3

درباره F.A.T.F ملاحظات امنیتی لحاظ شود/دشمنان در پی مهار عمق استراتژیک ایران در منطقه

  • کد خبر : 198893
  • ۱۱ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۹

عضو کمیسیون امنیت ملی خواستار رعایت ملاحظات امنیتی برای پیوستن به F.A.T.F شد و گفت: دشمن درصدد مهار دامنه نفوذ استراتژیک ایران در منطقه است.

حشمت الله فلاحت پیشه عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران تسنیم«پویا»، با اشاره به پیوستن احتمالی ایران به F.A.T.F،اظهار کرد: پیوستن به این کنوانسیون ممکن است مانند پیوستن به هر موافقتنامه دیگری فرصتهایی را در مقابل ایران به وجود آورد.

وی با بیان اینکه باید در پیوستن به چنین کنوانسیونهای ملاحظات امنیتی را در نظر گرفت، افزود: چرا که دشمنان جمهوری اسلامی ایران می‌توانند با این موافقتنامه عمق استراتژیک ایران در منطقه را ببندند.

نماینده مردم اسلام‌آباد غرب در مجلس تصریح کرد: کشورهای که به دنبال دشمنی با ایران هستند می توانند با سیاست فشار مبتنی بر ادعای پول شویی ارتباط ایران با گروههای مختلف مقاومت و همچنین کشورهایی که از لحاظ راهبردی با ایران هم سو هستند را تحت تأثیر قرار دهند که در راستای پیوستن به F.A.T.F باید این چنین ملاحظاتی را در نظر گرفت تا ضریب نفوذ امنیتی کشور کاهش نیابد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه در برخی از توافقنامه‌های بین المللی شرایط خاصی را می‌گنجانند، تصریح کرد:این شرایط این امکان را به دشمنان می دهد تا از طریق برخی از بندهای موجود در توافق نامه زمینه نفوذ و جاسوسی را از کشورهای هدف برای خود فراهم کنند.

فلاحت پیشه ادامه داد: اگر ملاحظات امنیتی جمهوری اسلامی ایران در پیوستن به کنوانسیون مبارزه با پول شویی رعایت نشود الزامی برای پیوستن به این کنوانسیون وجود ندارد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=198893

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر