2

۱۷۰ هزار کودک بازمانده از تحصیل شناسنامه‌دار شدند

  • کد خبر : 198638
  • ۰۹ شهریور ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۷

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه مبارزه با انواع فقر را در اولویت قرار دادیم، گفت: ۱۷۰ هزار کودک بازمانده از تحصیل شناسایی و شناسنامه‌دار شدند.

به گزارش افق نیوز، علی ربیعی با اشاره به اینکه تأمین اجتماعی با آلام و رنج مردم مرتبط است، اظهار کرد: در کشور هدفمندی یارانه‌ها را تجربه کردیم که بدون تأمین اجتماعی، هر نوع اصلاح ساختاری منجر به دستکاری در زندگی عده‌ای می‌شود و دولتها را در اجرا ناتوان می‌کند؛ ما در ایران سیاست پیشی گرفتن مزد بر تورم در دراز مدت، افزایش مستمری بازنشستگان و حقوق بگیران را در یک بازده زمانی مشخص به عنوان یک سیاست استراتژیک اتخاذ کردیم.
وی خاطرنشان کرد: ما بر اساس مطالعات سعی کردیم تا نوع سیاست اثربخش و کارآمد را دنبال کنیم و بر این اساس سیاست مبارزه با انواع فقر را در اولویت قرار دادیم؛ فقر آموزشی باعث بازماندن روستانشینان از تحصیل شد همچنین ۱۷۰ هزار کودک بازمانده از تحصیل شناسایی و شناسنامه‌دار شدند.
ربیعی گفت: مطالعات در ایران نشان داد که تله فقر در حوزه درمان بسیار عمیق و قابل توجه است؛ بزرگترین پروژه اجتماعی دولت در سالهای نخست، گسترش بیمه‌های درمان بود که بر این اساس سازمان تأمین اجتماعی موظف شد مراکز درمان خود را در مناطق حاشیه نشین شهرهای بزرگ و شهرهای محروم، گسترش دهد؛ ۱۱ میلیون نفر کارگران غیررسمی و حاشیه نشین‌ شهرها با سرانه ۳۶ هزار تومان توسط سازمان بیمه سلامت بیمه شدند.
وی اذعان کرد: طرح مسکن حمایتی برای معلولان، زنان سرپرست خانوار و بچه‌های فاقد پدر و مادر از دیگر برنامه‌ها است، در سال جاری واگذاری ۵۰ هزار مسکن را در برنامه خود قرار دادیم.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: یک وعده غذای گرم برای ۱۷۰ هزار کودک در مهدهای کودک مناطق مرزی فراهم کردیم همچنین در وعده‌های مختلف به میزان خاص پروتئین و کالری مورد نیاز را به صورت رایگان برای ۱۱ میلیون نفر را تأمین کردیم و غربالگری ژنتیک را برای افراد ناتوان در دستور کار گذاشتیم.
منبع: تسنیم
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=198638

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر