1

چند پرسش درباره مصاحبه جدید وزیر ورزش / طاهری به چه حقی لیست هزینه‌هایش را ۳میلیارد بیشتر گفته؟

  • کد خبر : 200947
  • ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۲

وزیر ورزش درحالی گفته پرسپولیس تیم این فصلش را با ۱۵ میلیارد تومان بسته است که لیست اعلام شده این تیم در سازمان لیگ ، ۱۸ میلیارد تومان است!

وزیر ورزش محمود گودرزی چند پرسش درباره مصاحبه جدید وزیر ورزش / طاهری به چه حقی لیست هزینه‌هایش را 3میلیارد بیشتر گفته؟

محمود گودرزی ، وزیر ورزش بار دیگر مدیریت افشارزاده در استقلال را نقد کرد. او تاکید داشت مخالف برکناری پرویز مظلومی بوده است و افشارزاده در یک سال ،۲۸ میلیارد تومان خرج روی دست استقلال گذاشته است. پولی که از بیت المال است. البته آقای وزیر در بخشی دیگر از گفته هایش ، تاکید داشته این تیم ها خودشان درآمدزایی کردند و ریالی از دولت دریافت نکرده اند!

 

گودرزی اعتقاد دارد استقلال گران بسته شده ، اعتقادی که بی شک درست است و بازی نکردن خیلی از بازیکنان جدید و قدیم گرانقیمت تیم مثل امین حاج محمدی، آرش افشین،میثم مجیدی و … نشان از عطش بیش از حد علیرضا منصوریان در هزینه کرد داشته است. خریدهایی که خیلی از آنها عملا تا اینجای فصل به کار تیمش نیامده اند. خریدهایی که وزیر ورزش می گوید ۲۲ میلیارد تومان تعهد ایجاد کرده اند. این رقم ، چیزی حدود دوو نیم میلیارد تومان بیشتر از رقم نوزده و نیم میلیاردی اعلامی از سوی باشگاه استقلال به سازمان لیگ است برای رقم قراردادها. ۲٫۵ میلیاردتومانی که بهرام افشارزاده و همکارانش می گویند ، در حقیقت آپشن های بازیکنانی مثل کاوه رضایی هستند. مثلا آپشن آقای گلی کاوه که ۲۰۰ میلیون تومان می ارزیده یا تعداد کلین شیت های مهدی رحمتی یا مواردی از این دست که عملا محقق شدنی نبوده اند!
شخص اول ورزش کشور رقم ۶ میلیارد تومانی برآورد هزینه های جاری یک ساله استقلال را رقمی سرسام آور می داند و به نظر می رسد برای استقلال ، رقم بزرگی بوده وباید نیمی از این رقم هزینه سفرها ، اردوها و برنامه های تمرینی و کادر اجرایی تیم شان می شده است.
درباره پرسپولیس اما آمار ارائه شده از سوی وزارت ورزش کاملا برعکس است. کل هزینه بسته شدن تیم از سوی وزیر ورزش ، ۱۵ میلیارد تومان اعلام شده است ، درحالی که این رقم از سوی این باشگاه به سازمان لیگ، بدون در نظر گرفتن اشتباهی که خودشان اعلام کردند در قرارداد احمد نوراللهی داشتند ، ۱۷ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان بوده است. البته قراردادهای پرسپولیس در فصل جاری در چند مورد بسیار شگفت انگیز است. برای مثال ، علیرضا بیرانوند که همین حالا دنبال نقد کردن طلب های قراردادش از باشگاه نفت است، سال قبل از نفتی ها ۱میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان قرار بوده بگیرد. او برای قرارداد با پرسپولیس ، رقم یک میلیارد و ۴۵ میلیون تومان را ثبت کرده و قراردادش بی آنکه احتمالا آپشنی داشته باشد ، ۱۵۰ میلیون تومان نسبت به سال قبلش تخفیف داشته است.
دیگر بازیکن پر سر و صدای نقل و انتقالات ، وحید امیری است که استقلالی ها می خواستند با رقمی بیش از ۱٫۵ میلیارد تومان او را به خدمت بگیرند اما با پرسپولیس رقم ۹۵۰ میلیون تومان قرارداد بسته است! سید جلال حسینی که سال قبل در نفت قرارداد میلیاردی داشته است هم تخفیفی ۳۰۰ میلیونی به پرسپولیس داده است تا لیست بازیکنان پرسپولیس بدون مشخص شدن این که آیا حتی ریالی به باشگاه ترکیه ای برای برگرداندن مهدی طارمی ، غرامت داده شده یا نه ،لیست خریدهای قرمزها بشود ۱۸ میلیارد تومان. تازه با دو بازیکن اوکراینی این تیم که خریدشان سر و صداهای زیادی به همراه داشته است.
وزیر ورزش باری دیگر در ماه های اخیر از شیوه مدیریتی ، مدیر پرسپولیس تمجید کرده است و کل هزینه های این تیم را ۱۵ میلیارد تومان هزینه کرده است و البته مشخص نیست که چرا مدیران تیم سرخپوش ، به اشتباه ، ۳ میلیارد هزینه های تیم شان را بیشتر به سازمان لیگ اعلام کرده اند و البته همچنان چند سئوال مهم درباره قراردادهای مالی این دو تیم وجود دارد. اینکه آیا سرانجام کمک ۵ میلیارد تومانی که از بودجه صندوق حمایت از ورزشکاران ، قرض گرفته شده بود ، به این صندوق عودت شده است؟ اینکه کل درآمدهای ایجاد شده برای دو تیم از سامانه هواداری شان چقدر بوده است؟ اینکه در ازای این قراردادها ، چه تعهداتی به شرکت مجری داده شده و آیا آن شرکت توانسته در ازای استفاده از برند ، پول های باشگاه ها را بپردازد؟
و البته این پرسش همچنان بی پاسخ که مثلا تبلیغاتی مثل تبلیغ استیل آذین ، چه درآمدی برای قرمزها داشته است؟ میزانش چقدر بوده و آیا این رقم سوا از رقم ۲۵ میلیارد تومانی تعهد شده به باشگاه است و اگر رقمی محقق شده ، به خزانه واریز شده یا در تیم هزینه شده است؟ اگر هزینه شده است، دقیقا در کدام بخش ها هزینه شده و رقم درآمدزایی در این بخش ، در حقیقت بخشی از همین ۱۵میلیارد هزینه اعلام شده از سوی وزیرورزش است و باشگاه پرسپولیس حداقل امسال بیش از ۱۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات کسب شده از سامانه هواداری اش ذخیره می کند؟
این آمار و ابهام ها البته درباره استقلال هم وجود دارد و همچنان بی پاسخ مانده اند!

خبرآنلاین

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=200947

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر