1

قالیباف: مسجد باید محل حل دغدغه‌های مردم باشد

  • کد خبر : 198037
  • ۰۴ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۲

وی با اشاره به لزوم پیوستگی و همکاری چهار رکن مهم منزل، مسجد، محله، و مدرسه خاطرنشان کرد: این چهار رکن را باید در کنار یکدیگر قرار داد تا ان‎شاءالله با استفاده از ظرفیتهای آنها، علاوه بر شکل‎گیری جامعه‎ای پویا و بهره‎مندی از آن، فرزند زمانۀ خویش نیز باشیم.

شهردار تهران گفت: اگر مجموعه مساجد و دست‌اندرکاران آن به ویژه ائمه جماعات به عنوان محور مساجد کاری کنند تا مسجد محل حل دغدغه‌های مردم باشد، مسجد محور محل و رجوع مردم خواهد شد.

به گزارش افق محمد باقر قالیباف شهردار تهران در اولین همایش محله مسجدمحور که بعد از ظهر دیروز در حسینه ارشاد برگزار شد، با بیان اینکه در بسیاری از مراسمها و همایشها درباره اهمیت جایگاه مساجد صحبت شده است، گفت: واقعیت این است که امروزه مسجد نقشی که باید در ابعاد مختلف زندگی انسانها به عنوان محور حرکتهای فرهنگی و هویت‎بخشی داشته باشد، نداشته است.

شهردار تهران افزود: لازم است علاوه بر توجه بیشتر به این وجه از جایگاه مساجد، این امر به طور دقیق مورد آسیب‌شناسی قرار گیرد، لذا از دوستان و همکاران شهرداری منطقۀ ۳ به جهت توجه به این امر نهایت تشکر را داریم.

قالیباف خاطرنشان کرد: اگر مجموعه مساجد و دست‌اندرکاران آن به ویژه ائمه جماعات به عنوان محور مساجد کاری کنند تا مسجد محل حل دغدغه‌های مادی و معنوی قشرهای مختلف مردم شوند، آنگاه مسجد، محور محله و محل رجوع مردم خواهد شد، بنابراین لازم است درب مساجد به روی هر انسانی با هر سلیقه‌ای باز باشد، زیرا در رهگذر این امر است که بخشی از مشکلاتمان در مساجد حل خواهد شد.

وی با تأکید بر پاسخگویی به نیازهای تمام جوانان در مساجد، گفت: اگر در مساجد نیازهای جوانان به خوبی پاسخ داده نشود، نشان‎دهندۀ این است که دغدغه‎مندی در این حوزه وجود ندارد.

شهردار تهران با تأکید بر لزوم همکاری تمام دستگاه‎های کشور با رویکرد مسجدمحوری در شکل‌گیری حرکتهای فرهنگی و اجتماعی مناسب، اظهار کرد: بنده یازده سال پیش در همین شهریورماه زمانیکه فعالیتم را در شورای شهر آغاز کردم، بر ۳ نکته و مسئلۀ اساسی در انجام فعالیتها تأکید کردم که آنها عبارت‎اند از: رویکرد فرهنگی و اجتماعی، رویکرد محله‎محوری و رویکرد مسجدمحوری که از همان آغاز کار سعی شد هیچ یک از این سه مسئله از اولویت خارج نشود.

سرای محله، حلقۀ تکمیلی مساجد در انتقال تفکر مسجدی

قالیباف با بیان اینکه بخش قابل توجهی از فعالیتهای اجتماعی و فرهنگی به گونه‎ای است که اجرای آن در شأن مساجد نیست، اما برای جامعه امری ضروری و حیاتی است، یاداور شد: ما معتقدیم آن بخش از فعالیتها نیز باید با تفکر مسجدی در محیطی خارج از مسجد انجام شود که از جمله آن مکانها، سرای محله‎هاست و سرای محله‎ها باید حلقۀ تکمیلی مساجد در انتقال تفکر مسجدی باشند.

وی با اشاره به لزوم پیوستگی و همکاری چهار رکن مهم منزل، مسجد، محله، و مدرسه خاطرنشان کرد: این چهار رکن را باید در کنار یکدیگر قرار داد تا ان‎شاءالله با استفاده از ظرفیتهای آنها، علاوه بر شکل‎گیری جامعه‎ای پویا و بهره‎مندی از آن، فرزند زمانۀ خویش نیز باشیم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=198037

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر