0

نمی ‌دانم این افراد دروغگو از فوتبال چه می خواهند / پسرم هم خلاف کرد با او برخورد کنید

  • کد خبر : 197942
  • ۰۳ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۴

سرپرست کمیته اقتصادی فدراسیون فوتبال نگرانی‌های فراوانی از شرایط موجود در فوتبال ایران دارد.

امیر عابدینی نمی ‌دانم این افراد دروغگو از فوتبال چه می خواهند / پسرم هم خلاف کرد با او برخورد کنید / سکوت کنم خودم را نمی بخشم

امیر عابدینی این روزها اسیر دردسرهای زیادی شده است. او که پیش از این عضو هیات رئیسه سازمان لیگ بود پس از انتخاب مهدی تاج به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال، سرپرست کمیته اقتصادی و بازاریابی فدراسیون هم شد تا در دو سمت به کار خود ادامه دهد و سهم بیشتری در تصمیم‌گیری‌های فوتبال ایران داشته باشد.

درگیر‌ی‌های فراوان برای گرفتن حق پخش از صدا و سیما به واسطه نبود ماده قانونی در قانون اساسی و از طرفی اختلاف شدید برای نصب تبلیغات محیطی سازمان لیگ که در هفته چهارم با مخالفت دو تیم پرسپولیس و تراکتورسازی در هفته چهارم عملی نشد به شدت عابدینی را ناراحت کرده است.

علاوه بر این موارد انتخاب علی کاظمی در سمت سرپرستی موقت سازمان لیگ شدت ناراحتی عابدینی را مضاعف کرده است. او موافق برخی تصمیمات گرفته شده نیست و تلاش‌های خود را کرده اما هنوز به نتیجه‌ای که دلش می‌خواهد نرسیده است.

اظهارات عابدینی را در ادامه می خوانید:

* امیر عابدینی این روزها تلاش‌های زیادی می‌کند اما عصبانی و ناراحت دیده می‌شود.

– نگران فوتبال ایران و گله‌مند از تصمیمات هستم. در جلسه فوق‌العاده‌ای که روز دوشنبه داشتیم هم از دوستان خواستم که بر اساس گزارش غلط تصمیم‌گیری نشود. اعضای هیات رئیسه سازمان لیگ قطعا مقصر نیستند اما کسی که گزارش غلط می‌دهد و قصد دارد تیم پاس همدان را جایگزین فجرسپاسی در دسته اول کند، مقصر است. کجای دنیا این اتفاق می‌افتد که تیم از لیگ دو به صورت خلق‌الساعه جایگزین تیم دیگری در لیگ یک می‌شود. آن هم به دلیل مشکلات مالی که تیم لیگ یکی دارد.

* مقصر این اتفاق فدراسیون فوتبال است یا سازمان لیگ؟

– قطعا هر دو نهاد مقصرند. ما در فدراسیون و سازمان بحث شفاف‌سازی داریم. بحث اصلاح امور را دنبال می‌کنیم و نباید با چنین مواردی مواجه شویم. مردم چنین اتفاقی را برنمی‌تابند. مگر انتقال تیم به لیگ بالاتر شدنی است. این کار در فوتبال روز دنیا غیرممکن است. دم خروس را باور کنیم یا قسم حضرت عباس را. بنده خودم عضو سازمان لیگ هستم اما این نوع برخورد را اصلا نمی‌پذیرم و نمی‌توانم خودم را ببخشم اگر سکوت کنم.

* اگر قصد سکوت ندارید، بگویید که ابهام انتقال پاس همدان چیست؟ چرا شما از این اتفاق که قبلا هم افتاده متعجب هستید؟

– تعجب من از دوستانم در هیات رئیسه سازمان لیگ است. چطور می‌شود از کسی که در جلسه گزارش غلط می‌دهد و موضوع را مطرح می کند، از وی اسناد نمی‌خواهند. اینجاست که من گله‌مندم. نه به آقای تاج مربوط است، نه به امیرعابدینی ارتباطی دارد، نه به آقایان شیرازی و قنبرزاده. بلکه به آن کسی که امانتداری نکرده است،‌ مربوط است. دوستان باید به این مسئله برسند که وقتی کسی راست نمی‌گوید باید تکلیفش را روشن کنند. واقعا نمی‌‌دانم این افراد دروغگو از جمع فوتبالی‌ها چه چیزی می‌خواهند که فوتبال را ضایع کنند و دارند این ورزش را از بین می‌برند.

* علت رخ دادن چنین اتفاقاتی را در فوتبال ایران در چه می‌دانید؟

– بگذارید جور دیگری موضوع را باز کنم. ما می‌‌‌آییم و جامعه داوری را به خاطر اشتباه یک داور زیر سوال می‌بریم. یک داور در یک ثانیه باید درباره یک موضوع تصمیم بگیرد. اکثر مردم و رسانه‌‌ها این اشتباه داوری را تاثیرگذار در طول فصل می‌دانند. چطور می‌شود اشتباه مدیران که می تواند کل فضای فوتبال ایران را آلوده کند، دیده نمی شود. جامعه داوری ما جامعه سالمی است. داور‌های ما با حداقل‌ها زندگی می‌کنند. یک سال یک تیم هزینه‌های زیادی را متحمل می‌شود، سختی‌های فراوانی را می‌کشد تا به یک لیگ بالاتر صعود می‌کند. ما به راحتی می‌‌آییم و یک تیم را به استانی می‌دهیم که در لیگ تیمی ندارد. در فوتبال که چنین داد و ستدی نداریم به من می‌‌گویند دور و بر خودت این اتفاق افتاده است. من هم می‌‌گویم ببخشید اگر پسر من هم خلاف کرد، باید با او برخورد شود.

* داستان حق پخش به کجا رسید؟

– ما به دنبال این هستیم تا این موضوع را که در قانون اساسی‌مان وجود ندارد با مساعدت دوستان خود در صدا و سیما محقق کنیم. جلسات بسیار خوبی برگزار شده اما به رغم جلسه‌ای که روز یکشنبه برگزار کردیم و من هم به شما قول داده بودم که جواب نهایی را بدهم اما هنوز پرداخت چنین پولی به سازمان لیگ عملی نشده است. وقتی کار به مرحله نهایی نرسیده است پس من نمی توانم سهم باشگاه‌ها را مشخص کنم چون بر روی مبلغ مشخصی توافق صورت نگرفته است. پس از توافق نهایی می توان درباره همه چیز صحبت کرد.

* سازمان لیگ اعلام کرده بود که باشگاه‌های تراکتورسازی و پرسپولیس را به جهت جلوگیری از نصب تبلیغات محیطی جریمه می کند. این کار انجام می‌‌شود؟

– مسئول این کار آقای بهروان هستند چون رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ هستند. با این حال من می‌‌گویم باشگاه‌ها چون از این تبلیغات محیطی مطابق قانون سهم دارند و تا امروز به پول خود نرسیده‌اند، این کار را کرده‌اند. ما باید شرایطی فراهم کنیم که رضایت طرفین برقرار شود. هرچند کار باشگاه‌‌های پرسپولیس و تراکتورسازی غیرقانونی است.

* برخی می‌گفتند اینکه علی کاظمی هم سرپرست موقت سازمان لیگ شده، باعث ناراحتی‌ امیرعابدینی شده‌ است؟

– این حرف‌های افرادی است که یا حرف را خوب متوجه نمی‌شوند یا می‌خواهند کاری کنند که جو خراب شود. من گفتم می‌شود برای آنکه کارها روند اجرایی بهتری بگیرد، فردی به صورت مستقل کارها را انجام دهد. علی کاظمی جزو سالم‌ترین و کارآمدترین نیروهایی است که در فوتبال ما کار کرده و امیدوارم سال‌ها نیز به کارش ادامه دهد. کاظمی الان دو سمت دارد؛ هم سرپرست موقت سازمان لیگ است،‌ هم رئیس تدوین و برنامه‌ریزی مسابقات لیگ است.

آنا

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=197942

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر