1

نماینده سوریه در سازمان ملل: آمریکا صلاحیت میانجی گری صلح را ندارد

  • کد خبر : 200925
  • ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۷

بشار الجعفری نماینده دائم سوریه در سازمان ملل گفت که آمریکا به دلیل نداشتن ‘اراده سیاسی’ برای رعایت شروط توافقی که خودش آن را منعقد کرده بود، صلاحیت میانجی گری صلح را ندارد.

 

جعفری در مصاحبه ای اختصاصی با راشا تودی در خصوص اظهارات یک ژنرال ارشد آمریکایی درباره پیشنهاد منطقه پرواز ممنوع در سوریه تصریح کرد: معتقدم که واشنگتن قصد دارد توجه ها را از حمله هوایی آمریکا به نظامیان سوری در دیرالزور و نیز از ناتوانی اش در پایبندی به شروط توافق آتش بس منحرف کند.
وی در این مصاحبه که امروز (شنبه) منتشر شد، افزود: واقعا مضحک است که دیپلمات ها و نظامیان آمریکایی تلاش می کنند خطاهایشان را در دیرالزور توجیه کنند. آن ها می کوشند اشتباه بزرگ خودشان را در حمله هوایی به مواضع ارتش سوریه با ادعای این که روسیه به کاروان بشردوستانه حمله کرد، سرپوش بگذارند. این ادعا درست نیست، زیرا هیچ حفره ای در زمین ایجاد نشده، پس کاروان مذکور اساسا هدف حمله هوایی قرار نگرفته است.
بر اساس اظهارات جعفری، سوریه در حال اجرای تحقیقات درباره این حمله ادعایی است و یافته هایش را به زودی به سازمان ملل ارائه خواهد کرد.
نماینده دائم سوریه در سازمان ملل به شدت از ناتوانی آمریکا برای انعقاد توافقی پایدار درباره سوریه انتقاد کرد. وی دلیل ادعای مقام های آمریکایی مبنی برغیرقابل تشخیص بودن تروریست های جبهه النصره از دیگر گروه های مخالف میانه رو را نبود اراده سیاسی دانست و افزود: دولت آمریکا یک میانجی واقعی نیست و اراده لازم برای رعایت شروط قراردادی را که خودش با روسیه منعقد کرده است ندارد؛ واشنگتن حتی نتوانست هفت روز به این شرایط پایبند باشد. این مسخره است؛ اگر کسی نتواند بین این تروریست ها با آن تروریست ها تمایز قائل شود، نباید وانمود کند که قصد دارد به خصومت ها پایان دهد.
جعفری تاکید کرد که سوری ها آماده اند که از کشورشان در مقابل همه گروه های شبه نظامی که ‘تحت حمایت قدرت های خارجی هستند’ دفاع کنند.
وی گفت: آن ها که با پول سعودی ها، آموزش ترکیه، حمایت آمریکا، بودجه قطر و غیره مجهز شده اند، آمده اند تا مردم ما را بکشند. دیگر بس است؛ این نقاب اکنون افتاده و ما هم از این شرایط خسته شده ایم؛ ما خطایی مرتکب نشده ایم، بلکه فقط با همه ابزارهای قانونی از کشورمان دفاع می کنیم.
آتش بس اخیر سوریه در جریان مذاکره میان وزیران خارجه روسیه و آمریکا در تاریخ ۹ سپتامبر (۱۹ شهریور) منعقد شد. دو طرف موافقت کردند که دولت سوریه و گروه های به اصطلاح میانه رو را به توقف خصومت ها ترغیب کنند. هر دو طرف اکنون یکدیگر را عامل به نتیجه نرسیدن این توافق می دانند.
ایرنا/بمباران مواضع نیروهای ارتش سوریه توسط ائتلاف آمریکا در تاریخ ۱۷ سپتامبر (۲۷ شهریور) که ۶۲ کشته و بیش از ۱۰۰ زخمی بر جا گذاشت، به توافق مذکور لطمه جدی وارد کرد. چند روز پس از این ماجرا، کاروان کمک های بشر دوستانه سازمان ملل در استان ادلب هدف قرار گرفت که در نتیجه آن ۲۱ نفر کشته شدند. آمریکا و رسانه های غربی بدون ارائه هرگونه سند و مدرک دال بر وقوع این حمله، بلافاصله مدعی شدند که نیروهای سوری یا روس عامل حمله ادعایی بوده اند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=200925

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر