1

تجمع ۱۵۰ مشهدی حامی موضع علم الهدی: کنسرت ممنوع

  • کد خبر : 198212
  • ۰۶ شهریور ۱۳۹۵ - ۹:۱۸

چند روز پس از تبلیغات گسترده برای برگزاری تجمعی در حمایت از موضع حجت الاسلام علم الهدی در برابر برگزاری کنسرت در مشهد، فقط حدود ۱۵۰ نفر در این تجمع از میان ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر جمعیت این شهر حاضر شدند.

به گزارش افق، در این تجمع ۱۵۰ کوچک که چند روز پیش فراخوان آن در خبرگزاری تسنیم با تیتر «با هدف حمایت از مواضع انقلابی آیت الله علم الهدی |
تجمع بزرگ مدافعان حریم رضوی پس از نماز جمعه این هفته مشهد برگزار می‌شود»، شعارهایی به این مضمون سر داده شد:

مدافع ارزش ها عزلت نمی گزیند / زائر آل علی ساکت نمی نشیند

تا مشهدالرضا حریم رضاست / مدافع حرم ولی خداست

خراسان رضوی، حریم اهل بیت است / امام رضا، رئوف و کریم اهل بیت است

حفظ حریم رضا یک قانون الهی است / قانون قران و دین بر این سخن گواهی است

حزب خدا یار شود خدا را / کند حمایت علم الهدی را

مدافعان حرم با داعشی می جنگند / منحرفان مجلس با این حرم می جنگند

متن بیانیه ی انصار حزب الله مشهد یا همان «شورای هماهنگی نیروهای حزب الله» [شرق کشور ] که با عنون «بیانیه ی راهپیمایان نمازجمعه ی مشهد مقدس در انزجار از منکرین حریم امام رضا علیه السلام و حمایت از مواضع انقلابی آیت الله علم الهدی خصوصا در تقبیح برگزاری کنسرت در حریم مقدس مشهد الرضا علیه السلام» منتشر شده در پی می آید:

در عین ناباوری در ایام ولادت تا زیارت مخصوص امام رضا علیه‌السلام شنیدیم که نایب رییس دوم مجلس شورای اسلامی منکر وجود حریم برای امام رضا علیه‌السلام شده است. از این رو ما راهپیمایان ضمن انزجار از این مواضع خواستار اخراج علی مطهری از مجلس شورای اسلامی می‌باشیم. بر همین اساس توجه همگان را به مطالب زیر جلب می‌نماییم.

۱٫ آیت الله علم‌الهدی در خطبه دو هفته قبل در دفاع از این که شهر مقدس مشهد یک شهر زیارتی و نه توریستی و گردشگری است، خواستار عدم اجرای کنسرت موسیقی به منظور حفظ قداست و هویت فرهنگی و معنوی استان خراسان خصوصا شهر مقدس مشهد گردید. از این رو ما راهپیمایان از مواضع فوق‌الذکر حمایت کامل به عمل آورده و خواستار عدم برگزاری کنسرت در مشهد مقدس می‌باشیم.

۲٫ آیت الله علم‌الهدی معتقد است حریم امام رضا علیه‌السلام تنها ۵۰ هکتار رواق و صحن‌ها نیست بلکه مشهد و استان خراسان حریم امام رضا علیه‌السلام می‌باشد. نایب رییس دوم مجلس گفته است چون کشور فدرالی نیست، این گونه مواضع دامن زدن به خودمختاری خواهد شد! این در حالی است که این مواضع و موضع‌گیری‌های بعدی رئیس‌جمهور، وزیر ارشاد و … واکنش‌های عصبی شکست‌خوردگان لیست انگلیسی خبرگان، لیست نمایندگان مجلس دهم، انتخابات شورای شهر و شهرداری مشهد و خصوصا کوتاه‌شدن دست آن‌ها از آستان قدس رضوی است. اتحاد شکست‌خورده فتنه‌گران و حامیان دولت فکر می‌کنند مشهد تبدیل به مرکزیت نیروهای انقلابی و پایتخت اصول‌گرایان شده است لذا باید مدیریت سیاسی آن، یعنی آیت الله علم‌الهدی را در دعوای کنسرت‌ها در مقابل هنرمندان قرار دهند تا نتوانند در انتخابات آینده هم پیروز شوند.

۳٫ رئیس‌جمهور محترم به مناسبت روز پزشک در مورد لزوم احترام به قانون در خصوص برگزاری کنسرت‌ها گفته است: «در کشورمان فقط یک مجلس شورای اسلامی به عنوان مجلس قانون‌گذاری وجود دارد و هرکس تریبون در اختیار می‌گیرد نمی‌تواند قانون‌گذاری کند». این در حالی است که آیت الله علم‌الهدی به عنوان دبیر شورای فرهنگ عمومی استان خراسان رضوی، نماینده ولی‌فقیه، عضو مجلس خبرگان رهبری، امام جمعه و فقیه انقلابی مشهد مقدس، آن هم در حفظ قداست شهر مقدس مشهد و حفظ هویت فرهنگی ـ معنوی حریم امام رضا علیه‌السلام خواستار عدم اجرای کنسرت موسیقی شده است که هرگز به مفهوم قانون‌گریزی محسوب نمی‌شود. ضمنا اگر آقای رئیس‌جمهور این قدر در پی قانون و قانون‌گرایی است بداند که فیش‌های نجومی غیرقانونی‌اند زیرا هیچ‌یک از این‌گونه فیش‌ها در چارچوب قوانین آن، یعنی دو قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت مصوب ۱۳۷۰ و قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب ۱۳۸۶ صادر نشده‌اند. چرا که مطابق هر دو قانون فوق‌الذکر حداکثر حقوق نباید از ده‌برابر حداقل حقوق مصوب شورای‌عالی کار بیشتر باشد. لذا حقوق‌های نجومی و حرام‌خواری‌ها در بیش از ۹۰۰ فیش نجومی کاملا غیرقانونی است و دزدی از بیت‌المال محسوب می‌شود. بنابراین باید هر چه زودتر دزدان بیت‌المال به قوه قضائیه معرفی شوند. همه ما می‌دانیم که حداقل ۳۰ درصد مردم خصوصا حاشیه شهر مقدس مشهد از امکانات اولیه برخوردار نیستند. آنان نان و مسکن و شغل می‌خواهند و نه کنسرت.

۴٫ وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی که در مرحله اول حاضر به عدم برگزاری کنسرت در مشهد مقدس شده بود اما با عتاب آقای روحانی و ترس از استیضاح آقای مطهری با یک عقب‌نشینی آشکار و با به صحنه کشاندن هنرمندان موسیقی، امام جمعه مشهد را عامل اصلی لغو کنسرت‌ها در مشهد نامید! این در حالی است که حزب‌الله و نیروهای مومن انقلابی و مردمی مشهد قبل از امامت جمعه آیت‌الله علم‌الهدی و در حفظ قداست حریم امام‌رضا علیه‌السلام اجازه برگزاری کنسرت در این شهر را نمی‌دادند. اکنون نیز این شهر مقدس آن قدر عاشق امام رضا علیه‌السلام دارد که با پیروی از آیت الله علم‌الهدی باز هم نگذارند حریم مقدس رضوی مورد هجوم هر عمل قداست‌‌‌شکن و با هویت غیرزیارتی قرار گیرد.

۵٫ در پایان اعلام می‌کنیم طرفدار آزاداندیشی و نه ولنگاری فرهنگی هستیم لذا در دفاع از ارزش‌های دینی، آرمان‌های انقلابی و دفاع از حریم اهل‌بیت عصمت و طهارت بمثابه مدافعان حرم در عراق و سوریه ایستادگی خواهیم کرد. وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز بهتر است فکری به حال اردوکشی مرتبط و هم‌صدای فتنه‌گران داخلی و بلندگوهای سخن‌پراکنی دشمنان نمایند، نه این که هم‌صدای آنان شوند! گرچه همه می‌دانند طرح این مباحث و این اردوکشی‌ها، فرافکنی از ناتوانی دولت در اجرای وظایف اصلی در مساله اقتصاد خصوصا اجرای اقتصاد مقاومتی است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=198212

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر