0

دختران ملوان در انتظار معجزه/ نامه جمعی از مردم به وزیر ورزش

  • کد خبر : 198506
  • ۰۸ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۷

گفته می‌شود تیم‌های استقلال تهران، سایپای کرج و ذوب آهن اصفهان باشگاه‌هایی هستند که خیال تیم‌داری در حوزه بانوان را در سر می‌پروارنند

مهلت قرعه‌کشی لیگ برتر فوتبال بانوان، تا ۲۰ شهریورماه تمدید شده، تا بلکه بانوان ملوانی بتوانند در این مدت برای خود اسپانسری پیدا کنند، و در غیراینصورت پس از سالها لیگ فوتبال زنان بدون تیم ملوان، یکی از پرافتخارترین تیم‌های لیگ زنان برگزار خواهد شد.

آی اسپورت- این روزها تصاویر زودتر از اخبار دست به دست می‌شوند. تصاویر دخترانی با لباس‌های فرم باشگاه ملوان که هرکدام تکیه داده به جایی و یا در آغوش دیگری گریه می‌کنند. دخترانی که تا همین چند روز پیش با وعده و وعید مسئولان استان، تمریناتشان را انجام می‌دادند و علی‌رغم اعلام مسئولان ملوان مبنی بر انحلال تیمشان همچنان منتظر بودند تا شاید حامی مالی پیدا کنند و در لیگ بمانند. تصاویر زودتر از اخبار دست به دست می‌شوند. تصاویر تمرینات شاداب دختران ملوانی در ساحل انزلی، دخترانی که چندین سال است با وجود ناکامی تیم مردانشان، برای انزلی افتخار می‌آفرینند.

به گزارش وب‌سایت فرهنگستان فوتبال؛ مردم زیر تصاویر، باعث و بانی اشک‌های این دختران را نفرین می‌کنند، اما اینها دیگر سودی ندارد. پس از همه کش و قوس‌ها و وعده‌ها، یک خبر کوتاه، پایانی بود بر امیدواری‌های دختران ملوان. ملوان بندانزلی دیگر تیم بانوان ندارد. تیمی که با ۵۰۰ میلیون تومان در سال می‌تواند، تمام هزینه‌هایش را پرداخت کند و امید دختران بندر باشد، حالا منتظر است تا بلکه اسپانسری پیدا شود و معجزه‌ای برسد تا آنها در فوتبال بمانند. گفته می‌شود تیم‌های استقلال تهران، سایپای کرج و ذوب آهن اصفهان باشگاه‌هایی هستند که خیال تیم‌داری در حوزه بانوان را در سر می‌پروارنند، با این حال مینا قنبرزاده سرپرست تیم بانوان ملوان می‌گوید:” تا قبل از رفتن افشارزاده از استقلال، این تیم گزینه جدی برای کمک به تیم بانوان ملوان بود اما با رفتن او مسئولان استقلال در همان تهران به دنبال جمع کردن تیم هستند.”باشگاه ذوب آهن هم با توجه به کاهش بودجه تیم فوتبالش، چندان گزینه جدی‌ای به نظر نمی‌رسد. در این میان تنها سایپای کرج است که پیشنهاد ۲۵۰ میلیون تومانی برای خرید امتیاز تیم بانوان ملوان دارد، اما این تنها نیمی از هزینه‌های یک فصل تیم است.  مهلت قرعه‌کشی لیگ برتر فوتبال بانوان، تا ۲۰ شهریورماه تمدید شده، تا بلکه بانوان ملوانی بتوانند در این مدت برای خود اسپانسری پیدا کنند، و در غیراینصورت پس از سالها لیگ فوتبال زنان بدون تیم ملوان، یکی از پرافتخارترین تیم‌های لیگ زنان برگزار خواهد شد.

در این میان مردم انزلی ، بیش از همه غمگین‌اند، آنها که در این سالها نتایج تیم دخترانشان را دنیال می‌کرده و به آنها بالیده‌اند، حالا علاوه بر اینکه تیم مردانشان دیگر در لیگ برتر حضور ندارد  و باید در یک دسته پایین‌تر توپ بزند، تیم دخترانشان نیز از سوی مسئولان باشگاه ملوان تعطیل شده است. معلوم نیست با پانصد میلیون تومانی که مسئولان ملوان با انحلال تیم زنانشان، ذخیره می‌کنند می‌خواهند کدام بخش از هزینه‌های باشگاه‌داریشان را تأمین کنند! در حالی‌که قیمت یک بازیکن بسیار معمولی و زیر متوسط در لیگ ایران حداقل سیصد میلیون تومان است، حالا نسلی از دختران انزلی قربانی تفکرات مسئولانی می‌شوند که اعتقاد دارند:” وقتی یک کشتی دارد غرق می‌شود، باید بارهای اضافه آن را خالی کرد.!” آنها بارهای اضافه‌شان را خالی کرده‌اند، اما کاپ‌ها و مدال‌های قهرمانی تیم بانوان را در دفتر باشگاه به عنوان شاهکار مدیرتشان حفظ می‌کنند.

اما مردم و فعالان اجتماعی و ورزشی برای حفظ این تیم به تکاپو افتاده‌اند، از انزلی خبر می‌رسد که قرار است در دربی گیلان از سری مسابقات لیگ دسته یک، هواداران به تشویق تیم بانوان بپردازند. از سوی دیگر نامه‌ای خطاب به محمود گودرزی وزیر ورزش تهیه شده  که در آن از وی خواسته شده است برای جلوگیری از انحلال این تیم پرافتخار اقدامات لازم را انجام دهد،در این نامه که برای امضا در اختیار مردم قرار گرفته، آمده:

دکتر محمود گودرزی،
وزیر محترم ورزش و جوانان،
با عرض سلام،

حتما می‌دانید که تیم فوتبال زنان باشگاه ملوان بندر انزلی به دلایل نامعلوم و مختلف در آستانه انحلال قرار دارد. به نظر می‌رسد که مسئولین این باشگاه در پی کاهش هزینه‌های خود، اولین گام را انحلال تیم زنان دانسته‌اند. در حالی که تیم زنان ملوان بندر انزلی پر افتخارترین تیم در لیگ زنان بوده و سابقه چهار بار قهرمانی لیگ برتر، حذفی، لیگ دسته یک و تورنومنت بین‌المللی و همچنین شش نایب قهرمانی را در کارنامه خود دارد.

انحلال این تیم به دلایل مالی یا به هر دلیلی که باشد، اجحافی است در ورزش حرفه‌ای زنان ایران که با سخت‌کوشی و تلاش مستمر، این افتخارات را برای تیم خود و کشورشان آفریده‌اند. انحلال چنین تیمی، به طور قطع آسیبی است به ورزش رو به پیشرفت زنان کشور.

شما به عنوان وزیر ورزش و جوانان، وظیفه دارید تا از انحلال تیم فوتبال زنان باشگاه ملوان بندر انزلی جلوگیری کرده و با حمایت مالی از این تیم پر افتخار در راستای کمک به ورزش زنان کشور گامی مثبت بردارید.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=198506

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر