1

برجام را آنقدر بزرگ نکنید/ حقوق‌های نجومی سرازیری جهنم و بازی با آتش است

  • کد خبر : 198160
  • ۰۵ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۶

امام‌ جمعه موقت تهران با اشاره به این که حقوق‌های نجومی و دفترهای پر زرق و برق بازی با آتش است گفت: خیلی خسارت است کسی تصور کند که این تجملات یک شانس و فرصت است.

خبرگزاری فارس: نمی‌خواهم از برخی مسائل پرده بردارم/ برجام را آنقدر بزرگ نکنید/ حقوق‌های نجومی سرازیری جهنم و بازی با آتش است

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی امام‌جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه امروز پایتخت با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و هفته دولت گفت: این دو با خون خود حقانیت خود را به اثبات رساندند و خداوند این دو را به عنوان قربانی برای دین خود قبول کرد.

وی بازخوانی زندگی شهیدان رجایی و باهنر را موجب بازتولیدی برای مسئولین فعلی خواند و خاطرنشان کرد: شهیدان رجایی و باهنر چهره‌ای پر جاذبه از مسئولیت در نظام جمهوری اسلامی ارائه کردند و تابلو شدند و برای همیشه تابلو ماندند؛ لذا پس از واقعه شهادت ایشان یک هفته به عنوان هفته دولت معرفی شده است.

صدیقی با توصیه به دولتمردان جهت اینکه در هفته دولت ابتدا به حساب خود رسیدگی کرده و سپس مانور تبلیغاتی داشته باشند گفت: دولتمردان پیش از اینکه کارهای کم و زیاد خود را به مردم عرضه کنند ببینند بر سر چه سفره‌ای نشسته‌اند و آیا تناسبی با شهیدان رجایی و باهنر دارند یا ندارند؟

وی در بازخوانی خاطراتی ذکر شده از شهید رجایی اظهار داشت: در زمان نخست‌وزیری شهید رجایی یکی از نزدیکان نقل می‌کند که موکت دفتر نخست وزیری به علت پوسیدگی بنا به صلاحدید مسئولین دفتری بنا بود تعویض شود که هزینه این تعویض نیز ۲۵۰۰ تومان بود.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به مخالفت شهید رجایی با تعویض موکت دفترش گفت: شهید رجایی بیان داشته بود که نمی‌شود من موکتی نو داشته باشم و بر روی آن راه روم در حالی که در اطراف و اکناف این مملکت کسانی پیدا می‌شوند که حتی موکت برای نشستن هم ندارند؛ حال من چرا ۲۵۰۰ تومان هزینه کنم تا دفتر نخست‌وزیری موکت نو داشته باشد.

وی ادامه داد: یک نگاهی به خودمان بیندازیم الان در دفترها چه خبر است؟ الان اگر مردم جنوب شهر بیایند و به دفترهای مسئولین نگاهی بیندازند برداشت‌شان چه خواهد شد؟ حکمت علوی کدام است؟

صدیقی با تاکید بر اینکه شهید رجایی برای همه روسای جمهور و نخست‌ وزیران حجت است، گفت: ولایتمداری شهید رجایی مثال‌ زدنی است؛ وقتی در دوران چالش با بنی‌صدر که ناسازگاری‌های ذاتی با نظام اسلامی داشت و با ولایت به هیچ وجه امکان سازش وجودی نداشت امام همه مسئولین کشور از رئیس جمهور و نخست  وزیر و رئیس قوه قضائیه وقت را خواسته بودند و هشدار داده بودند که اگر دست از بگو مگو و اختلافات برندارید من کسی را که سازگاری ندارد را به مردم معرفی کرده و زمینه برکناری او را فراهم می‌کنم.

وی اضافه کرد: شهید رجایی وقتی که به دفتر برگشته بود گفته بود که نگرانم مبادا سخنی بگویم که امام ناراحت بشود و فرمان امام(ره) آنگونه که باید عملی نشود.

خطیب نمازجمعه تهران گفت: زمانی در این تریبون نکته‌ای عرض کردم که از روی درد بود و امیدوارم موثر واقع شود و الان هم توصیه‌ام به مسئولین اجرایی کشور این است که خدا می‌داند که شهیدان رجایی و بهشتی برنده‌اند و در دنیا و آخرت خدا اینها را سرافراز کرد.

وی افزود: دنیا خیلی زود تمام می‌شود. ریاست جمهوری مانند یک رویاست و زود به اتمام می‌رسد و باید ببینیم آیا ما در دوره مسئولیت برای آیندگان الگو هستیم؟ آیا ما راه شهید رجایی را می‌رویم؟ آیا مواظبیم سخنی نگوییم که خلاف نظام و سخنان نایب امام زمان و محور قداست این کشور باشد؟ یا اینکه خدایی ناخواسته دشمنان هر روز سوژه جدیدی دارند و می‌گویند اینجا اختلاف نظر است؟

صدیقی با اشاره به اینکه این ویژگی‌ها از شهید رجایی شخصیتی ماندگار ساخته است گفت: شهید رجایی هیچگاه کهنه نمی‌شود.

وی با اشاره به ویژگی‌های زندگی شخصی و اعراض شهید رجایی از تجملات اظهار داشت: شهید رجایی وقتی به سازمان ملل رفت با قدرت برای ما عزت به همراه آورد و هیچ جای سخنان او انفعال نبود؛ او در برابر استکبار و زورگویان غرب آنچنان شیر و شجاع بود که گویا اصلا در آنها قدرتی نمی‌دید.

امام‌جمعه موقت تهران از ضرورت حفظ عزت و کرامت کشور در قراردادها و صحبت‌ها سخن گفت و تصریح کرد: من نمی‌خواهم پرده از روی بعضی چیزها بردارم اما حرکت‌های دیپلماسی کشور باید در همه جا برای ما موجب سرافرازی و اقتدار باشد و عمل فردی و اجتماعی مسئولین نظام ما نیز باید در تراز عمل شهید رجایی باشد.

وی با تبریک هفته دولت به دولتمردان ابراز امیدواری کرد: در این یک هفته کارهای خوبی را به مردم ارائه کنند. اما مغرور نشوند چرا که آنچه باید بشود در برابر آنچه شده است اصلا قابل ملاحظه نیست زیرا نیازهای کشور خیلی زیاد است.

صدیقی با اشاره به باقی‌ماندن یکسال از عمر دولت کنونی گفت: برجام را خیلی بزرگ نکنید؛ مقام معظم رهبری مرتب از بدعهدی دشمن سخن می‌گوید اما عزیزان ما یکبار حاضر نیستند از این بدعهدی‌های دشمن قدار ما یکبار سخن بگویند.

وی تصریح کرد: اگر از آنچه که وعده داده شده و انجام نشده است نقد نکنیم، نقد دیگران کاری خواهد بود اما اگر خودمان بیاییم و واقعیات را برای مردم بازگو کنیم برای آنان دلنشین خواهیم شد.

خطیب نمازجمعه تهران انتظار از دولت در فرصت باقی‌مانده را دوری از حاشیه‌ها برشمرد و گفت: مردم ما گرفتاری زیاد دارند،‌جوانان زیادی در انتظار تشکیل خانواده و درآمد فی‌الجمله‌ای هستند که با دست خالی و شرمنده به خانه خود بازنگردند و تولید ما نیز هنوز احیا نشده است.

وی با تاکید بر اینکه دولت در زمان باقی‌مانده فرصت سیاسی‌کاری و تبلیغات انتخاباتی ندارد خاطرنشان کرد: اگر این فرصت را از دست بدهید معلوم نیست بار دیگر این روزها و فرصت‌ها برای شما پیش بیاید تا بار دیگر بتوانید خدمتی به مردم عرضه کنید.

صدیقی با اشاره به اینکه آنچه می‌ماند کار برای خداست، گفت: آنچه برای خود و در زمینه گسترش نفوذ خود انجام دادید همه را از دست دادید اما آنچه برای خدا انجام دادید برای شما باقی می‌ماند.

وی با ابراز امیدواری نسبت به عمل کردن دولت به توصیه‌های هفت‌گانه رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: اگر شما ـ دولتمردان ـ برای خدا باشید خداوند به کار شما برکت می‌دهد.

خطیب جمعه تهران در بخش دیگری از خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران به موضوع سوریه اشاره کرد و با یادآوری اینکه وعده الهی بارها در طول تاریخ عملی شده است گفت: سوریه در حال اضمحلال و بشار اسد در حال رفتن بود و جبهه صهیونیسم جهانی در آمادگی برای هجمه‌های کاری‌تر قرار داشت و با اینکه در طول چند سال بیش از ۸۰کشور با حمایت استکبار و پول و دلار عربستان فتنه‌گر و امکانات تبلیغات غربی این همه نیرو آوردند و تجهیزات مدرن در اختیارشان قرار دادند اما با اعجاز مقاومت و به فضل الهی رو به ضعف‌اند و مقاومت رو به اقتدار بالاتر است.

وی با ابراز امیدواری نسبت به نابودی هرچه سریعتر تکفیری‌ها در منطقه و زیارت شکرانه در حرم حضرت زینب (س) به مساله کشتار کودکان و انسان‌های بیگناه در طول بیش از دو سال در یمن که توسط عربستان سعودی اشاره کرد و اظهار داشت: بمباران مدارس،‌ درمانگاه‌ها، بازارها و مردم از سوی عربستان صورت می‌گیرد اما بعد از این مدت شرارت و این دردمنشی بی‌سابقه در تاریخ، طرفی نبسته‌اند.

صدیقی تشکیل شورای سیاسی در یمن با ائتلاف حزب‌الله و گروهی دیگر و پشتیبانی جمعیت میلیونی در یمن را نشانه شکست و ناامیدی دیگری برای عنصر فتنه‌گر منطقه عربستان سعودی برشمرد و گفت: امیدواریم همانطور که مقاومت در ایران میوه اقتدار داده و انشاءالله در سوریه نیز به بر می‌نشیند در یمن هم شاهد استقلال یمن و اضمحلال ائتلاف ضد بشری عربستان کودک کش و حامیانش باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران به تبریک مقام معظم رهبری به قهرمانان کشورمان در المپیک اشاره کرد و خاطرنشان کرد: رهبری در این پیام فرمودند که شما دل ملت را شاد کردید و از عملکرد آنها اعلام رضایت کردند.

خطیب جمعه تهران با اشاره به اینکه رضای خدا در گروی شادی ملت است از خداوند خواست کسانی را که موجبات مسرت ملت را فراهم می‌آورند شاد کند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب علاوه بر تفقد از قهرمانانی که برای ما عزت و مدال آوردند روی جهتی دیگر نیز عنایت فرمودند و آن حضور یک بانو و یک دوشیزه با حجاب ایرانی و اسلامی در صحنه المپیک است که این برای ما مایه سرافرازی است.

صدیقی با ابراز تشکر از حضور قهرمان کشورمان با حجابی بدون مشکل شرعی در المپیک و کسب آبرو برای ایران از کسانی که زمینه را برای حضور این قهرمانان فراهم کرده و نیز از ملت ایران قدردانی کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ارائه پیشرفت‌های فرهنگی را یکی از خلاء‌های موجود در هفته دولت برشمرد و بیان داشت: در حوزه مسائل فرهنگی و اخلاقی، دولت چه گام‌هایی برداشته است؟ و دولت چه ابتکاراتی در دانشگاه‌ها داشته است؟

خطیب جمعه تهران گفت: من به وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کردم که بازده خدمت شما باید این باشد که جوانان را مسجدی کنید اگر توانستید نوجوانان و جوانان ما را به پناهگاه ببرید در زمانی که خطر هجمه فرهنگی به مراتب از خطر موشک‌باران و بمباران بیشتر است موفق بوده‌اید.

وی از وظیفه شرعی،‌ قانونی، اخلاقی و سیاسی دولت در قبال فضای مجازی سخن گفت‌ و تصریح کرد: دولت باید از فرصت‌های فضای مجازی استفاده کند تا جامعه را هدایت کند و نیز تهدیدهای آن را باید برطرف کنند تا همه محله‌ها و مدارس و دانشگاه‌ها مسجد محور باشند.

صدیقی با اشاره به اینکه در هر دانشگاهی مساجد به هنگام نماز مملو از جمعیت است گفت: اما این جمعیت چند درصد از دانشجویان هستند؟ و آیا این نباید فرهنگ‌سازی بشود؟

وی همه جهش‌های علمی در دانشگاه‌ها را مدیون جوانان متدین و نمازخوان برشمرد و ادامه داد: جوانان که با قهرمانی حماسه می‌آفرینند در امور مساجد نیز سهیم شده و ابتکار به خرج داده چرا که مساجد سنگر است و جبهه‌ای که سنگر ندارد در معرض نابودی است.

خطیب جمعه تهران مسجد را کانون مقاومت و صدور بسیج و فرهنگ خواند و گفت: همه باید همت کنند که مساجد را آباد کنند که اگر مساجد آباد شود میخانه‌ها خود به خود از رونق می‌افتد.

وی همچنین در خطبه اول نمازجمعه تهران با اشاره به اینکه حقوق‌های نجومی،‌ مبل‌های گران و دفترهای پر زرق و برق با آتش‌ بازی کردن است، گفت: خیلی خسارت است که کسی تصور کند که این تجملات یک شانس و فرصت است.

وی افزود: این‌ها سرازیری جهنم است و خداوند در قرآن به صراحت هشدار داده است که کسانی که اموال یتیم را مورد تصرفات ظالمانه قرار می‌دهند آتش جهنم می‌خورند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=198160

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر