1

می‌خواهند با حساب‌سازی ۷۵ هزار میلیارد تومان به دولت دهند

  • کد خبر : 197829
  • ۰۲ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۸

نماینده طرقبه و چناران با تأکید بر اینکه اصلاحیه قانون بودجه ۹۵ با اصول متعدد قانون اساسی مغایرت‌ دارد گفت: می‌خواهند با حساب‌سازی ۷۵ هزار میلیارد تومان در اختیار دولت بگذارند.

 محمد دهقان نماینده مردم طرقبه و چناران در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (سه‌شنبه) پارلمان در اخطاری با استناد به اصول ۵۲،۵۳ و ۵۵ قانون اساسی اظهار داشت: لایحه اصلاحیه قانون بودجه ۹۵ با اصول متعدد قانون اساسی مغایرت دارد.

وی با بیان اینکه همه اقتصاددانان می‌دانند بودجه باید شفاف باشد، افزود: در این اصلاحیه قرار است ۷۵ هزار میلیارد تومان در قانون بودجه ۹۵ اصلاح شود در حالیکه اصلا وجود ندارد،‌این با اصول متعدد قانون اساسی در مغایرت است، می‌خواهند با این مصوبه مجلس پول پرقدرت و بدون پشتوانه چاپ کنند اما مجلس باید جلوی این اقدام دولت را بگیرد.

این عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با بیان اینکه اصل ۵۵ قانون اساسی کاملا مشخص است،‌گفت:‌دیوان محاسبات چگونه قرار است به این مصوبه رسیدگی کند در حالیکه ردیف مشخصی برای این رقم وجود ندارد، قوه مقننه اجازه ندارد اختیار خودش را به دولت واگذار کند.

دهقان ادامه داد:‌تک‌تک ردیف‌ها در بودجه باید در کمیسیون مربوطه مشخص شود. باید ردیف‌های مشخص دریافت‌ها و پرداخت‌ها مشخص شود اما شما می‌خواهید با یک حساب ‌سازی ۷۵ هزار میلیارد تومان را در اختیار دولت بگذارید.

فارس/دهقان در بخش دیگری از سخنانش نسبت به مصوبه کمیسیون برنامه و بودجه در حذف کارت سوخت، گفت: با حذف کارت سوخت راه قاچاق سوخت باز می‌شود، اصول قانون اساسی با لایحه اصلاحیه قانون بودجه زیر پا گذاشته می‌شود.

در ادامه علی لاریجانی رئیس مجلس در پاسخ به این اخطار دهقان گفت: ۸ هزار میلیارد تومان از این رقم قرار است بابت بدهی سازمان بیمه سلامت ایرانیان پرداخت شود و ۴۵ هزار میلیارد تومان هم بابت بدهی بانک مرکز به بانک‌ها یا بالعکس پرداخت خواهد شد. در واقع تهاتر انجام می‌شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=197829

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر