1

علم‌الهدی: جریان‌های سیاسی سکولار به دنبال دزدی و چپاول هستند

  • کد خبر : 198961
  • ۱۲ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۸

امام جمعه مشهد گفت: جامعه تحت‌حاکمیت دینی از نفوذ استکبار متاثر نمی‌شود و در درجه اول برای عدم تحقق جامعه دینی و پیشگیری از حاکمیت دینی قدرت‌های زیاده‌خواه مقابله می‌کنند.

به گزارش افق نیوز، آیت‌الله سیداحمد علم الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه منور رضوی اظهار داشت: خداوند به پیامبر اسلام(ص) خطاب می‌کند در عرصه زندگانی فردی در مقابل دستور الهی اطاعت از خدا اصرار داشته باشد و در تمامی ارتباطات اجتماعی رنگ گناه و رنگ کفور به خود نگیرد و دنباله روی افراد و جریان‌های عاصم، گناهکار و کفور واقع نشود.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی بیان کرد: برداشت دیگری که از این آیه شریفه می‌شود این است که بگوییم مقصود از حکم رب حکومت دینی و الهی است و اجرای حکومت دینی در زندگانی اجتماعی مردم اگر جاری شود و حکومت دینی تشکیل شود باید اولاً برابر تمام چالش‌هایی که در نتیجه حاکمیت دینی در زندگی اجتماعی وی پیش می‌آید مقاومت بورزد.

آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کرد: مردمی که مایل هستند فرماندهی و حاکمیت دینی بر زندگی اجتماعی آنها استوار شود اینها باید مقاومت کنند جاده حکومت دینی یک جاده هموار نیست اجرای حکومت دینی با دو چالش داخلی و خارجی روبه‌رو است اگر حکومت دینی بخواهد اجرا شود جریان‌های زیاده‌خواه مدیریت دینی را مخالف خود می‌بینند.

وی گفت: جامعه در تحت حاکمیت دینی از نفوذ استکبار متاثر نمی‌شود و در درجه اول برای عدم تحقق جامعه دینی و پیشگیری از حاکمیت دینی قدرت‌های زیاده خواه مقابله می‌کنند و در این مقابله و مبارزه اقتصاد و امنیت مردم دچار مشکل می‌شود.

امام جمعه مشهد تصریح کرد: چالش بعدی ناشی از جریان‌های داخلی است در داخل هر جامعه گروهی فرصت‌طلب هستند که در مسیر عادی فعالیت به مراد خود نمی‌رسند. حاکمیت دینی به اینها اجازه استفاده و بهره‌برداری را نمی‌دهد جریان‌های داخلی با اجرای حکومت دینی در درون جامعه‌ای که زندگی می‌کنند پس مخالف هستند.

وی گفت: در یک جامعه دینی، وجود جریان‌های سیاسی سکولار، جز دزدی و چپاول و دستیابی به قدرت هدف دیگری دارند؟ مردمی که می‌خواهند در سایه دین و حکومت دینی زندگی اجتماعی آنها اداره شود باید در برابر این قضیه مقاومت کنند و در برابر اجرای حکومت جاری دینی اسلامی مقاومت کنند.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی تصریح کرد: مقام معظم رهبری مساله حقوق‌های نجومی را نامشروع عنوان فرموده‌اند و دستگاه قضایی باید به این مسئله رسیدگی کند و ماجرا را تعقیب کند.

آیت‌الله علم الهدی با اشاره به اینکه این مسئله نیازمند صبر و مقاومت است تصریح کرد: زمانی که امام جواد(ع) متولد شدند وجود اقدس امام هشتم درباره این میوه دل یکدانه خود فرمودند خداوند به بنده لطفی عنایت کرده که هم از من ارث ببرد و هم از آل یعقوب.

وی خاطرنشان کرد: امام جواد(ع) زمانی که به امامت رسیدند تنها هشت سال داشتند و ۳۰ هزار مسئله علمی که از سوی اصحاب مطرح می‌شد توسط ایشان پاسخگویی شد همچنان که حضرت عیسی در میان گهواره سخن می‌گفت امام جواد نیز در هشت سالگی این مسائل را پاسخ می‌گفتند.

خطیب جمعه مشهد مقدس بیان کرد: وجود امام جواد(ع) شبیه معجزه بود اما امام رضا(ع)، ایشان را به حضرت یحیی(ع) نیز تشبیه می‌کردند زیرا آن حضرت زمانی به دنیا آمد که در مقام کودکی به نبوت رسید؛ شباهت دوم این بود که حضرت یحیی(ع) نماد مقاومت در برابر سقوط ارزش‌ها بود و امام جواد(ع) نیز نماد مقاومت برابر هجمه نرم برای براندازی امامت و ولایت بود.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به اینکه در زمان حضرت یحیی یک حاکم جنایتکار در مقام هوسرانی مسیر حاکمتی الهی را به حاکمیت شخصی تبدیل کرده بود افزود: یحیی پیامبر در برابر انحراف دینی قیام کرد و ایستادگی کرد، امام جواد هم برابر توطئه بنی عباس از کانون عقیده و فکر و اندیشه مردم حمایت کردند.

وی تصریح کرد: مردم مسلمان اگر بخواهند تحت حکومت دینی زندگی کنند این حکومت و ارزش‌های دینی با برخی اعمال همخوانی ندارد، در طول تاریخ نیز اینگونه بوده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی تصریح کرد: وقتی صحبت از ارزش‌های دینی می‌شود و تهاجم شروع می‌شود از قدیم سابقه داشته است اما یک عده آدم دنبال این هستند که دین مردم را با امیال خود تطبیق دهند و همیشه خواستند دین و قانون را به نحوی تفسیر کنند که آنها را در مقام چپاول قرار دهد.

آیت‌الله علم‌الهدی گفت: اینکه بخواهیم همه قدرت در یک‌جا جمع شود و بعد کار را قانونی جلوه دهیم و بگوییم اینها دخیره انقلاب هستند درست نیست؛ آیا آن فردی که در حال جنگ است ذخیره این مردم و انقلاب نیست؟ آقایی که به اسم تخصص همه مسئولیت‌ها را بگیرد ذخیره کشور و جامعه است؟
منبع: خبرآنلاین

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=198961

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر