2

طی شش ماه ۹۱ هزار پیام سوئیفت صادر کردیم/ توفیقات دولت گروهی و حزبی نیست

  • کد خبر : 198838
  • ۱۱ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۷

معاون کل سرپرست نهاد ریاست جمهوری گفت: چند روز پیش با مدیر عامل بانک ملی گفت و گویی داشتم؛ وی اعلام کرد که طی این شش ماه ۹۱ هزار پیام سوئیفت صادر کردیم.

 

مرتضی بانک پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار حوزه دولت ایرنا افزود: خوشبختانه توفیقات بسیار ارزشمندی برای کشور به وجود آمده است. این توفقیات ملی است و شخصی؛ گروهی و حزبی نیست.
معاون کل سرپرست نهاد ریاست جمهوری گفت: مهمترین بحثی که لازم است مردم از آن اطلاع یابند و باید آنها را منتقل کرد؛ شرایطی است که دولت جدید بر سر کار آمد و مستقر شد؛ در حوزه اقتصادی؛ فرهنگی؛ سیاست خارجی و حتی سیاست داخلی شرایط مطلوب نبود.
وی توضیح داد: به نظر می رسید به دلایل مختلف هم در حوزه اقتصاد با مشکلات جدی روبه رو شده بودیم؛ هم در حوزه سیاست خارجی، ارتباطات خارجی ما بسیار محدود شده بود و هم در حوزه اجتماعی و داخلی نوعی انفکاک؛ انشقاق و دو دستگی و چنددستگی در جامعه به وجود آمده بود.
وی تاکید کرد که مردم به همین دلایل به روحانی اعتماد کردند و امروز که ما در خدمت مردم شریف هستیم خوشبختانه توفیقات بسیار ارزشمندی برای کشور به وجود آمده است.
معاون کل سرپرست نهاد ریاست جمهوری اضافه کرد: دولت توانست مساله برجام را به شکل مطلوبی حل کند به طوری که می تواند این افتخار را داشته باشد که هم توانست تمام منافع هسته ای را در داخل تامین کند و هم آنچه که در چارچوب خط قرمزها؛ سیاست های کلی کشور و رهبر معظم انقلاب بود.
بانک اظهار داشت: این بدان معناست که پایگاه های هسته ای ما فعال است؛ تحقیق و توسعه ادامه دارد و در شرایطی هستیم که صادرات هسته ای به جهان انجام می دهیم.
وی یادآور شد: در عین حال توانستیم در آن شرایط بسیار سخت که ۶ قطعنامه شورای امنیت تحت فصل ۷؛ مقابله با امنیت بین المللی و جهانی است و می توانست ادامه آن تاثیر بسیار زیادی برای کشور ما داشته باشد را برداریم. اگر قطعنامه ای تحت فصل هفت صادر شود؛ اجماع بین المللی برای مقابله با آن دولت و کشوری که این قطعنامه علیه آن صادر شده انجام می شود.
معاون کل سرپرست نهاد ریاست جمهوری گفت: خوشبختانه فضای بسیار خوبی برای ارتباطات بین المللی و اقتصاد بین المللی فراهم شده و هیات های بسیاری به کشور آمده و هیات های بسیاری در حال آمدن به ایران هستند.
بانک در بخش دیگری گفت: شعبات بانک ملی در آلمان و انگلیس بازسازی و گشایش یافت و فعال شد که می تواند گشایش اعتبار کرده و ال سی صادر شود.
وی با اشاره به اینکه بخش زیادی از اعتبارات و پول های ما که متمرکز شده بود و وارد نمی شد؛ وارد کشور شده است، افزود: بسیاری از محدودیت ها در زمینه کشتیرانی، بیمه و حوزه های دیگر برداشته شد و اینها اقدامات مثبتی است که انجام شده است.
بانک همچنین با اشاره به حوزه اقتصادی و تاکید بر نتایج پرثمر در این حوزه اظهار داشت: رشد اقتصادی در سه ماه نخست امسال ۴٫۴ دهم بود و این اقدام بسیار ارزشمندی است.
وی گفت: به این نکته توجه کنیم که رشد اقتصادی در سال ۹۱ منفی ۶٫۵ بود و امروز ۴٫۴ دهم هستیم و پیش بینی می شود که تا پایان سال قطعا به ۵ درصد می رسد.
معاون کل سرپرست نهاد ریاست جمهوری ادامه داد: برخی می گویند این رشد اقتصادی با محاسبه نفت است؛ باید پاسخ دهم همواره رشد اقتصادی ایران با محاسبه معاملات نفتی انجام می شده است.
وی با بیان اینکه صادرات غیرنفتی ما از واردات در ۴ ماهه نخست امسال پیشی گرفته است؛ گفت: مازاد تجارت خارجی ما در بخش صادرات و واردات غیرنفتی به ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار رسیده است. اقتصاد مقاومتی به همین معنی است که با تکیه بر منابع داخلی بتوانیم نیازهای خارجی خود را تامین کنیم.
وی با بیان اینکه امروز واردات ما از طریق صادرات انجام می شود، ادامه داد: یک مازادی هم معادل ۳٫۴ دهم میلیارد دلار برای کشور در چهار ماهه داشته ایم و اگر همین روند ادامه یابد تا پایان سال به حدود ده میلیارد دلار می رسد.
بانک توضیح داد: در واقع علاوه بر درآمدهای نفتی درآمد دیگری هم برای ما اضافه شده و آن درآمد صادرات غیرنفتی است و این اتفاق بزرگی است. این اتفاق قبل و پس از انقلاب بی سابقه است.
معاون کل سرپرست نهاد ریاست جمهوری در مورد تورم نیز گفت: تورم امروز به ۸٫۷ دهم درصد رسیده است و رسیدن تورم از ۴۰ به ۸٫۷ درصد اتفاق بسیار مثبتی است.
وی در مورد حوزه کشاورزی نیز اظهار داشت: هنگامی که دولت در سال ۹۲ تحویل گرفته شد؛ ۱۸ روز ذخیره گندم داشت اما امروز بیش از ۷۰۰روز یعنی حدود دو سال ذخیره گندم دارد که در واقع امنیت غذایی و ملی ما را تضمین می کند.
بانک با اشاره به حوزه اشتغال نیز گفت: اشتغال خالصی که طی این ۳ سال ایجاد شده حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار شغل خالص بوده است و علی رغم مطالبی که گفته می شود دولت توانسته این گام بزرگ را بردارد.
وی گفت: آنگونه که طبق آمارها گزارش شده طی ۸ سال دولت های قبلی؛ میزان اشتغال خالص حدود ۱۵ هزار بوده است.
بانک ادامه داد: با برنامه هایی که دولت به ویژه برای فعال سازی ۷ هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی دارد و با مقدماتی که در مجلس هم فراهم شد؛ پیش بینی می شود امسال سال پررونق تری نسبت به سال های گذشته باشد.
وی با اشاره به حوزه های اجتماعی و سیاست داخلی هم گفت: دولت اقدامات مثبتی انجام داده که ایجاد آرامش؛ ثبات؛ حفظ وحدت؛ انسجام ملی؛ حذف تقابل های حاد و ایجاد فضای مطمئن از جمله دستاوردهای مهم دولت است.

**دولت می تواند فضای اجتماعی و اقتصادی کشور را به توسعه مناسب سوق دهد
وی گفت: در بخش فرهنگ و هنر؛ فضای مناسبی که در زمینه موسیقی و تئاتر ایجاد شده، دستاورد بسیار خوبی است که در این فاصله به دست آمده است. دولت می تواند به این اقدامات خود تکیه کند و فضای اجتماعی و اقتصادی کشور را به توسعه و پیشرفت مناسب سوق دهد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=198838

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر