1

پوتین: تولید نفتی ایران نباید به اندازه دوران تحریم‌ها باشد

  • کد خبر : 198928
  • ۱۲ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۸

رییس‌جمهور روسیه ضمن ابراز امیدواری نسبت به حل مساله مشارکت ایران در طرح کاهش تولید نفت اوپک گفت: غیرمنصفانه است که تولید نفتی ایران به اندازه دوران تحریم‌های غرب علیه این کشور باشد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه

به گزارش ایسنا، ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه در گفت‌وگوی اختصاصی با شبکه بلومبرگ درباره وضعیت بازار جهانی نفت با اشاره به حضورش در نشست گروه ۲۰ گفت: من در اجلاس گروه ۲۰ با محمد بن سلمان، معاون ولیعهد عربستان سعودی دیدار می‌کنم. درباره ایجاد وقفه در روند افزایش تولید نفتی نیز باید بگویم که طرف عربستانی در دقیقه آخر نظرش را تغییر داد. موضع ما در این خصوص تغییر نکرده است و در گفت‌وگو با مقامات سعودی نیز همین سخن را بیان خواهم کرد. ما معتقدیم این کار، تصمیمی صحیح برای بازار انرژی جهانی است. اگر قرار است افزایش تولید نفت انجام نشود، همه کشورها ازجمله ایران باید به این قاعده پایبند باشند اما ما معتقدیم میزان تولید نفتی ایران در سطح بسیار پایینی است که به علت تحریم‌های شناخته شده‌ای است که علیه این کشور اعمال شد. غیرمنصفانه خواهد بود که میزان تولید نفتی ایران در همان سطح زمان تحریم‌ها باقی بماند.

پوتین ادامه داد: از منظر اقتصادی و منطقی، کار درست این است که به دنبال نوعی مصالحه باشیم. مطمئن هستم که همه این مساله را درک می‌کنند.

او در پاسخ به این سوال که شما با رعایت سقف تولید نفتی موافق هستید اما معتقدید ایران باید استثناء باشد، گفت: بله، تولیدکنندگان نفت می‌دانند که ایران به تازگی به سطح تولید پیش از محدودیت‌های تجاری بازگشته است و استحقاق این را دارد که به طور کامل به بازارهای جهانی بازگردد.

وی در ادامه با اشاره به لزوم حل بحران سوریه گفت:  گروه ۲۰ اجازه ندارد در موضوعات سیاسی خارجی دخالت کند و محافل بین‌المللی دیگری برای بحث درباره بحران کنونی سوریه وجود دارند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=198928

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر