1

جزییات آتش‌سوزی مرکز درمانی بیماران مزمن روانی در تبریز

  • کد خبر : 198262
  • ۰۶ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۶

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تبریز چگونگی نجات بیماران روانی بستری در مرکز آموزشی درمانی رازی تبریز که صبح امروز دچار حریق شده بود را تشریح کرد.

تبریز

به گزارش ایسنا، ‌ دکتر سید جمال حسینی در این باره گفت: حدود ساعت ۱:۲۰ دقیقه بامداد امروز، اتاق انتهایی یکی از بخش‌های بستری بیماران مزمن روانی مرکز آموزشی درمانی رازی که محل نگهداری موقت تشک ملحفه بیماران بود، به دلیل نامعلومی دچار آتش سوزی شد و دود غلیظی این بخش را فرا گرفت.

وی افزود: در این بخش ۱۴۰ بیمار مزمن روانی بستری بودند و البته در کل ساختمان سه طبقه این مرکز درمانی بیش از ۴۰۰ بیمار بستری بودند و کادر بخش از جمله سرپرستار بخش و سوپروایزر به محض اطلاع از آتش سوزی اقدام به اطلاع رسانی به آتش نشانی، اورژانس و پلیس می‌کنند و خود نیز به همراه پرسنل بیمارستان از همان ثانیه‌های اول شروع حادثه اقدام به تخلیه بیماران می‌کنند.

بنابر اعلام وبدا، ‌ مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تبریز همچنین اظهار کرد: عدم همکاری بیماران به دلیل ابتلایشان به بیماری روانی و قدرت جسمانی پایین باعث شد که متاسفانه یکی از بیماران که از وضع روانی و جسمی خوبی برخوردار نبود، به رغم اقدامات احیا، جان خود را از دست بدهد. در عین حال به دلیل مهار سریع آتش و سرعت عمل در تخلیه بیماران بستری در این بخش توسط پرسنل مرکز و عوامل امدادی و اورژانس خوشبختانه هیچکس در این حادثه دچار سوختگی نشد و علت فوت یک نفر خفگی ناشی از دود بوده و بیمارستان نیز آسیب جزئی دیده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=198262

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر