2

امام محمدباقر(ع) از طریق عملی و فرهنگی با انحرافات مبارزه کردند

  • کد خبر : 199633
  • ۱۹ شهریور ۱۳۹۵ - ۹:۴۵

عضو هیأت علمی جامعهالزهرا گفت: پیشوای پنجم شیعیان مخالفت خود را با انحرافات در قالب‌های علمی و فرهنگی نشان دادند و از این طریق اثرگذار بودند.

خبرگزاری فارس: امام محمدباقر(ع) از طریق عملی و فرهنگی با انحرافات مبارزه کردند

عذری حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن تسلیت سالروز شهادت امام محمد باقر(ع) اظهار کرد: امامت ایشان در دوران ضعف بنی امیه بود، به این دلیل دوران این امام بزرگوار دارای شرایط خاصی است، که پیشوای پنجم شیعیان با استفاده از این شرایط توانستند اقدامات مفیدی انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: در دوران امام محمد باقر(ع) از نظر علمی و فرهنگی رشد زیادی در بین شیعیان ایجاد شد، افراد مختلف از محضر امام استفاده کردند، به همین دلیل امام به شاگردپروری پرداختند.

عضو هیأت علمی جامعه الزهرا با بیان اینکه احادیثی که در دوران پیامبر اکرم(ص) اجازه نقل نداشتند، در زمان امام محمد باقر(ع) ممنوعیت آن برداشته شد، گفت: در دوران این امام بزرگوار شیعیان آزادانه احادیث پیامبر اکرم(ص) را نقل می‌کردند، زیرا اوج ضعف بنی امیه از نظر علمی و فرهنگی در این دوران بود.

وی خاطرنشان کرد: پیشوای پنجم شیعیان مخالفت خود را در قالب‌های علمی و فرهنگی در برابر افکار منحرف نشان دادند و از این طریق اثرگذار بودند و تا حدودی توطئه دستگاه خلافت را برملا کردند ولی شرایط جنگیدن با حاکم آن دوره را نداشتند.

حسینی با بیان اینکه ائمه اطهار(ع) ادامه‌دهنده عاشورا و کربلا بودند، گفت: امام باقر(ع) یاد و خاطره عاشورا را زنده نگاه داشتند، در محرم عزاداری می‌کردند، هر یک از ائمه اطهار(ع) بر اساس شرایط زمان خودشان عمل می‌کردند زیرا مقتضیات زمان آنها تفاوت می‌کند.

وی یادآور شد: نوع مبارزه امام فرهنگی بود، در این زمینه امام محمد باقر(ع) برای ارائه پیام واقعه عاشورا تلاش کردند و همچنین در زمینه مهدویت و غدیر نیز به ترویج مفاهیم پرداختند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=199633

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر