1

تراکتورسازی قلعه نویی، استقلال لیگ هشتم/ بهترین دفاع، حمله

  • کد خبر : 197878
  • ۰۲ شهریور ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۸

تراکتورسازی قلعه نویی چیزی شبیه استقلال لیگ هشتم است؛ تیمی که قادر بود به هر تیمی گل بزند و به دلیل تفاضل گل بهتر قهرمان شد چون ۷۰ گل در یک فصل زده بود.

آی اسپورت- تراکتورسازی را می توان صاحب بهترین فاز هجومی لیگ شانزدهم لقب داد. ترکیبی که قلعه نویی مجبور است برای سر و سامان دادن به آن روی نام دو مهاجم و حداقل یک هافبک بازیساز خط قرمز بکشد.

او در خط حمله ادینیو، مهدی شریفی همیشه مصدوم و فرزاد حاتمی را دارد. فعلا اوضاع خوب است که شریفی کماکان شرایط بازی را ندارد و قلعه نویی مجبور است فقط نام حاتمی را خط بزند. در پشت سر این تک مهاجم، قلعه نویی مجبور است از بین سروش رفیعی، جاسم کرار، محمد نوری، محمد ابراهیمی و حتی علیرضا رمضانی به ۳ و نهایتا ۴ نفر بازی بدهد. با این ترکیب عجیب و غریب، تراکتورسازی صاحب بهترین خط حمله فصل است و البته در این ۴ بازی کلکسیونی از موقعیت های خوب گلزنی را هم از دست داده.

درعوض فاز دفاعی تراکتورسازی کمی تزلزل دارد و به استحکام تیم رو به جلویش نیست. استفاده از سیستم ۱-۴-۱-۴ برای بازی دادن به تعداد هافبک های هجومی بیشتر باعث می شود تراکتورسازی تنها با یک هافبک دفاعی بازی کند که مهدی کیانی است و قطعا توانایی پوشش دادن تمام عرض زمین را ندارد. در این حالت اگر تیمی با سیستم های دارای ۳ مهاجم بازی کند، کمر دفاعی تراکتورسازی می شکند نظیر اتفاقی که در بازی با استقلال خوزستان افتاد.

تراکتورسازی با دو مدافع کناری رونده توانمند یعنی ایران پوریان و آقایی به یک زوج دفاعی مستحکم نیاز دارد که با محسن بنگر، خالد شفیعی و هادی محمدی قطعا تشکیل نخواهد نشد. تراکتورسازی اگر می تواند به هر تیمی گل زند، قطعا می تواند از هر تیمی هم گل بخورد.

راه حال قلعه نویی برای به تعادل رساندن این موضوع اما طرحی است که منصور پورحیدری برای استقلال در آخرین دوره لیگ آزادگان داشت و با قهرمانی این تیم جواب هم داد؛ اینکه در هر بازی حداقل یک بار باید بیشتر از گلهای خورده، گل زد!

قلعه نویی با هر دو ترفند دفاعی و هجومی موفق شده قهرمان ایران شود. او در لیگ پنجم با استقلالی قهرمان شد که در ۳۰ بازی تنها ۱۷ گل خورد و پیش از پرسپولیس دایی در لیگ سیزدهم و استقلال خوزستان لیگ قبل نشان داد با گل نخوردن چگونه می شود به قله رسید. او در لیگ هشتم اما ابزار خوب دفاع کردن را نداشت پس به هجوم های متوالی روی آورد و با استقلالی قهرمان شد که ۷۰ گل زد یعنی بیش از ۲ گل در هر بازی. در لیگ پنجم با صادقی و قربانی و فکری و طالب لو می شد خوب دفاع کرد و در لیگ هشتم با جباری و جان واریو و حیدری و برهانی و اکبرپور و منیعی و مجیدی می شد دروازه هر رقیبی را باز کرد.

تراکتورسازی این فصل تیمی است که شاید نتواند دروازه اش را بسته نگه دارد ولی هر دروازه ای را باز می کند و قلعه نویی به سراغ تکرار اتفاق لیگ هشتم با استقلال رفته است. استقلال آن فصل در رقابتی میلیمتری با ذوب آهن به دلیل تفاضل گل بهتر قهرمان شد. او با این تراکتورسازی می خواهد شعار سنتی فوتبال یعنی بهترین دفاع، حمله است را زنده کند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=197878

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر