2

اوباما به جهت منافع حزبی مانع از تصویب قانون منع پرداخت پول به ایران می‌شود

  • کد خبر : 200575
  • ۲۸ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۸

فلاحت پیشه گفت: اگر برجام به عنوان برگ برنده دموکرات ها در داخل کنگره با منع های قانونی مواجه شود، آن موقع است که دموکرات ها یک برگ برنده انتخاباتی را از دست داده اند.

اوباما به جهت منافع حزبی مانع از تصویب قانون منع پرداخت پول به ایران می‌شود/ برجام برگ برنده دموکرات‌ها در تبلیغات انتخاباتی

حشمت الله فلاحت پیشه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص تصویب طرحی در کنگره آمریکا که بر اساس آن دولت آمریکا از هر گونه پرداخت نقدی به ایران منع می شود، اظهار داشت: این طرح در کمیته امور خارجی تصویب شده است، این طرح برای تبدیل شدن به قانون باید در مجلس سنا و مجلس نمایندگان آمریکا نیز رای کافی را کسب کند.

نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: من معتقدم این طرح ناقض صریح برجام است. مجلس نمایندگان و سنای آمریکا بعد از برجام به تناوب به طرح های ضد ایرانی رای منفی داده اند، باید دید این طرح که در کمیته امور خارجی تصویب شده، در مجلس سنا و نمایندگان نیز تصویب می شود یا خیر.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حتی اگر این طرح در کنگره آمریکا نیز تصویب شود، برای تبدیل شدن به قانون نیازمند امضای رئیس جمهور است که اگر رئیس جمهور را امضا کند، خلاف برجام را امضا کرده است.

فلاحت پیشه متذکر شد: اوباما و سخنگوی کاخ سفد بارها تاکید کرده اند که رئیس جمهور آمریکا، طرح های ناقض اجرای برجام را وتو می کند که در صورت وتو این طرح ها باید به کنگره آمریکا برگردند و این بار با ۲ سوم آرا تصویب شوند، که روند سختی است.

وی با بیان اینکه با این شرایط اتفاق خاصی رخ نمی دهد مگر اینکه اوباما با مخالفان برجام همکاری کند و در کنار کسانی قرار بگیرد که ناقض برجام هستند، افزود: اگر دولت آمریکا اجازه بدهد که این طرح تبدیل به قانون شود، آن موقع یک ضربه اساسی به اردوگاه انتخاباتی دموکرات ها وارد شده است؛ زیرا در طول تبیلغات انتخاباتی، دموکرات ها از موضوع برجام به عنوان برگ برنده یاد می کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر این برگ برنده دموکرات ها در داخل کنگره با منع های قانونی مواجه شود، آن موقع است که دموکرات ها یک برگ برنده انتخاباتی را از دست داده اند، گفت: اوباما نه به خاطر دلسوزی برای ایرانی ها بلکه برای نگرانی در رابطه با برنامه های انتخاباتی مجبور است که چنین طرح هایی را وتو کند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=200575

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر