1

لاوروف: برتری جویی های غرب ثبات جهانی را فرو می ریزد

  • کد خبر : 200927
  • ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۲

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه و رئیس هیات روسیه در نشست مجمع عمومی سازمان ملل گفت: غرب باید از نتایج های برتری جویی و سلطه طلبی های خود درس عبرت بگیرد، زیرا پیامدهای آن زیربنای ثبات جهانی را فرو می ریزد.

 

به گزارش ایرنا، وی در سخنان خود در هفتاد ویکمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل، اظهار کرد: متاسفانه بین سیاستمداران کشورهای غربی برتری جویی و انحصارگری ریشه دوانده است و از هر طریق ممکن و به زیان دیگران نامنصفانه برای تامین منافع خود اقدام می کنند.
وزارت خارجه روسیه به نقل از سخنان جمعه شب لاوروف به وقت محلی نیویورک نوشت: اینکه احساس خطا نکردن و پیشبرد تصمیم های یکجانبه و ماجراجویانه در حل مناقشه های بین المللی به کجا می انجامد؟ نتیجه آن را در خاورمیانه و شمال آفریقا شاهد بودیم و بر اثر این سیاست ها، زیربنای ثبات جهانی فرو می ریزد.
وی گفت: باید از وقایع پیش آمده درس عبرت گرفت و برای جلوگیری از وقوع فاجعه بزرگ در سوریه اقدام کرد. همکاری نظامی روسیه با دولت قانونی و درخواست دمشق، سبب شد سوریه دچار فروپاشی نشود و تحت کنترل تروریست ها قرار نگیرد.
لاوروف افزود: مشارکت مسکو موجب ایجاد گروه بین المللی حامیان سوریه شد و همیشه در راستای برقراری روند حل و فصل سیاسی بحران و تعیین سرنوشت این کشور با شرکت طرف های داخلی حرکت می کنیم.
وزیر خارجه روسیه همچنین گفت: این سیاست های غیرقابل جایگزین در قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل تائید و در توافق های اخیر روسیه و آمریکا به عنوان سران گروه بین المللی حامیان سوریه نیز بازتاب یافته است.
وی همچنین با اشاره به حمله بمب افکن های آمریکایی و ائتلاف وابسته به مواضع ارتش سوریه که به مرگ ۸۰ نفر و زخمی شدن بیش از ۱۰۰ نفر منجر شده، اظهار کرد: اکنون هدف اصلی جلوگیری از شکست این توافق ها و انجام گرفتن تحقیق های کامل و بی طرفانه در باره وقایع پادگان دیرالزور و حلب (حمله به کاروان کمک های سازمان و کشته شدن ۲۰ نفر) است، به ویژه اینکه افراد علاقه مند به کارشکنی در توافق های به عمل آمده برای حل مساله سوریه کم نیستند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=200927

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر