1

آیت‌الله مکارم‌شیرازی: فضاهای مجازی لجن‌زار گندیده‌ای برای فساد شده‌اند

  • کد خبر : 199750
  • ۲۰ شهریور ۱۳۹۵ - ۹:۵۰

امروز بیش از هر زمان دیگر اسباب نشر فساد فراهم شده است، بیش از ۹۵ درصد فضای مجازی فاسد است.

آیت الله مکارم‌شیرازی گفت: امروز بیش از هر زمان دیگر اسباب نشر فساد فراهم شده است، فضاهای مجازی لجن‌زار گندیده‌ای برای فساد شده‌اند و بیش از ۹۵ درصد آن فاسد است.

به گزارش افق به نقل از تسنیم، آیت‌الله مکارم‌شیرازی پیش از ظهر امروز در دیدار رئیس دانشگاه فرهنگیان و اساتید دروس تربیت اسلامی این دانشگاه که در مدرسه علمیه امام سجاد (ع) برگزار شد، اظهار داشت: هنگامی که به قرآن کریم مراجعه می‌کنیم اهداف بعثت رسول خدا بیان شده که از مجموع آیات ۱۰ هدف به دست آمده که یکی از مهم‌ترین آنها تعلیم و تربیت است.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به رسالت و اهداف انبیا افزود: انبیای الهی نیامدند که مردم را اجبار کنند به چیزی که نمی‌دانند بلکه تعلیم و تربیت و پرورش مدنظر آنها بود، افرادی که در دانشگاه‌ها و مدارس کار تربیت و آموزش را انجام می‌دهند ادامه دهنده راه انبیای الهی هستند.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی با اشاره به لزوم کار تربیتی برای نوجوانان و جوانان بیان کرد: می‌گوییم نظام جمهوری اسلامی که اگر اسلامی بودن آن کمرنگ شود مشروعیت نظام از بین می‌رود، برای اینکه اسلامی بودن نظام پایدار و همیشگی باشد باید به مدارس و دانشگاه‌ها توجه شود.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با اشاره به تبعات فضای مجازی و لزوم مقابله با آن عنوان کرد: امروز بیش از هر زمان دیگر اسباب نشر فساد فراهم شده است، فضاهای مجازی لجن‌زار گندیده‌ای برای فساد شده‌اند و بیش از ۹۵ درصد آن فاسد است.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی دشمن برای مقابله اسلام وتشیع گفت: اگر کلمه خداوند در اینترنت جستجو داده شود اهانت به خدا وانبیای الهی می‌آید و اگر کلمه خانواده را جستجو کنیم ابتدا صفحه‌های اینترنتی مستهجن می‌آید اما نباید ناامید شویم چون فرهنگ اسلام بسیار قوی و نیرومند است و اگر آن فرهنگ را پیاده کنیم می‌توانیم در برابر فساد ایستادگی کنیم.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه برای تربیت جامعه باید از نماز کمک بگیریم، افزود: جوانان را به سوی نماز سوق دهیم و اگر بتوانیم نماز را بین نسل جوان جا بیندازیم آن‌ها از فساد و گناه در امان می‌مانند و در این زمینه ارزش و اهمیت نماز توسط مربیان تربیتی و دینی تبیین شود.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی با اشاره به نقش و اهمیت قرآن کریم در تربیت جامعه بیان کرد: آشنایی با قرآن یکی از موضوعات بسیار مهم و موثری است که آثار و برکات بسیار خوبی برای جامعه به همراه دارد، قرآن کریم کتابی است که یک آیه آن هم می‌تواند انسان را دگرگون کند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه عنوان کرد: باید جوانان را با نهج‌البلاغه آشنا کنیم چون کتاب بسیار عجیبی است و همانند دریایی است که برای تربیت نسل جوان بسیار کارایی دارد.

وی با اشاره به لزوم ساده‌زیستی و پرهیز از اسراف گفت: هنگامی که زندگی‌ها پر از زرق و برق شود مشکلات بیشتر می‌شود، متاسفانه عروسی‌ها و مراسم‌ها بسیار با تشریفات و پرهزینه شده است و این موضوع انسان را از هدف اصلی خود دور می‌کند.

مرجع تقلید شیعیان افزود: کار اساتید تربیتی همانند کار انبیای الهی است چون وظیفه مهم و سنگینی بر عهده آنها است و باید اهتمام داشته باشند که اهداف اسلامی را در مدارس و دانشگاه‌ها پیاده کنند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=199750

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر