1

لاریجانی: پروازهای هواپیماهای روسیه از همدان متوقف نشده/ وزیر دفاع ادب حکمرانی را رعایت نکرد

  • کد خبر : 197812
  • ۰۲ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۱

در همدان پایگاهی به روسیه داده نشده و این نشست و برخاست‌ها فقط برای سوخت‌گیری بوده است.

رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ایران و روسیه در مبارزه با تروریسم اتحاد دارند گفت: این اتحاد به نفع مسلمانان منطقه است.

به گزارش اقق، علی لاریجانی در پاسخ به تذکر محمود صادقی نماینده تهران در مورد برگزاری جلسه غیر علنی جهت بررسی موضوع استفاده هواپیماهای روسی از پایگاه همدان و اینکه طبق اعلام صورت گرفته پرواز هواپیماهای روسی متوقف شده گفت: متوقف نشده است. ما و روسیه در مبارزه با تروریسم اتحاد داریم که این به نفع مسلمانان منطقه است. در همدان پایگاهی به روسیه داده نشده و این نشست و برخاست‌ها فقط برای سوخت‌گیری بوده است. با این حال به موضوع تقاضای شما برای برگزاری جلسه غیر علنی رسیدگی می‌شود.

ایسنا گزارش داده است، محمود صادقی در تذکری به استناد ماده ۶۹ آیین نامه گفت: طبق این ماده در صورتی که ۱۰ نفر از نمایندگان تقاضای برگزاری غیرعلنی در موضوعات حساس و مهم را داشته باشند هیئت رییسه موظف به تشکیل جلسه غیر علنی است. بر همین اساس تقاضایی با امضای ۲۰ نفر از نمایندگان برای ارائه توضیحات مسئولان درباره دلایل در اختیار قرار دادن پایگاه نظامی به یکی از قدرت های جهانی را به هیئت رییسه تقدیم کردیم.

لاریجانی: پروازهای هواپیماهای روسیه از همدان متوقف نشده است

وی افزود: ما در کل قضیه ایراد نداریم؛ بلکه می‌خواهیم در جریان امور قرار گرفته و هماهنگی و هم‌افزایی و همگرایی بیشتری وجود داشته باشد. این تقاضا را مطرح کردیم. البته اعلام شده که پرواز هواپیماهای روسی متوقف شده است؛ با این وجود ما بر تقاضایمان برای برگزاری جلسه غیر علنی با استناد به صحبت‌های وزیر که ممکن است دوباره این اتفاق براساس ضرورت از سر گرفته شود، اصرار داریم.

همچنین تسنیم گزارش داده است: علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه، ۲ شهریور) با بیان اینکه لازم است توضیحاتی درباره استفاده روسیه از پایگاه هوایی در همدان ارائه کنم، اظهار کرد: همان‌طور که در جلسه گذشته هم اعلام کردم ما هیچ پایگاهی به هیچ کشوری نداده‌ایم.

وی تاکید کرد: این امر موقتی بود و تنها برای سوخت‌گیری پایگاه همدان در اختیار روسیه قرار گرفت که این امر احتیاج به اجازه مجلس نداشت.

رئیس مجلس در تذکری به سردار دهقان، گفت: وزیر دفاع درباره مجلس درست حرف نزد و ادب حکمرانی را در این باره رعایت نکرد.

لاریجانی افزود: امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها تاکید کرده‌اند که مجلس در رأس امور است از این رو ارکان نظام باید در بیان مطالب خود به ساختار نظام اسلامی توجه داشته باشند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=197812

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر