1

تحویل ۲۱ هزار تخت بیمارستانی تا پایان دولت یازدهم

  • کد خبر : 198260
  • ۰۶ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۵

وزیر بهداشت گفت: تا پایان کار دولت یازدهم ۲۱ هزار تخت بیمارستانی تحویل خواهیم داد.

افتتاح دانشکده داروسازی مشهد توسط وزیر بهداشت

 دکتر سیدحسن هاشمی، شامگاه گذشته در مراسم گرامی‌داشت روز پزشک و داروساز که در محل تالار ابن سینا در خراسان رضوی برگزار شد، با بیان اینکه در برنامه تحول سلامت کارهای ارزشمندی انجام شده است، تصریح کرد: تا پایان دولت ۲۱ هزار تخت بیمارستانی تحویل خواهیم داد، در حالی که طی ۲۰ سال گذشته در مجموع کشور هر سال ۱۸۰۰ تخت تحویل داده شده است.

وی افزود: تا کنون ۱۵۰۰ میلیارد تومان تجهیزات نیز تحویل داده‌ایم که در این زمینه سهم مشهد کم نیست، اما در صورت افزایش تخت‌های بیمارستانی می‌تواند این سهم افزایش پیدا کند.

وزیر بهداشت با اشاره به ساخت تعداد زیادی مراکز و خانه بهداشت در استان، گفت: در خراسان رضوی برای تمام جمعیت حاشیه‌نشین که یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر هستند، پایگاه بهداشتی، مراکز سلامت و … ساخته شده است.

کسانی که برای روشنگری از بیت‌المال هزینه می‌کنند، مراقب تعابیرشان باشند

وی با اشاره به اعتماد مردم به پزشکان و تعابیری که مقام معظم رهبری هنگام ترخیص از بیمارستان برای  جامعه پزشکی و پرستاری به کار برده‌اند، گفت: کسانی که از اموال بیت‌المال در جهت روشنگری هزینه می‌کنند، مراقب باشند تعابیری به کار نبرند که به صلاح امنیت و سلامت جامعه نیست.

هاشمی اظهار کرد: گاهی یک خبر و اتفاق کوچک را خیلی بزرگ می‌کنیم و آن را به مجموع کشور تعمیم می‌دهیم، در حال حاضر هم یک خبر در فضای مجازی در کمترین زمان و چند برابر ارزشش مخابره می‌شود.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد جامعه پزشکی علی‌رغم اینکه در رسانه‌ها کمتر مورد لطف و عنایت است، در بطن مردم مورد توجه و اقبال است و مردم قدرشناس زحمات آنان هستند. جامعه پزشکی طبق نظرسنجی‌های انجام شده توسط سازمان‌های مختلف از جمله صدا و سیما، وزارت کشور، وزارت اطلاعات و … علی‌رغم همه حاشیه و در حاشیه‌ها، در اعتماد مردم به مشاغل رتبه دوم و سوم را دارند که این موضوع نشان از اعتماد مردم به این قشر است.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: ما باید قدر این اعتماد را بدانیم و بیشتر از همه از این اعتماد مراقبت کنیم. البته حکومت نیز باید مراقبت کند، بارها گفته‌ام این موضوع دفاع از صنف نیست بلکه دفاع از سلامت مردم است.

وی با اشاره به اینکه بخشی از گروه‌های مرجع را اساتید و پزشکان تشکیل می‌دهند، عنوان کرد: نتیجه بی حرمتی به آنان، سلب اعتماد مردم است و درمان بخشی از حلقه‌ اعتماد است.

هاشمی عنوان کرد: گاهی رسانه‌ در اختیار فضای مجازی قرار می‌گیرد و از کاهی کوهی ساخته می‌شود. خواهش می‌کنم کسانی که منصف هستند بسیار مراقبت کنند. ما نیز باید در رعایت حقوق شهروندی و احترام به بیماران نهایت سعی و تلاش خود را انجام دهیم و اشکالات مدیریتی را اصلاح کنیم.

وی  با بیان اینکه در طول سه سال گذشته در حوزه سلامت اتفاقات خوبی افتاده است، در خصوص اقدامات انجام شده، خاطرنشان کرد: از تمام نمایندگان مجلس که به اصلاحیه‌ بودجه که از طرف دولت پیشنهاد شد رای مثبت دادند، تشکر می‌کنیم. ۸۰۰۰ میلیارد تومان بدهی بیمه‌ها به وزارت بهداشت و بخش خصوصی است که قرار شده پرداخت شود. امیدواریم در کمترین زمان این اتفاق بیافتد.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه در ابتدای برنامه تحول سلامت دولت قول داد پول تمام ارائه‌کنندگان خدمات اعم از پزشکان، پرستاران، داروسازان و … را پرداخت کند، گفت: این موضوع به این دلیل حاصل نشد که در بودجه سنواتی، اعتباراتی که بیمه‌ها کسری داشتند، دیده نشده بود. امیدواریم در بودجه سال‌های آتی درست برنامه‌ریزی شود تا این کاستی به طرح تحول سلامت نسبت داده نشود.

وی افزود: در حوزه غذا به دلیل تحریم‌ها سمومی که فوق‌العاده مضر بودند وارد کشور می‌شد و گاهی تا ۵۰ برابر مجبور بودند به محصولات سم بزنند. نمی گوییم همه آن‌ها برطرف شده، اما تغییرات زیادی ایجاد شده است.

وزیر بهداشت گفت: در حوزه دارو نمی‌توانستیم صادرات داشته باشیم، اما در حال حاضر صادرات دارو دو برابر شده است. درست است که ادعا می‌کردند برای تهیه دارو و تجهیزات پزشکی در تحریم نیستیم، اما کسی نبود که به ما دارو بفروشد زیرا بانک‌هایشان تحریم بودند.

هاشمی اقدامات انجام شده در حوزه اقتصاد را هم بزرگ دانست و تصریح کرد: در ابتدای کار دولت نرخ تورم ۴۴ درصد بود، اما امروز پس از ۲۰ سال نرخ تورم تک رقمی شده است. اگر تورم ۴۴ درصد ادامه می‌یافت در حال حاضر باید همه چیز را به چند برابر قیمت آن زمان می‌خریدیم.

وی افزود: رشد اقتصاد ما منفی بود، اما در حال حاضر مثبت شده است. البته تا رسیدن به رشد هشت درصد که رهبر تعیین کرده راه طولانی در پیش داریم، اگر با فروش بیشتر نفت به رشد چهار درصد دست پیدا کردیم بازهم موفقیت کمی نیست.

وی با اشاره به اینکه دولت تمام این کارها را در شرایط سخت انجام داده است، گفت:اگر همدل باشیم و وحدت داشته باشیم کشور ساخته می شود. اگر غیر از این باشد ساخته شدن کشور محال است. به منطقه و اطراف نگاه کنیم وعبرت بگیریم؛ برای این انقلاب زحمت‌های زیادی کشیده شده و افراد زیادی جان خود را از دست دادند. ما باید از خودمان عبور و به آینده ایران فکر کنیم.

وزیر بهداشت در خصوص دولت و با اشاره به اینکه خدا را باید به دلیل هماهنگی  که بین مسئولان وجود دارد شکر کنیم، اظهار کرد: اگر بین سران سه قوه هماهنگی وجود نداشت و حمایت‌های مقام معظم رهبری، شورای نگهبان، شورای عالی امنیت ملی و… نبود، مذاکرات به نتیجه نمی‌رسید.

در این مراسم از پزشکان و داروسازان نمونه تقدیر شد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=198260

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر