0

علم‌الهدی: مساوی دانستن زن و مرد یک نوع طرد کردن واقعیت تکوینی الهی است

  • کد خبر : 198764
  • ۱۰ شهریور ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۰

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: «جایزه جهانی گوهرشاد» تحولی بزرگ در معرفی نقش زنان مسلمان در جهان و بیداری اسلام است.

افق نیوز/نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: «جایزه جهانی گوهرشاد» تحولی بزرگ در معرفی نقش زنان مسلمان در جهان و بیداری اسلام است.

به گزارش مهر، آیت الله علم الهدی ظهر چهارشنبه در همایش اعطای جایزه جهانی گوهرشاد ضمن تقدیر از تولیت آستان قدس رضوی برای برگزاری این همایش، اظهار کرد: این برنامه عظیم یقینا گامی پرفراز و مبتکرانه از سوی آستان قدس رضوی در عرصه خیرخواهی و نیکوکاری خواهد بود.

وی طراحی جایزه جهانی گوهرشاد را یک فعالیت فرهنگی موثر در بیان عزت و عظمت یک بانوی مسلمانِ نیکوکار دانست و تصریح کرد: سال ها از جریان نیکوکاری گوهرشاد خاتون که چنین مسجدی را در کنار مضجع منور حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) بنا کرد، می گذرد اما تا به امروز از شخصیت این بانوی برجسته مسلمان، این چنین تقدیر و تجلیل نشده بود.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی ادامه داد: درخواست می‌کنم چنانچه قرار است این برنامه به صورت سالانه برگزار شود، به‌جای تاریخ هجری شمسی، تاریخ قمری ملاک قرار گیرد چرا که این ماه متعلق به امام رضا (ع) است و با همایش «جایزه جهانی گوهرشاد» که بر مبنای خیرخواهی گوهرشاد خاتون نهادینه شده مناسبت خواهد داشت.

آیت‌الله علم‌الهدی در بخشی دیگر از سخنانش نظریه فمنیسم در مساوی دانستن زن و مرد را، یک نوع طرد کردن واقعیت تکوینی الهی معرفی کرد و گفت: تساوی بین زن و مرد از دیدگاه دشمنان اسلام همواره به عنوان دستاویزی مد نظر بوده است.

وی با بیان اینکه بین نگاه فمنیستی و نگاه اسلامی نسبت به تساوی حقوق زن و مرد تفاوت‌های بسیاری وجود دارد، ادامه داد: مطابق نظریه اسلام تساوی بین زن و مرد در انسانیت، ارزش گذاری ها و ایفای نقش هر کدام است، اما از نگاه فمنیسم که از تفکرات غربی سرچشمه گرفته، زن و مرد از لحاظ ساختار جسمی و فعالیت یکی بوده و این نظریه با اصل خلقت تکوینی و واقعی متضاد است.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی تصریح کرد: در عالم آفرینش زن و مرد، هرکدام برای نقش و فعالیتی خاص و منحصر به فرد خلق شده‌اند و مکمل یکدیگر هستند و آن ها بر حسب استعداد باطنی، نقش بسزایی در عرصه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی خواهند داشت و این ارزش گذاری در خلقت همان اصل تساوی بین زن و مرد است.

وی با بیان مثال هایی تاریخی از حضور و نقش آفرینی بانوان در عرصه‌های مختلف جامعه اظهار کرد: گوهرشاد خاتون نیز در روند زندگانی خود از حضرت زینب(س) درس گرفته است، وی در دوره تاریخی امیر تیمور که فقط به قتل عام مردم به ویژه شیعیان فکر می کرد، محبت به اهل بیت(ع)، فرهنگ اسلامی، انسان دوستی، شیوه صحیح تربیت حاکمان اسلامی و نیکوکاری را مبنای فعالیت خود قرار داد.

امام جمعه مشهد برگزاری همایش «جایزه جهانی گوهرشاد» از سوی آستان قدس رضوی را تحولی بزرگ در معرفی نقش زنان مسلمان در جهان و بیداری اسلامی دانست و گفت: امیدواریم این اندیشه رسا که از تفکرات تولیت آستان قدس رضوی سرچشمه گرفته است، تبدیل به یک پایگاه فرهنگی برای درخشش نقش زنان مسلمانان و نیکوکار در دنیا شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=198764

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر