • کد خبر : 197739
  • ۰۱ شهریور ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۴

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: مقاومت ملت های ایران و کوبا کشورهای سلطه گر را ناگزیر به تفاهم و گذار از سیاست های خصمانه آنها حتی در گفتار کرده است.

به گزارش افق نیوز، محمدجواد ظریف صبح دوشنبه به وقت محلی، (عصر به وقت تهران) در مراسم گشایش همایش مشترک اقتصادی دو کشور در هتل ناسیونال هاوانا افزود: اکنون فرصت مناسبی فراهم شده است تا از فرصت رفع تحریم ها علیه ایران و تغییر شرایط آن در کوبا برای تقویت روابط دو کشور استفاده کنیم.

وی افزود: ایران و کوبا دارای ارتباطات گسترده در صحنه های سیاسی و بین المللی هستند و این همکاری ها در زمینه اقتصادی باید تقویت شود.
ظریف حضور هیات بلندپایه سیاسی و اقتصادی بخشهای خصوصی و دولتی ایران را در کوبا نشانه آن دانست که جمهوری اسلامی اهمیت بسیاری برای روابط بسیار دیرینه و مستحکم خود با کوبا و کشورهای آمریکای لاتین قایل است.
وی با تبریک نود سالگی تولد فرمانده فیدل، – صفت رهبر انقلاب کوبا – گفت که ایران همواره در کنار دولت و ملت کوبا بوده و خواهد بود.
ظریف گفت: از دولت و مردم کوبا بخاطر همراهی با ایران در دوران سخت سپاسگزاریم. ما و شما هر دو از تحریم های ظالمانه آمریکا رنج برده و می بریم اما این تحریم ها باعث استقامت و پایداری مردم دو کشور شده است.
وی افزود: این پایداری سرمایه ارزنده ای برای تقویت همکاری میان بخش های خصوصی و دولتی دو کشور است.
وزیر امور خارجه حضور هیات سیاسی پس اقتصادی ایران در آمریکای لاتین را نیز نمود توجه و علاقه بخش خصوصی آن به توسعه روابط با آمریکای لاتین برشمرد و گفت: ما زمینه های گسترده ای برای همکاری داریم که بخشی از آن را در گذشته تجربه کرده ایم و باید آن را در حوزه های مهمی مانند نانو، دارو و سایر عرصه های علمی که دو کشور پیشرفتهای خوبی در آن داشته اند، ادامه دهیم.
ظریف حضور نمایندگانی از بخش های صنعت، معدن، کشاورزی، انرژی، ساخت و ساز، بهداشت، درمان، دارو، تجارت و خدمات در هیات اقتصادی ایران به آمریکای لاتین را فرصتی ارزشمند برای تحکیم و توسعه همکاری های گسترده تر دو طرف بیان کرد.
وی افزود: این همکاری ها به نفع آمریکای لاتین است و ایران و کوبا می توانند در این منطقه همکاری مشترک داشته باشند.
ظریف گفت که کوبا نیز می تواند روی حمایت ایران برای فعالیت های خود در حوزه بهداشت، درمان و دیگر عرصه ها در آسیای میانه حساب کند.
وی گفت: گفت وگو های کنونی برای یافتن شرکای جدید و تقویت مناسبات بخش خصوصی دو کشور فرصتی مناسب برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در ایران و بازسازی اقتصادی در کوبا است.
محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه از روز یکشنبه سفر یک هفته ای خود به ۶ کشور کوبا، نیکاراگوا، بولیوی، شیلی، اکوادور و ونزویلا در حوزه آمریکای لاتین را آغاز کرده است.
هاوانا پایتخت کوبا نخستین مقصد ظریف در این دور از سفر است.
ظریف را در این سفر نمایندگان بیش از ۸۰ بنگاه بزرگ اقتصادی خصوصی و دولتی و کارآفرینان و تولیدکنندگان ایرانی همراهی می کنند.

منبع: ایرنا
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=197739

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر